Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Säsongen 23/24

Inlägg av Jimmy Peterson »

jensa öhling #11 skrev: 2024-01-30 08:55:28 Eftersom Ytterell och Glad verkar rätt skadebenägna hade det känts tryggt med en back till in. Förutom en center. Om pengarna nu räcker. Samtidigt, får vi en supercenter eller superback som äter upp alla pengarna så är det värt det än att plocka en av varje. Men den chansen känns ju liten när marknaden är tunn.
Glad har ju inte varit skadad alls i år. Så Glad ska vi väl kunna räkna med tycker jag, Ytterell är mer tveksamt även ur historiken men vi vet ju inte exakt vad som hänt nu.
Tellqvist32

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Hur går det för Odelius?
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Tellqvist32 skrev: 2024-01-30 10:59:16 Hur går det för Odelius?
Kan inte länka i nuläget men i senaste från Hockeynews så står det att han börjat åka skridskor och känna sig för.
Fortfarande en bit fram dock, sa Honken.

Men om man inte får något bakslag så lär ju slutspelet inte vara några problem.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 23/24

Inlägg av Henkos »

Kryckan tillbaka i spel om en vecka enligt hockeynews.
Tellqvist32

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-30 15:17:19
Tellqvist32 skrev: 2024-01-30 10:59:16 Hur går det för Odelius?
Kan inte länka i nuläget men i senaste från Hockeynews så står det att han börjat åka skridskor och känna sig för.
Fortfarande en bit fram dock, sa Honken.

Men om man inte får något bakslag så lär ju slutspelet inte vara några problem.
Förhoppningsvis hinner han med ett par matcher innan. Bergström & co har gjort det bra efter sina förutsättningar, men ska vi gå upp så måste vi ha alla med.
Stenkollsåklart
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Skönt med vinst! Andra riktigt bra, resten.... nja. Grewe var också bra idag, jag hann sitta och tänka att han kommer bli nyttig i ett slutspel ifall han får jobba upp lite form. Sen bjussade han på en huvudtackling och lär få ett gäng matcher på nytt. Helst sanslöst opolerad i sitt spel...
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Hockeyallsvenskan känns mer öppen i år än förra året. Förra året var det fyra lag som stack ut men nu är det fler. Och tänk vilken vändning det har varit hittills från näst sist till tvåa och en god chans att ta sig till SHL som ingen trodde i höstas. Brynäs känns mycket mer överkomliga än Modo kändes förra året. Och där var man ju en skada på Lindbom ifrån att gå upp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2024-01-31 22:01:58 Hockeyallsvenskan känns mer öppen i år än förra året. Förra året var det fyra lag som stack ut men nu är det fler. Och tänk vilken vändning det har varit hittills från näst sist till tvåa och en god chans att ta sig till SHL som ingen trodde i höstas. Brynäs känns mycket mer överkomliga än Modo kändes förra året. Och där var man ju en skada på Lindbom ifrån att gå upp.
Ja verkligen, slutspelet är sjukt svårtippat vilka vi än Möter eller våra motståndare möter. För mig är känslan nu att Mora är laget jag inte vill möta, ett sånt där underdog lag som vi kommer få svårt emot.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mattias_87 skrev: 2024-01-31 22:03:54
klintan85 skrev: 2024-01-31 22:01:58 Hockeyallsvenskan känns mer öppen i år än förra året. Förra året var det fyra lag som stack ut men nu är det fler. Och tänk vilken vändning det har varit hittills från näst sist till tvåa och en god chans att ta sig till SHL som ingen trodde i höstas. Brynäs känns mycket mer överkomliga än Modo kändes förra året. Och där var man ju en skada på Lindbom ifrån att gå upp.
Ja verkligen, slutspelet är sjukt svårtippat vilka vi än Möter eller våra motståndare möter. För mig är känslan nu att Mora är laget jag inte vill möta, ett sånt där underdog lag som vi kommer få svårt emot.
Bring em on!!!
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Stenkollsåklart skrev: 2024-01-31 21:55:02 Skönt med vinst! Andra riktigt bra, resten.... nja. Grewe var också bra idag, jag hann sitta och tänka att han kommer bli nyttig i ett slutspel ifall han får jobba upp lite form. Sen bjussade han på en huvudtackling och lär få ett gäng matcher på nytt. Helst sanslöst opolerad i sitt spel...
Västeråsaren är lite låg, men va fan. Grewe verkar inte ha alla hästar i stallet. Han kommer från blindside och måste anpassa sin tackling. Dra gör helvete inte axeln I huvudet på killen. Du behöver bara blockera honom och ta pucken, inte riskera den fjärde eller femtioelfte avstängningen helt i onödan.
Stenkollsåklart

