Var lite snabb i min läsning, ber om ursäktSirDIFalot skrev: ↑2024-01-25 21:52:40Va? Jag frågade vart uppgifterna om att Zach Magwood hade en lön på över 100k i månaden kom från? Anses det drygt?#10 skrev: ↑2024-01-25 21:34:41Dryg kommentar av Sir, är väl inget konstigt att vi har pengar från Magwod, kg sa ju själv att vi frigjort kapital i samband med att Magwod lämnadeWishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Han har ju till och med fetmarkerat "som låg på 100k plus i månaden". Man måste nog vara rejält efterbliven för att inte fatta frågan.Wishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Den mest spännande frågan nu är om DIF TV kommer att göra sitt jobb och intervjua nyförvärvet, eller om man fortsatt kommer sitta och pulla eget rövhål?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2024-01-26 00:12:51, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Just ja, fetmarkerat var det. Jag vet, jag är sjukt efterbliven. Sen kan jag ändå ha min rätt att frågasätta dumförklarande oversittarkommentarer. Om männskan nu vet bättre är det väl bättre (i det här fallet vad det är flr månadslön - just ja, fetstilad) att säga vad den är istället för att ställa en dumförklarande fråga. Om det är fel, säg det då i god ton och säg då vad det är istället för att dumförklara med bgn slags härskarteknik. Därav översittare, sitta övver…Olon skrev: ↑2024-01-25 22:10:33Han har ju till och med fetmarkerat "som låg på 100k plus i månaden". Man måste nog vara rejält efterbliven för att inte fatta frågan.Wishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Stolt, men aldrig nöjd
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Alltså vad är det här för reaktion? Hur går det att tolka det som något annat än en genuin fråga vad som är källan till det? Har det stått på Hockeynews? Madhawk? Forumrykte?Wishes skrev: ↑2024-01-26 00:12:35Just ja, fetmarkerat var det. Jag vet, jag är sjukt efterbliven. Sen kan jag ändå ha min rätt att frågasätta dumförklarande oversittarkommentarer. Om männskan nu vet bättre är det väl bättre (i det här fallet vad det är flr månadslön - just ja, fetstilad) att säga vad den är istället för att ställa en dumförklarande fråga. Om det är fel, säg det då i god ton och säg då vad det är istället för att dumförklara med bgn slags härskarteknik. Därav översittare, sitta övver…Olon skrev: ↑2024-01-25 22:10:33Han har ju till och med fetmarkerat "som låg på 100k plus i månaden". Man måste nog vara rejält efterbliven för att inte fatta frågan.Wishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Expert.
Problemet med Dahlström är att han knappt spelat några matcher den här säsongen och har fått tränat själv den senaste tiden. Och Dahlström är ingen Center. K-G snackade ju om att an ville ha in en center så frågan är om man har en till forward på gång. Förhoppningsvis Costmar då.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Dahlström kan nog hålla lika bra nivå. Betryggande att vi tog honom trots konkurrens.
Efter matchen igår vill jag fan att vi tvingar av Frölunda PJ på något sätt. Hans kyla och bra beslut med pucken i egen zon och följsamhet mot kvicka spelare tror jag vi kan ha mycket nytta av.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
K-G har ju sagt att han inte är intresserade av Kassian som tur är. Inga fler avdankade transatlanter.
Såhär säger K-G om Kassian:
Det är absurda pengar, säger K-G Stoppel avvärjande.
Han fortsätter:
– Jag ser det som en spelare med ganska hög risk. Visst, lång erfarenhet, men han har inte spelat något i år. Han har aldrig spelat på stor rink. Komma in i slutet på säsongen och vi vet ju hur fladdrig den här ligan är. Det är inte superenkelt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Tycker man ska överbetala för att få loss
Kalmars Theo….. (back och omöjlig att stava)
Eller
Tingsryds Simon Åkerström. Båda klubbarna behöver cashen skulle jag tro.
Kalmars Theo….. (back och omöjlig att stava)
Eller
Tingsryds Simon Åkerström. Båda klubbarna behöver cashen skulle jag tro.
Tänker du på Tim Theochadiris?
Håller inte med om det.
Tycker man Ytterell är en säkerhetsrisk så är han Urbom i jämförelse med Kalmariten.
Vad gör Urbom idag förresten…?
Edit: Verkar vara regionsäljare för nått företag som sätter upp brevlådor i brf:er…
Han har kvar ett par skridskor månne?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
-
Sanny/Madhawk tycker Tim i Kalmar kan liknas vid . En forward som lirar back. För dålig defensivt!
Kurt har ju sagt tidigare att det är en tvåvägsback. Sedan har det ju ryktats om Lill- Ragge, han är väll tvåvägs eller def? Så det är nog den typen som gäller.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var nere i Dackehallen under jullovet och kollad Tingsryd mot Almtuna.
I mina ögon var Simon Åkerström banans kung. Slog inte ett felpass och är riktigt spelskicklig.
Inte superstark i närkamperna men reder ut det mesta med att läsa spelet och ligga rätt.
Sneglade såklart på Ragges son en del, men han utmärkte sig inte lika mycket. Stabil allsvensk backinsats, typ.
Skulle vi kunna få loss Lilliz för resten av säsongen?
Tror inte Färjestad släpper till konkurrent i SHL före oss.
Han hänger ju löst nu i FBK.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... us-nilsson
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -ett-jobb/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skulle nog rassla till ordentligt i insamlingen om ett mål sattes för LillizBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-01-26 09:42:01Var nere i Dackehallen under jullovet och kollad Tingsryd mot Almtuna.
I mina ögon var Simon Åkerström banans kung. Slog inte ett felpass och är riktigt spelskicklig.
Inte superstark i närkamperna men reder ut det mesta med att läsa spelet och ligga rätt.
Sneglade såklart på Ragges son en del, men han utmärkte sig inte lika mycket. Stabil allsvensk backinsats, typ.
- Jim Morrison
Simon Åkerström är verkligen en elit tvåvägssback på den här nivån. Vore ett ruskigt bra tillskott men jag läste någonstans att SSK vill ha honom. Dom kommer bli riktigt bra med honom om så blir fallet. Blir inte förvånad dock om någon SHL-klubb plockar upp honom redan nu.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-01-26 09:42:01Var nere i Dackehallen under jullovet och kollad Tingsryd mot Almtuna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
In med Lill-Ragge, han har bäst +/- i Almtuna och spelar nog hellre i slutspel än i play-in eller hamnar i ingenmansland...
Wikegårds Järnkaminer, Rantalas Järnkaminer
Lill-Ragge är en duktig back defensivt. Inte så flashig offensivt. Typ det vi fick se i Hammarlund förra säsongen, fast bättre.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer