Därför är Linköpings HC ett skämt!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Därför är Linköpings HC ett skämt!

Inlägg av odburt »

Citerat LHC-bloggen på SvenskaFans.com 19/2/2008
Så mycket för traditionerna
(10:15, 19 Februari, 2008)

Ändå sedan Linköping gjorde sitt intåg på den stora scenen, Elitserien, så har jag som supporter fått höra att vi saknar traditioner och kultur. Detta har kommit främst från supportrar till Leksand (som numera skapar allsvensk tradition), Djurgården, Södertälje och Brynäs.

När LHC gjorde sin entré i högsta serien var Brynäs regerande mästare och dess supportrar, särskilt de i Linköping, missade aldrig en chans att tala om sitt fantastiska och traditionsrika Brynäs och hur mycket dessa traditioner betyder för framgång.

Idag är situationen lite annorlunda. Brynäs förlorar en halv miljon kronor per match [klick] på grund av att publiken uteblir i detta utsatta läge för det "traditionsrika" och "klassiska" laget. Är det så man bevarar sina traditioner så klarar jag mig utan såna...
Jag vill med detta poängtera följande:

Vad har traditioner att göra med Leksands, Brynäs, SSK:s eller våra prestationer just i år eller förra säsongen?
Det verkar som om skribenten i fråga totalt saknar tidsperspektiv, även om inte jag själv är så jäkla gammal heller så har jag respekt för de idrottsliga prestationer som utförts då inte jag gick på hockey.

Ta Anders Eldebrink eller Bengt-Åke som exempel. Fantastiska lirare vars meriter talar för sig själva. Såna grabbars perstationer sopar man inte under mattan för att det har gått trögt under en eller per säsonger, anor är INTE färskvara. Brynäs 12 SM-guld är inte kattskit, inte ens i mina ytterst trefärgade ögon. Meriter, anor och traditioner (som jag tycker kan dras under "samlingsordet" traditioner) ska man ha respekt för.
Det visade LHC-spelarna på isen när Falk satte sitt matchrekord och det visade Timrå när Micke Johansson fick sin flagga hissad, då t.o.m. Sanny L gav Micke en bukett rosor för att gratulera.

Det tragiska med det hela är att han också åsyftar på publiktrycket i de olika arenorna. Jag kan bara säga att hade LHC suttit i Brynäs minst sagt prekära sits, ffa på hemmaplan, idag, så hade inte de haft mer än 4,5 - 5000 på sina matcher heller. Eventpublik kommer och går med framgångar och deras klack är fan heller så hardcore som de tror. Vi låter mer i periodpauserna än vad de mäktar med på hemmaplan, så den dagen LHC ligger och svalpar i botten så ska jag se hur bra uppslutning det är i deras kakburk. Antagligen densamma som den i dagens halvfulla tablettask.

Egentligen så är det väl ett mirakel att skribenten har fått publicera sånt här skitsnack, men det är väl samma grabbar som buade ut Falken i Globen som förväntas läsa denna smörja och bli än mer insmetade i den nya hockeykulturen, där feta sponsorer och kvadratiska tvåplansrenor med 8 250 platser ploppar upp överallt i landet, där naiva snubbar som Helber och Glennert sätter två klackar bredvid varandra av ekonomiska skäl.

Nej, elitserien är inte NHL och tacka gud för att vi i DIF har anor och tradition och en ack så viktig influens ifrån fotbollskulturen. Annars hade väl vi också slutat som en klappklapp-historia i hörnet av en chokladask.

Fridens
odburt
Senast redigerad av odburt den 2008-02-21 13:19:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bra sagt! Och vilken annan klack sjunger "vi älskar er ändå" vid 2-8 på hemmaplan?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bra skrivet! LHC ligger iår ständigt på placering 2 eller 3, men ändå dyker det inte upp mer än 6500/match, om ens det. När det för en gångs skull är fullsatt (0-3 förlusten mot HV senast) så är det inte mer väsen än 5000 Djurgårdare i Globen.

När LHC sjönk som en gråsten i tabellen förra säsongen tyckte folket att det var roligare att åka till Linköpings badhus, och det är det som är grejen med LHCs s.k. "fans"; När LHC inte vinner och när hockeyn är tråkig så gör man hellre nåt annat.