Säsongen 23/24

Inlägg av Stenkollsåklart »

Cyber skrev: 2024-01-31 23:56:00
Stenkollsåklart skrev: 2024-01-31 21:55:02 Skönt med vinst! Andra riktigt bra, resten.... nja. Grewe var också bra idag, jag hann sitta och tänka att han kommer bli nyttig i ett slutspel ifall han får jobba upp lite form. Sen bjussade han på en huvudtackling och lär få ett gäng matcher på nytt. Helst sanslöst opolerad i sitt spel...
Västeråsaren är lite låg, men va fan. Grewe verkar inte ha alla hästar i stallet. Han kommer från blindside och måste anpassa sin tackling. Dra gör helvete inte axeln I huvudet på killen. Du behöver bara blockera honom och ta pucken, inte riskera den fjärde eller femtioelfte avstängningen helt i onödan.
Håller med om att han är låg, och har noll koll på omgivningen, jag tycker att man bör kunna förvänta sig mer. Samtidigt… precis som du säger, Grewe behöver kunna avväga situationen på ett bättre sätt. Jag kan köpa att det händer någon gång per säsong att det blir ”fel”, men det här är något annat…. 🤷🏼
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Mattias_87 skrev: 2024-01-31 22:03:54
Ja de var lite samma förra säsongen också. De smyger lite i bakvattnet och väldigt svåra att förutse. Björklöven kan vara ett lag som kommer långt ner av de sex första och inget roligt lag i kvarten. Så blir man trea eller fyra kan man stöta på dem redan i Kvart.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Åker Grewe på avstängning är det skandal. Inget i den tacklingen är Grewes fel bara västeråsaren. Grewe försöker ju bara täcka puck. Om man ser tacklingen som Nilsson åkte på och den lilla smällen som västeråsaren åkte på så är det väldigt konstigt att det var västeråsaren som gick av under matchen. Det visar bara på vilka som är järnkaminerna och vilka som är svaga Västerås gurkor.
-Rolle Stoltz
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-01 00:23:20
Håller med om att han är låg, och har noll koll på omgivningen, jag tycker att man bör kunna förvänta sig mer. Samtidigt… precis som du säger, Grewe behöver kunna avväga situationen på ett bättre sätt. Jag kan köpa att det händer någon gång per säsong att det blir ”fel”, men det här är något annat…. 🤷🏼
Jag har vevat reprisen några gånger och tycker inte Grewe gör något konstigt om man bryter ner det.

1. Är en kamp om pucken där Grewe i stort sett är puckförande, han har klubban vid pucken när kollisionen ser.

2. Inte blindside eftersom Grewe befinner sig mellan VIK och pucken i VIKs åkriktning.

3. Ingen uppåtgående rörelse, jämför med Glad där han verkligen sköt upp. Grewe spjärnar för att stänga insida med ryggen mot VIK. Enda anledningen till att det tar i huvudet är att han åker med huvudet under axelhöjd.

Liknande situation som Glad men här har Grewe i princip pucken och tacklar offensivt. Ingen uppåtrörelse heller utan väldigt låg VIK-are.

Sen brukar det mer vara parametrar som tidigare avstängningar, gnäll i media och huruvida spelare går av eller inte som väger in i nämndens beslut så det blir säkert avstängning ändå. Lägger ingen last på Grewe här dock.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Bortser man från att det egentligen bara är tacklingen mot Mora som är ful och farlig på riktigt så är det ändå inte fy skam att ha en spelare med det ryktet på isen. När motståndarna i slutspelet överväger att ta sig friheter mot Krüger menar jag.
Skriv svar