Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Man vill väl gärna ha in spelare NU men man får nog acceptera att det första är sista veckan före deadline det lär öppna upp sig helt.
Expert.
Känns som vi skulle behöva byta ut/addera på fler positioner än vad dom nya pengarna räcker till. Hoppas verkligen inte det blir någon "dethärfårvinöjaossmed" lösning. Center behövs med tanke på att det är väldigt skadebenäget på den positionen. En stabil defensiv back, dvs en som inte är en säkerhetsrisk, en målvakt (tror inte Lidö är redo) sen skulle jag vilja ha in en utpräglad målskytt. Fixa KG.
-
Sanny & Svensson påpekade målvakterna i gårdagens podd. "Är verkligen Hävelid och Andrén målvakter man går upp i SHL med?"Döden skrev: ↑2024-01-23 10:01:55 Känns som vi skulle behöva byta ut/addera på fler positioner än vad dom nya pengarna räcker till. Hoppas verkligen inte det blir någon "dethärfårvinöjaossmed" lösning. Center behövs med tanke på att det är väldigt skadebenäget på den positionen. En stabil defensiv back, dvs en som inte är en säkerhetsrisk, en målvakt (tror inte Lidö är redo) sen skulle jag vilja ha in en utpräglad målskytt. Fixa KG.
Börjar ju synas nu att det inte är det. Man hade ju en känsla på förhand att Andrén skulle vara en given etta. Men så är inte fallet.
Utåt har Lidös klubb sagt att han inte kan bryta kontraktet.
Så vill vi utmana på allvar får man hitta en lösning med en målvakt. Har svårt och tro att ett lån från SHL kommer få spela före våra två andra om de är skadefria. Så det skulle vara om vi kan få till en värvning isåfall.
Men jag håller med i stort. Vi behöver fylla ett par luckor, inte en.
-
Sista lånet Marcus Nilsson Färjestad några matcher. Hamnat på läktaren för stunden..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är absolut inte säker på att Lidö kommer att vinna matcher åt oss i ett slutspel, men det finns åtminstone en liiiiiiiiiiiiten möjlighet. De målvakter vi har idag har redan bevisat motsatsen - att de inte håller. Därför hade jag gärna sett att man tog möjligheten att testa honom på allvar, och samtidigt leta en ersättare. Men det finns säkert någon god anledning till att inte göra detNattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 10:12:21Sanny & Svensson påpekade målvakterna i gårdagens podd. "Är verkligen Hävelid och Andrén målvakter man går upp i SHL med?"Döden skrev: ↑2024-01-23 10:01:55 Känns som vi skulle behöva byta ut/addera på fler positioner än vad dom nya pengarna räcker till. Hoppas verkligen inte det blir någon "dethärfårvinöjaossmed" lösning. Center behövs med tanke på att det är väldigt skadebenäget på den positionen. En stabil defensiv back, dvs en som inte är en säkerhetsrisk, en målvakt (tror inte Lidö är redo) sen skulle jag vilja ha in en utpräglad målskytt. Fixa KG.
Börjar ju synas nu att det inte är det. Man hade ju en känsla på förhand att Andrén skulle vara en given etta. Men så är inte fallet.
Så vill vi utmana på allvar får man hitta en lösning med en målvakt. Har svårt och tro att ett lån från SHL kommer få spela före våra två andra om de är skadefria. Så det skulle vara om vi kan få till en värvning isåfall.
Men jag håller med i stort. Vi behöver fylla ett par luckor, inte en.

Sedan kanske jag missar något

-
Var i Hockeynews, som Kurt sa att han hade ett kontrakt. Som inte gick att bryta!Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-23 10:43:02Jag är absolut inte säker på att Lidö kommer att vinna matcher åt oss i ett slutspel, men det finns åtminstone en liiiiiiiiiiiiten möjlighet. De målvakter vi har idag har redan bevisat motsatsen - att de inte håller. Därför hade jag gärna sett att man tog möjligheten att testa honom på allvar, och samtidigt leta en ersättare. Men det finns säkert någon god anledning till att inte göra detNattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 10:12:21Sanny & Svensson påpekade målvakterna i gårdagens podd. "Är verkligen Hävelid och Andrén målvakter man går upp i SHL med?"Döden skrev: ↑2024-01-23 10:01:55 Känns som vi skulle behöva byta ut/addera på fler positioner än vad dom nya pengarna räcker till. Hoppas verkligen inte det blir någon "dethärfårvinöjaossmed" lösning. Center behövs med tanke på att det är väldigt skadebenäget på den positionen. En stabil defensiv back, dvs en som inte är en säkerhetsrisk, en målvakt (tror inte Lidö är redo) sen skulle jag vilja ha in en utpräglad målskytt. Fixa KG.
Men jag håller med i stort. Vi behöver fylla ett par luckor, inte en.Vart har du läst att de absolut inte släpper Lidö i år? Det verkar osannolikt att de inte skulle göra det. De har ingenting att spela för, och hans kontrakt går ut denna säsong. Han kommer att signera ett allsvenskt kontrakt nästa säsong oavsett. Väljer Hanviken att inte släppa honom innan deadline så får de 0 kronor för honom, medan de kan få en slant ifall de släpper honom under säsong.
Sedan kanske jag missar någotmen om vi löser ett SHL-lån, varför skulle han inte spelas före de målvakter vi har, om han är bättre?
Jag kan vara helt ute o cykla. Men i mina öron låter det som skitsnack.
Tror med vi ska höra med Färjestad, hur dom tänker ifall deras 3 slipsar är friska ( tror Brynäs är där med ).
Enligt mina källor är DIF intresserade av Nybros unga talang - Maxim Golod.
Tvek om Nybro släpper, men skönt att höra att vi inte bara jagar 35+.
Tvek om Nybro släpper, men skönt att höra att vi inte bara jagar 35+.
Sväva i det blå
-
K-G säger det här: https://hockeynews.se/articles/32503/Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-23 10:43:02Jag är absolut inte säker på att Lidö kommer att vinna matcher åt oss i ett slutspel, men det finns åtminstone en liiiiiiiiiiiiten möjlighet. De målvakter vi har idag har redan bevisat motsatsen - att de inte håller. Därför hade jag gärna sett att man tog möjligheten att testa honom på allvar, och samtidigt leta en ersättare. Men det finns säkert någon god anledning till att inte göra detNattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 10:12:21Sanny & Svensson påpekade målvakterna i gårdagens podd. "Är verkligen Hävelid och Andrén målvakter man går upp i SHL med?"Döden skrev: ↑2024-01-23 10:01:55 Känns som vi skulle behöva byta ut/addera på fler positioner än vad dom nya pengarna räcker till. Hoppas verkligen inte det blir någon "dethärfårvinöjaossmed" lösning. Center behövs med tanke på att det är väldigt skadebenäget på den positionen. En stabil defensiv back, dvs en som inte är en säkerhetsrisk, en målvakt (tror inte Lidö är redo) sen skulle jag vilja ha in en utpräglad målskytt. Fixa KG.
Men jag håller med i stort. Vi behöver fylla ett par luckor, inte en.Vart har du läst att de absolut inte släpper Lidö i år? Det verkar osannolikt att de inte skulle göra det. De har ingenting att spela för, och hans kontrakt går ut denna säsong. Han kommer att signera ett allsvenskt kontrakt nästa säsong oavsett. Väljer Hanviken att inte släppa honom innan deadline så får de 0 kronor för honom, medan de kan få en slant ifall de släpper honom under säsong.
Sedan kanske jag missar någotmen om vi löser ett SHL-lån, varför skulle han inte spelas före de målvakter vi har, om han är bättre?
"– Vi har en dialog och vi har som sagt var registrerat honom som tredjemålvakt och han finns att tillgå. Han har ett avtal med Hanviken som han inte kan bryta. Men vi fortsätter en dialog både vad gäller här och nu. Och en eventuell framtid."
Visst, står väl inte att det är omöjligt. Men jag tycker uttalandet pekar på att de inte kommer släppa honom.
Har noll koll på hur det går, är det färdigspelat för Tyresö/Hanviken nu?