I Linköping ser man hockeyn endast som familjeunderhållning. LHC kanske har en handfull "hardcorefans", mer än så är det inte. Det finns inte många som verkligen förstår hur det är att älska sitt lag. När DIF förlorar en match så är man som DIF-supporter deppad resten av kvällen, LHC-fans tänker "fan också. Vad är det på tv ikväll?" Det är så jag uppfattar det.

LHC är avsyvärda på mer än ett sätt då man fullkomligt våldtar svensk hockey. Man har en helt ok juniorverksamhet men skiter fullständigt i att ge spelarna chansen att utvecklas (Värst är dock Frölunda).

Allt LHC består av är pengar. Ingen familj, ingen kultur, ingen stolthet och framförallt ingen själ. Därför ekade Stångebros ishall när LHC kämpade för överlevnad.
Säg den glädje som varar
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Sen tycker jag de känns otroligt skönt att stå i en klack där man slipper sjunga "heja heja heja nått av dom andra 11 lagen"...
Ibland Djurgårds suportrar finns en tradition och uppfiningsrikedom som det inte finns nån annanstans.
Allt för många lag hakar på och gör på ett sätt går vi emot och gör på nått annat (oftast bättre) sätt. Som det alltid har varit och alltid kommer vara DIF MOT RUBBET!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Rocker skrev:Bra sagt! Och vilken annan klack sjunger "vi älskar er ändå" vid 2-8 på hemmaplan?
That's our spirit!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

odburt skrev:
Rocker skrev:Bra sagt! Och vilken annan klack sjunger "vi älskar er ändå" vid 2-8 på hemmaplan?
That's our spirit!
Det är det jag menar! Kolla Frölundas supportar som i totalsågade sitt lag när dom inte lyckades få in pucken i PP mot oss. Tänk dig hur det hade sett ut om vi lett med 8-2. Scandinavium hade varit snudd på tomt...
ara

Inlägg av ara »

DIF_Soldier skrev:Bra skrivet! LHC ligger iår ständigt på placering 2 eller 3, men ändå dyker det inte upp mer än 6500/match, om ens det.
Vill inte förstöra men LHC har näst högst publiksnitt (7182) i elitserien, bara frölunda har högre.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

ara skrev:
DIF_Soldier skrev:Bra skrivet! LHC ligger iår ständigt på placering 2 eller 3, men ändå dyker det inte upp mer än 6500/match, om ens det.
Vill inte förstöra men LHC har näst högst publiksnitt (7182) i elitserien, bara frölunda har högre.
Ja, men vad kan man göra i en "stad" som linköping? välta kossor och gå på hockey är det enda som finns att göra.
Användarvisningsbild
Don_T

Inlägg av Don_T »

blårandigt skrev:Ja, men vad kan man göra i en "stad" som linköping? välta kossor och gå på hockey är det enda som finns att göra.
Eller byggar rondellhundar!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

ara skrev:
De väsnas ju så otroligt jävla dåligt. När LHC spelar låter det som om 500 pers är där. Jämför 7182 i Hovet (ja, för det bör ju heta "i" Hovet) med 7182 i Cloetta. Skillnad är bara förnamnet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Hörde rykten om att lhc spelade David Bowie - Heroes som intro idag ...
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Crashmash skrev:Hörde rykten om att lhc spelade David Bowie - Heroes som intro idag ...
Det ryktet kan jag bekräfta. Jag börjar nästan bli sjukligt äcklad på deras ständiga härmande av allt som har med DIF att göra.

Fan vad jag hatar lhc!
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Nästa år:

Sjung för gamla LHC, sjung av hjärtat sjung
enda klubb i världen som är evigt lika ung.
Sjung när vi har vinst på gång och sjung när det går snett
Så länge gamla Cluben finns känns livet ändå lätt.

Sjung för gamla LHC, sjung i ur och skur
Visa upp att vita lejon, dem går aldrig ur
Vem som helst kan sticka upp, men vi är nummer ett
Så länge gamla Cluben finns, känns livet ändå lätt.

Om jag skulle bli förvånad? Näe.

HORUNGAR!
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Lhc är ett gäng förlorare..Dom kommer aldrig vinna något
Jävla härmapor
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

De vann ju SM-Silver. Grattis Fernholm & Håkansson. :lol: