Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Det är väl en pp back vi behöver nu?
Klart man kan ställa Liss på blå men riskerar ju bli en del mål i baken eftersom han är så seg på rören.
I HA är Åkerström och kalmars back theocharidiz(eller hur det stavas) bäst. Men har svårt att tro att någon av dem blir ledig. Markus Karlström från Almtuna som breddback?
Dennis Fröland i hockeyettan skulle kunna vara ett lån. Rutin finns.
Finns ju en del kul backar i bottenlagen i NL och Liiga men de kommer kosta.
Om KG behöver 400000 till så vill jag verkligen att han går ut med det. Kan avgöra hela säsongen.
Läs här KG:
Liiga bottenlag:
Sami Niku- Bra stats
Teemu Erhonen-Bra rutin
Charles-Edouard D'Astous- Grymma stats. All in KG!
Santeri Airola- ok värvning på den här nivån.
NL bottenlag:
Tj Brennan- duktig allround
E Gelinas- toppvärvning, känner till klubben
DEL bottenlag :
Jordon Southorn- fysisk backchef
Klart man kan ställa Liss på blå men riskerar ju bli en del mål i baken eftersom han är så seg på rören.
I HA är Åkerström och kalmars back theocharidiz(eller hur det stavas) bäst. Men har svårt att tro att någon av dem blir ledig. Markus Karlström från Almtuna som breddback?
Om KG behöver 400000 till så vill jag verkligen att han går ut med det. Kan avgöra hela säsongen.
Läs här KG:
Liiga bottenlag:
Sami Niku- Bra stats
Teemu Erhonen-Bra rutin
NL bottenlag:
DEL bottenlag :
Bra jobb! Maila KG.EspenK skrev: ↑2024-01-31 00:30:46 Det är väl en pp back vi behöver nu?
Läs här KG:
Liiga bottenlag:
Sami Niku- Bra stats
Teemu Erhonen-Bra rutin
NL bottenlag:
DEL bottenlag :
Sväva i det blå
Om det är så så kan man ta in Alexander Ljungkrantz från Almtuna också.Osten östlund skrev: ↑2024-01-30 23:38:41Madhawk trodde att Tingsryd/ Almtuna är "klara", samt behöver tänka ekonomi . Dom andra 2 blir det nog kval för.jsson skrev: ↑2024-01-30 23:25:56Snubben har ju minusstatistik i varenda serie han spelat i.Daven skrev: ↑2024-01-30 22:34:47 https://www.eliteprospects.com/player/1 ... oy-erkamps
Västervik är väl alltid i behov av pengar.
Säljer verkligen Västervik, ÖIK och Tingsryd ens någonting just nu? Att klara kvalet i HA är ju prio givetvis.
Nybro vill satsa. Kalmar var 50/50 tänka ekonomi eller visa långsiktighet gentemot fans och sponsorer.
Om inte KG har ngt bättre? Så upp
med ett bud till Tingsryd ( 400 K ).
Åkerström + Gustav Olhaver eller Felix Olsson. Så har vi 500K kvar i lön/ avgifter till dem. Samt krydda med en SHL bonus ( tas ej av dessa pengar isåfall )!
