Logan Hutsko är väl den spelartypen och har det svårt i SHL. Sen har ju de enda vi haft i Söderlund och Mageood skickats rätt snabbt.. men Honken kanske är mer öppen för det. Håller med om att det är något vi saknar.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-25 16:08:21 Behövs det verkligen en center? Krüger, Norman, Rensfeldt, Berglund, Linus, Blomgren och Schlyter kan alla spela där.
Då är jag mer sugen på en skillad LW som exempelvis Maxim Golod som någon droppade här förut.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Eklund ligger före wärsell i prestationer senaste matcherna, tror det är ypperligt att snurra på lite juniorer, dom brukar vara bra ett par matcher för att sedan gå tillbaka lite, Eklund wärsell Frondell kan snurra på lite så vi får vitamininjektionen från juniorer som är astaggade oftare, sen behövs dom ju i j20 oxåHenkos skrev: ↑2024-01-25 15:54:33 Inte riktigt den typen som man hoppats på kanske men marknaden är ju som den är.
Ang junisarna håller jag med om att Eriksson ska spela, otroligt mogen och skicklig. Sen tycker jag även Eklund imponerat oerhört. Just att han är så stark i närkamperna, särskilt vid sarg, trots sin ålder måste jag säga sticker ut rejält. Bör få speltid imo.
Wersäll och Frondell har en bit kvar men särskilt Frondell ser ju lovande ut.
Exakt den typen vi saknar som grisar framför mål och inte snurrar i hörnenBogart skrev: ↑2024-01-25 16:10:41 När man tittar på Dahlström är han ju en spelare som gör typ alla sina mål 1 meter från kassen, han är stark framför mål och positionerar sig bra. Hugger på returer, tar lite skit och besitter ett rätt bra skott. Tycker vi saknar ibland någon som driver stenhårt på kassen så förhoppningsvis kan John göra det för oss regelbundet. Kanske att han skulle funka bra i en kedja tillsammans med en Blomgren och Norman eller så lirar man honom med typ Schlyter och Berglund i en fjärdekedja när alla är tillbaka.
Jättesvårt att se hur våra kedjor ska se ut:
Nilsson Kruger Klasen
Norman Eriksson Dahlström
Blomgren Rensfeldt Brodin
Schlyter Berglund Liss
Gradin
Nåt sånt? Ser ju ruggigt bra ut på pappret
Backsidan:
Axel Ny
Glad Karlsson
Ny Hammaren
Ytterell
Definitivt två backar in!
Nilsson Kruger Klasen
Schlyter Berglund Liss
Gradin
Backsidan:
Axel Ny
Glad Karlsson
Ny Hammaren
Ytterell
Haha sant! Men det är bra om man har både och, kanske kan utveckla sitt målskytte lite mer då
Vi får nog inte räkna med Magwood lönen alls. Förmodligen låg vi redan minus och att avyttra honom gjorde att vi kom närmre nollan. Däremot kan jag inte se att han har ett särskilt stort lönekrav och vi lär ha sluppit utköpskostnad iom att vi tar över delar av lönen.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Du glömde OdeliusEspenK skrev: ↑2024-01-25 16:32:47 Jättesvårt att se hur våra kedjor ska se ut:
Nilsson Kruger Klasen
Schlyter Berglund Liss
Gradin
Backsidan:
Axel Ny
Glad Karlsson
Ny Hammaren
Ytterell
Glad och Ytterell ska fortsätta ihop. Visst har nr 3 varit vilsen sista tiden, men ihop med Glad har man varit säsongens bästa backpar. Dårskap att splittra den redan nu. Skulle Ytterell fortsätta även efter Daniels intåg så är jag helt klart fair med att bänka.EspenK skrev: ↑2024-01-25 16:32:47 Jättesvårt att se hur våra kedjor ska se ut:
Nilsson Kruger Klasen
Schlyter Berglund Liss
Gradin
Backsidan:
Axel Ny
Glad Karlsson
Ny Hammaren
Ytterell
Det här är inte hur kedjorna eller backparen bör se ut utan mest bara för att visa på hur vår trupp ser ut just nu. Krüger och Norman kanske är tillbaka om typ 2 veckor? Berglund ska väl vara borta lite längre. Odelius är kanske 2 veckor bort också? 3 till och med? Jag ser inte så mycket som jag skulle känna jättepress över att förbättra. Kanske backsidan där man hittar en partner till Glad som gör att Ytterell kan spela lite mindre och få fokusera på det offensiva betydligt mer? Finns det en målvakt så visst men det känns som en omöjlighet.
Klasen-Krüger-Nilsson
Blomgren-Norman-Dahlström
Gradin-Rensfeldt-Brodin
Schlyter-Berglund-Liss
Grewe-Eriksson-Eklund
Frondell-Wersäll
Odelius-Andersson
Glad-Ytterell
Karlsson-Hammarlund
Bergström-Degnell
Hävelid
Andrén
Lidö
Klasen-Krüger-Nilsson
Blomgren-Norman-Dahlström
Gradin-Rensfeldt-Brodin
Schlyter-Berglund-Liss
Grewe-Eriksson-Eklund
Frondell-Wersäll
Odelius-Andersson
Glad-Ytterell
Karlsson-Hammarlund
Bergström-Degnell
Hävelid
Andrén
Lidö
Senast redigerad av Bogart den 2024-01-25 17:11:08, redigerad totalt 1 gånger.
Själv hade jag gärna velat fortsätta se Klasen-Eriksson-Nilsson ett par matcher till. Det skulle kunna frigöra Krüger att lyfta andra spelare som behöver skicklig center.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Försiktigt positiv till värvningen av Dahlström!
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Men sedan ska vi ha in 4-5 skador på det också.EspenK skrev: ↑2024-01-25 16:32:47 Jättesvårt att se hur våra kedjor ska se ut:
Nilsson Kruger Klasen
Schlyter Berglund Liss
Gradin
Backsidan:
Axel Ny
Glad Karlsson
Ny Hammaren
Ytterell
Vet ingenting om honom men hade helst sett att man hade löst Costmar. Men känns väl som en helt ok breddspelare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Dahlström kan nog hålla lika bra nivå. Betryggande att vi tog honom trots konkurrens.
Efter matchen igår vill jag fan att vi tvingar av Frölunda PJ på något sätt. Hans kyla och bra beslut med pucken i egen zon och följsamhet mot kvicka spelare tror jag vi kan ha mycket nytta av.