Vad kommer dom uppgifterna från?
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- Jim Morrison
Jag förstår inte hur det kan missgynna Frölunda att ha Pontus här på ett tills vidare-lån så han kan hålla sig i form genom att spela 20+ per kväll och således även kunna hoppa in varm för Frölunda när det väl behövs än att sitta på läktaren och bli kall samt ur form.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Dahlström kan nog hålla lika bra nivå. Betryggande att vi tog honom trots konkurrens.
Efter matchen igår vill jag fan att vi tvingar av Frölunda PJ på något sätt. Hans kyla och bra beslut med pucken i egen zon och följsamhet mot kvicka spelare tror jag vi kan ha mycket nytta av.
Det skulle vara skaderisken här då kanske?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det är väl så de tänkt nu. Vet inte hur det blir i morgon. Tidigare har han kallats tillbaka vid minsta lilla. Nu har de skada men han är inte med. Kanske blir kvar här?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-25 19:40:10Jag förstår inte hur det kan missgynna Frölunda att ha Pontus här på ett tills vidare-lån så han kan hålla sig i form genom att spela 20+ per kväll och således även kunna hoppa in varm för Frölunda när det väl behövs än att sitta på läktaren och bli kall samt ur form.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Dahlström kan nog hålla lika bra nivå. Betryggande att vi tog honom trots konkurrens.
Efter matchen igår vill jag fan att vi tvingar av Frölunda PJ på något sätt. Hans kyla och bra beslut med pucken i egen zon och följsamhet mot kvicka spelare tror jag vi kan ha mycket nytta av.
-
Om man ska tro Madhawk, så bjöds han ut till SHL klubbar. För ngr veckor sen. Tror dom är redo att sälja honom.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 19:46:10Det är väl så de tänkt nu. Vet inte hur det blir i morgon. Tidigare har han kallats tillbaka vid minsta lilla. Nu har de skada men han är inte med. Kanske blir kvar här?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-25 19:40:10Jag förstår inte hur det kan missgynna Frölunda att ha Pontus här på ett tills vidare-lån så han kan hålla sig i form genom att spela 20+ per kväll och således även kunna hoppa in varm för Frölunda när det väl behövs än att sitta på läktaren och bli kall samt ur form.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Tror det hänger på:
- Vill PJ lira i HA, tror han väntar på om det dyker upp ngt i sista minuten ( SHL , liknande där han får spela )!?
- Vill vi betala dom pengarna för honom./ Är han vår tvåvägsback?
Om det hänger på ekonomi, så måste Kurt säga det!
Ekonomi lär det inte hänga på med den kassan vi har.Osten östlund skrev: ↑2024-01-25 19:56:07Om man ska tro Madhawk, så bjöds han ut till SHL klubbar. För ngr veckor sen. Tror dom är redo att sälja honom.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 19:46:10Det är väl så de tänkt nu. Vet inte hur det blir i morgon. Tidigare har han kallats tillbaka vid minsta lilla. Nu har de skada men han är inte med. Kanske blir kvar här?Jim Morrison skrev: ↑2024-01-25 19:40:10Jag förstår inte hur det kan missgynna Frölunda att ha Pontus här på ett tills vidare-lån så han kan hålla sig i form genom att spela 20+ per kväll och således även kunna hoppa in varm för Frölunda när det väl behövs än att sitta på läktaren och bli kall samt ur form.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Tror det hänger på:
- Vill PJ lira i HA
- Vill vi betala dom pengarna för honom./ Är han vår tvåvägsback?
Om det hänger på ekonomi, så måste Kurt säga det!
Tycker inte man ska betala överpris för PJ heller. Lika bra att vänta ut fisk och övriga marknaden innan man budar hem honom billigt. Ju längre tiden går, desto billigare blir han. Förutsatt att ingen annan hugger. Noterbart att han själv meddelat att han vill spela i DIF.
Sväva i det blå
Om vi dubblar från en miljon till 2 så bör väl kvaliteten på det vi får in öka?
Eller kvantiteten???
Eller kvantiteten???
-
Hoppas. Sen vad han säger, får man ta med en nypa salt. Mario Kempe sa väll samma sak för ngr dgr sen!thelinho skrev: ↑2024-01-25 20:19:00 Tycker inte man ska betala överpris för PJ heller. Lika bra att vänta ut fisk och övriga marknaden innan man budar hem honom billigt. Ju längre tiden går, desto billigare blir han. Förutsatt att ingen annan hugger. Noterbart att han själv meddelat att han vill spela i DIF.
Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Stolt, men aldrig nöjd
Han har ju fetmarkerat det han menade? Inte supersvårt att lista ut.Wishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Wikegård följer Zack Kassian på insta.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Tror faktiskt det är det. Och det får man ju köpa, tyvärr.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-25 19:40:10Jag förstår inte hur det kan missgynna Frölunda att ha Pontus här på ett tills vidare-lån så han kan hålla sig i form genom att spela 20+ per kväll och således även kunna hoppa in varm för Frölunda när det väl behövs än att sitta på läktaren och bli kall samt ur form.dr111DIF skrev: ↑2024-01-25 18:27:33
Nu klev ju Hasa av efter smällen mot Oskarshamn ikväll. Blir han borta så är det ju närmare 0% att PJ kommer tillbaka hit.
Dryg kommentar av Sir, är väl inget konstigt att vi har pengar från Magwod, kg sa ju själv att vi frigjort kapital i samband med att Magwod lämnadeWishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Va? Jag frågade vart uppgifterna om att Zach Magwood hade en lön på över 100k i månaden kom från? Anses det drygt?#10 skrev: ↑2024-01-25 21:34:41Dryg kommentar av Sir, är väl inget konstigt att vi har pengar från Magwod, kg sa ju själv att vi frigjort kapital i samband med att Magwod lämnadeWishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.
Expert.
Kom igen. Är väl inte givet att Magwood hade 100k plus i månaden? Jag är också nyfiken.#10 skrev: ↑2024-01-25 21:34:41Dryg kommentar av Sir, är väl inget konstigt att vi har pengar från Magwod, kg sa ju själv att vi frigjort kapital i samband med att Magwod lämnadeWishes skrev: ↑2024-01-25 20:53:50Vilka uppgifter syftar du på? Att Magwood hade 100k plus i månadslön, eller att det lär komma in en back och center också? Lite onyanserad fråga. Du får vara lite mer specifik. Eller så vill du bara sitta överst.