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.mb81 skrev: ↑2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Han och Klasen och Nilsson har helt klart varit den bästa kedjan på senare tid och dominerade både mot Björklöven och Brynäs. Men såklart att han inte kommer spela första och andra center när Krüger och Norman kommer tillbaka men tredje center är han bra nog redan nu för att spela.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-31 01:14:28Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.mb81 skrev: ↑2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Jag känner mig väldigt trygg att haklintan85 skrev: ↑2024-01-31 04:54:24Han och Klasen och Nilsson har helt klart varit den bästa kedjan på senare tid och dominerade både mot Björklöven och Brynäs. Men såklart att han inte kommer spela första och andra center när Krüger och Norman kommer tillbaka men tredje center är han bra nog redan nu för att spela.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-31 01:14:28Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.mb81 skrev: ↑2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Krüger
Norman
Linus
Rensfeldt
Berglund
Som huvudsakliga bredd i mitten tillsammans med Blomgren och Schlyter som även dom kan centra. Jag kan inte säga samma sak om backsidan utan PJ.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Förutsätter att KG ringt Elliott i detta läge men han har kanske lagt av? Eller är det vad KG menar med "dyrare"? Det uttalandet indikerar väl ändå att man har ett alternativ?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-31 05:12:13Jag känner mig väldigt trygg att haklintan85 skrev: ↑2024-01-31 04:54:24Han och Klasen och Nilsson har helt klart varit den bästa kedjan på senare tid och dominerade både mot Björklöven och Brynäs. Men såklart att han inte kommer spela första och andra center när Krüger och Norman kommer tillbaka men tredje center är han bra nog redan nu för att spela.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-31 01:14:28Linus Eriksson är absolut bra, och har framtiden för sig, men ska han spela så ska han gå i en första eller andrakedja, och jag tycker inte att han är tillräckligt stabil än. Lite för lätt, och när det blir slutspel så blir det grisigare och tuffare och rutin blir otroligt viktigt. Mycket begärt att han ska in och producera i ett slutspel, varannan dag… Jag ser hellre att vi har honom som en back-up ifall någon av 1:a eller 2:a center saknas.mb81 skrev: ↑2024-01-30 23:59:29 Skulle bli galen om vi tar in en breddcenter för skicka Linus till J20. Linus har varit en av våra bästa spelare senast tiden. Han borde vara given på 4 centrar även när alla är tillbaka. Ska en center in så känner iaf jag att det ska vara en toppcenter. Bredd bara om vi har långtidsskador när deadline närmar sig.
Krüger
Norman
Linus
Rensfeldt
Berglund
Som huvudsakliga bredd i mitten tillsammans med Blomgren och Schlyter som även dom kan centra. Jag kan inte säga samma sak om backsidan utan PJ.
- Jim Morrison
Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Viktig poäng. Hellre en spelare likt Magwood som inte funkade i den här ligan utan fick kliva ner ett steg igen. Men han har ändå varit igång med träningar och matcher. Verkar ju gå bra för honom i Österrike nu.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-31 07:01:45Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.
-
Kanske inte Elliott då med tanke på att han inte spelat.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-31 07:01:45Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.
Men K-G måste ju mena någon form av spetsback med det uttalandet han gjorde igår? Jag förstår annars inte varför en back skulle vara dyrare, rent generellt, än en center. Det är ju snarare tvärtom?
Min tanke är att han vill ersätta Ytterell eftersom han säger att man tittar på en ny backlösning efter hans skada, då med en likasinnad back. En offensiv kvalitetsback = dyrt.
Eller?
-
Har inte sett honom själv men ser ju ganska spännande ut på EP.
Spelat med både Albin Grewe och Andreas Englund. Så en liten check på hur han är som människa får man ju där iallafall.
Men KooKoo har ju fortfarande bra chans på slutspel.
Ska bli spännande att se vad K-G hittar.
Fast Nicky D hade ju inte särskilt lång startsträcka ifjol....Jim Morrison skrev: ↑2024-01-31 07:01:45Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.
Ja alltså jag menade inte att jag tycker att vi ska värva Elliott oavsett. Hans status beror väl helt på huruvida han hållit igång och vill spela hockey eller inte. Mycket talar väl för att han lagt av eftersom inga seriösa rykten förekommer trots att vi har pengar på fickan. Han kan klubben sedan innan vilket är en hjälp om han bara ska komma lite i matchform.Jimmy Peterson skrev: ↑2024-01-31 07:06:03Viktig poäng. Hellre en spelare likt Magwood som inte funkade i den här ligan utan fick kliva ner ett steg igen. Men han har ändå varit igång med träningar och matcher. Verkar ju gå bra för honom i Österrike nu.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-31 07:01:45Spelare med såpass långa startsträckor känns lite sådär faktiskt.