Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Det är väl en pp back vi behöver nu?

Klart man kan ställa Liss på blå men riskerar ju bli en del mål i baken eftersom han är så seg på rören.

I HA är Åkerström och kalmars back theocharidiz(eller hur det stavas) bäst. Men har svårt att tro att någon av dem blir ledig. Markus Karlström från Almtuna som breddback?

Dennis Fröland i hockeyettan skulle kunna vara ett lån. Rutin finns.

Finns ju en del kul backar i bottenlagen i NL och Liiga men de kommer kosta.

Om KG behöver 400000 till så vill jag verkligen att han går ut med det. Kan avgöra hela säsongen.

Läs här KG:
Liiga bottenlag:
Sami Niku- Bra stats
Teemu Erhonen-Bra rutin
Charles-Edouard D'Astous- Grymma stats. All in KG!
Santeri Airola- ok värvning på den här nivån.

NL bottenlag:
Tj Brennan- duktig allround
E Gelinas- toppvärvning, känner till klubben

DEL bottenlag :
Jordon Southorn- fysisk backchef
thelinho

Inlägg av thelinho »

EspenK skrev: 2024-01-31 00:30:46 Det är väl en pp back vi behöver nu?

Klart man kan ställa Liss på blå men riskerar ju bli en del mål i baken eftersom han är så seg på rören.

I HA är Åkerström och kalmars back theocharidiz(eller hur det stavas) bäst. Men har svårt att tro att någon av dem blir ledig. Markus Karlström från Almtuna som breddback?

Dennis Fröland i hockeyettan skulle kunna vara ett lån. Rutin finns.

Finns ju en del kul backar i bottenlagen i NL och Liiga men de kommer kosta.

Om KG behöver 400000 till så vill jag verkligen att han går ut med det. Kan avgöra hela säsongen.

Läs här KG:
Liiga bottenlag:
Sami Niku- Bra stats
Teemu Erhonen-Bra rutin
Santeri Airola- ok värvning på den här nivån.

NL bottenlag:
Tj Brennan- duktig allround
E Gelinas- toppvärvning, känner till klubben

DEL bottenlag :
Jordon Southorn- fysisk backchef
Bra jobb! Maila KG.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2024-01-30 23:38:41
jsson skrev: 2024-01-30 23:25:56
Daven skrev: 2024-01-30 22:34:47 https://www.eliteprospects.com/player/1 ... oy-erkamps

Västervik är väl alltid i behov av pengar.
Snubben har ju minusstatistik i varenda serie han spelat i.

Säljer verkligen Västervik, ÖIK och Tingsryd ens någonting just nu? Att klara kvalet i HA är ju prio givetvis.
Madhawk trodde att Tingsryd/ Almtuna är "klara", samt behöver tänka ekonomi . Dom andra 2 blir det nog kval för.

Nybro vill satsa. Kalmar var 50/50 tänka ekonomi eller visa långsiktighet gentemot fans och sponsorer.

Om inte KG har ngt bättre? Så upp
med ett bud till Tingsryd ( 400 K ).

Åkerström + Gustav Olhaver eller Felix Olsson. Så har vi 500K kvar i lön/ avgifter till dem. Samt krydda med en SHL bonus ( tas ej av dessa pengar isåfall )!
Om det är så så kan man ta in Alexander Ljungkrantz från Almtuna också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Stenkollsåklart

Inlägg av Stenkollsåklart »

mb81 skrev: 2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Stenkollsåklart skrev: 2024-01-31 01:14:28
mb81 skrev: 2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.
Han och Klasen och Nilsson har helt klart varit den bästa kedjan på senare tid och dominerade både mot Björklöven och Brynäs. Men såklart att han inte kommer spela första och andra center när Krüger och Norman kommer tillbaka men tredje center är han bra nog redan nu för att spela.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2024-01-31 04:54:24
Han och Klasen och Nilsson har helt klart varit den bästa kedjan på senare tid och dominerade både mot Björklöven och Brynäs. Men såklart att han inte kommer spela första och andra center när Krüger och Norman kommer tillbaka men tredje center är han bra nog redan nu för att spela.
Jag känner mig väldigt trygg att ha

Krüger
Norman
Linus
Rensfeldt
Berglund

Som huvudsakliga bredd i mitten tillsammans med Blomgren och Schlyter som även dom kan centra. Jag kan inte säga samma sak om backsidan utan PJ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2024-01-31 05:12:13
klintan85 skrev: 2024-01-31 04:54:24
Jag känner mig väldigt trygg att ha

Krüger
Norman
Linus
Rensfeldt
Berglund

Som huvudsakliga bredd i mitten tillsammans med Blomgren och Schlyter som även dom kan centra. Jag kan inte säga samma sak om backsidan utan PJ.
Förutsätter att KG ringt Elliott i detta läge men han har kanske lagt av? Eller är det vad KG menar med "dyrare"? Det uttalandet indikerar väl ändå att man har ett alternativ?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

dr111DIF skrev: 2024-01-31 06:15:26 Förutsätter att KG ringt Elliott i detta läge men han har kanske lagt av? Eller är det vad KG menar med "dyrare"? Det uttalandet indikerar väl ändå att man har ett alternativ?
Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Jim Morrison skrev: 2024-01-31 07:01:45
dr111DIF skrev: 2024-01-31 06:15:26 Förutsätter att KG ringt Elliott i detta läge men han har kanske lagt av? Eller är det vad KG menar med "dyrare"? Det uttalandet indikerar väl ändå att man har ett alternativ?
Viktig poäng. Hellre en spelare likt Magwood som inte funkade i den här ligan utan fick kliva ner ett steg igen. Men han har ändå varit igång med träningar och matcher. Verkar ju gå bra för honom i Österrike nu.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Kanske inte Elliott då med tanke på att han inte spelat.
Men K-G måste ju mena någon form av spetsback med det uttalandet han gjorde igår? Jag förstår annars inte varför en back skulle vara dyrare, rent generellt, än en center. Det är ju snarare tvärtom?

Min tanke är att han vill ersätta Ytterell eftersom han säger att man tittar på en ny backlösning efter hans skada, då med en likasinnad back. En offensiv kvalitetsback = dyrt.
Eller?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

thelinho skrev: 2024-01-31 00:53:59
EspenK skrev: 2024-01-31 00:30:46 Det är väl en pp back vi behöver nu?
...
...
Bra jobb! Maila KG.
Har inte sett honom själv men ser ju ganska spännande ut på EP.
Spelat med både Albin Grewe och Andreas Englund. Så en liten check på hur han är som människa får man ju där iallafall.
Men KooKoo har ju fortfarande bra chans på slutspel.

Ska bli spännande att se vad K-G hittar.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Fast Nicky D hade ju inte särskilt lång startsträcka ifjol....
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Daniel942 skrev: 2024-01-30 22:17:28 Quote-funktionen är inte så svår att hantera :)

[/quote

Jo
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Jimmy Peterson skrev: 2024-01-31 07:06:03
Viktig poäng. Hellre en spelare likt Magwood som inte funkade i den här ligan utan fick kliva ner ett steg igen. Men han har ändå varit igång med träningar och matcher. Verkar ju gå bra för honom i Österrike nu.
Ja alltså jag menade inte att jag tycker att vi ska värva Elliott oavsett. Hans status beror väl helt på huruvida han hållit igång och vill spela hockey eller inte. Mycket talar väl för att han lagt av eftersom inga seriösa rykten förekommer trots att vi har pengar på fickan. Han kan klubben sedan innan vilket är en hjälp om han bara ska komma lite i matchform.
Låst