transferfönstret öppnar
-
transferfönstret öppnar
det öppnade i dag, måndag, och har öppet till på fredag. kan man hoppas på någon julklapp. nu har vi ju faktiskt häng på slutspel, men de andra klubbarna runt strecket verkar förstärka. Såväl Brynäs som Timrå har spelare på ingång. Ska vi ta en slutspelsplats vill det till att vi får in åtminstone en riktigt bra back. bara att hålla tummarna att det kommer in någon.
Backen Jari Korhonen som lämnat Ambrio Piotta vore inte fel. - 15 kassar i fjol och ledig nu - men kanske för dyr.
Backen Jari Korhonen som lämnat Ambrio Piotta vore inte fel. - 15 kassar i fjol och ledig nu - men kanske för dyr.
-
- Säsongskort: Ja
- Men benskyddet är löst
Jag gillar kontinuitet. Jag tycker inte vi ska värva för värvandets skull. Vi behöver knappast fler spelare som "breddar truppen". Då ser jag hellre att vi jobbar med det material som står till förfogande.
MEN, skulle vi kunna få en riktigt bra spelare (typ Thoresen, Linkan) till ett billigt pris som kräver en skälig lön (med dagens ekonomiska förutsättningar mätt) så ska vi givetvis knyta den spelaren till truppen så fort det går.
Jag är inte så väl insatt, men marknaden kryllar väl inte direkt av bra spelare som vill ha en lön som är 25% lägre än vanligt.
Med dom förutsättningarna har jag svårt att se hur vi ska göra ett "bra/hett" nyförvärv.
MEN, skulle vi kunna få en riktigt bra spelare (typ Thoresen, Linkan) till ett billigt pris som kräver en skälig lön (med dagens ekonomiska förutsättningar mätt) så ska vi givetvis knyta den spelaren till truppen så fort det går.
Jag är inte så väl insatt, men marknaden kryllar väl inte direkt av bra spelare som vill ha en lön som är 25% lägre än vanligt.
Med dom förutsättningarna har jag svårt att se hur vi ska göra ett "bra/hett" nyförvärv.
Lycka är att vara djurgårdare
-
Jag undrar över dom där 4 miljonerna DIF fick för NHL-övergångarna.
Befarar att ledningen håller i dom stålarna, då man antagligen är livrädd för att inte klara licensen till nästa år....publiken strömmar inte direkt till Globen.
Har man budgeterat med 6000 i år? Finns inte en chans att snittet är 6000 med alla gratisplåtar som är utdelade.
Är det någon som är insatt i den ekonomiska biten?
Befarar att ledningen håller i dom stålarna, då man antagligen är livrädd för att inte klara licensen till nästa år....publiken strömmar inte direkt till Globen.
Har man budgeterat med 6000 i år? Finns inte en chans att snittet är 6000 med alla gratisplåtar som är utdelade.
Är det någon som är insatt i den ekonomiska biten?
Re: transferfönstret öppnar
Korhonen har redan klart med en ny klubb, Espoo Blues ska han spela för.jensa öhling skrev:Backen Jari Korhonen som lämnat Ambrio Piotta vore inte fel. - 15 kassar i fjol och ledig nu - men kanske för dyr.
Det är t.o.m. 7000 man budgeterat för denna säsong.nutarvidom skrev:Har man budgeterat med 6000 i år? Finns inte en chans att snittet är 6000 med alla gratisplåtar som är utdelade.
-
Snittet skulle inte vara så högt om man inte skulle ha skänkt bort flera tusen biljetter.NOrdin skrev:Just nu ligger publik snittet på 6344 (enligt min räkning) då vi har haft totalt 95159 åskådare på 15 hemma matcher... Då kan ja tillägga ett de har har varit två riktigt ursla siffror (3596 och 4846) som sänker snittet med flera hundra.. vilket dock inte ändra nått men endå
-
Inte helt oväntat var det skitlaget Mora som renderade i den sämsta siffran.NOrdin skrev:Just nu ligger publik snittet på 6344 (enligt min räkning) då vi har haft totalt 95159 åskådare på 15 hemma matcher... Då kan ja tillägga ett de har har varit två riktigt ursla siffror (3596 och 4846) som sänker snittet med flera hundra.. vilket dock inte ändra nått men endå :)
Blir förvånad att snittet ändock ligger på cirkus 6300. Du nämnde en siffra på totalt cirka 95000 åskadare.
Har någon en uppfattning om hur många av dessa som varit gratisplåtar? Det var väl en raid precis i början av serien med fribiljetter, sen senast mot Brynäs var det väl en hel del om jag inte minns fel.
En gissning är 10000 gratisplåtar. 85000 / 15 = 5670. Alltså mer än 1300 under budgeterat....
Vi får verkligen hoppas att det blir lite julrusch till globen...fy fan vilket pinsamt lågt snitt.
-
Czerkawski är såklart välkommen. Men sannolikheten att han flyttar tillbaka är 0 känns det som. Dessutom till en relativt låg lön så blir sannolikheten närmast negativ. Glöm det!m0ng00se skrev:Czerkawski ska tydligen vara till salu...platsar inte i Toronto...han är ju bra bara han vill och är i harmoni med sig själv...