Sista är bara spekulation från mig.
Det känns lite tabu att ställa två friska målvakter åt sidan för att ställa ett tillfälligt SHL-lån i målet.
Känns bara fel. Mycket kritik från experter som menar att det inte ens ska vara möjligt att låna från en högre division osv.
Jag gör det gärna, om man får in ett bra lån, men det är bara vad jag tror altså.
-
Låter bra. Men han är väll vinge. Om vi "letar sådant" till denna säsong?
Tror vi kommer försöka bli av med ngt då.
Gradin, Grewe eller Liss kanske!?
-
Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
Det är inte bara i detta forum han är populär. Och de som tittar på ettan säger att han är en av Hockeyettans bästa målvakter.
Men han är ju registrerad hos oss, så exempelvis Brynäs kan ju inte göra det.
Då krävs det att man värvar honom. Och jag förutsätter att K-G är först där om Tyresö/Hanviken skulle bestämma sig för att släppa.
Det är inte bara i detta forum han är populär. Och de som tittar på ettan säger att han är en av Hockeyettans bästa målvakter.
Då krävs det att man värvar honom. Och jag förutsätter att K-G är först där om Tyresö/Hanviken skulle bestämma sig för att släppa.
-
Att KG sa att han inte gick att lösa. Var ju innan insamling. Samt att han ville lägga "locket på". För att visa att det är Andren/ Hävelid som vi satsar på!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:03:57 Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
-
Antar att det är lite samma spel som Almtuna. Vi lär väl få betala lite extra för att Tyresö/Hanviken ska tacka ja och släppa ändå.Osten östlund skrev: ↑2024-01-23 12:13:19Att KG sa att han inte gick att lösa. Var ju innan insamling. Samt att han ville lägga "locket på". För att visa att det är Andren/ Hävelid som vi satsar på!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:03:57 Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
Han är också namngiven så kan gå mellan båda klubbarna även efter deadline. Men vill vi satsa på honom känns det inte som en bra lösning att vänta till slutspelet direkt.Osten östlund skrev: ↑2024-01-23 12:13:19Att KG sa att han inte gick att lösa. Var ju innan insamling. Samt att han ville lägga "locket på". För att visa att det är Andren/ Hävelid som vi satsar på!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:03:57 Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
-
Ne, och det faktum att om Brynäs värvar honom så lär ju våran registrering (såklart!) försvinna.mb81 skrev: ↑2024-01-23 12:17:41Han är också namngiven så kan gå mellan båda klubbarna även efter deadline. Men vill vi satsa på honom känns det inte som en bra lösning att vänta till slutspelet direkt.Osten östlund skrev: ↑2024-01-23 12:13:19Att KG sa att han inte gick att lösa. Var ju innan insamling. Samt att han ville lägga "locket på". För att visa att det är Andren/ Hävelid som vi satsar på!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:03:57 Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
Men de kör väl samma spel som alla klubbar. Om vi betalar tillräckligt så lär de släppa, även om de på förhand säger nej.
Sen får K-G värdera vilka som är värda att köpa ut eller ej.
Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:20:12Ne, och det faktum att om Brynäs värvar honom så lär ju våran registrering (såklart!) försvinna.mb81 skrev: ↑2024-01-23 12:17:41Han är också namngiven så kan gå mellan båda klubbarna även efter deadline. Men vill vi satsa på honom känns det inte som en bra lösning att vänta till slutspelet direkt.Osten östlund skrev: ↑2024-01-23 12:13:19Att KG sa att han inte gick att lösa. Var ju innan insamling. Samt att han ville lägga "locket på". För att visa att det är Andren/ Hävelid som vi satsar på!?Nattuggla_ skrev: ↑2024-01-23 12:03:57 Ska sägas också att det är flera som vill ha in Lidö till sina lag i Hockeyallsvenskan.
Men de kör väl samma spel som alla klubbar. Om vi betalar tillräckligt så lär de släppa, även om de på förhand säger nej.
Sen får K-G värdera vilka som är värda att köpa ut eller ej.
En 20 årig målvakt från division 1 ska inte kosta så mycket. Skulle gärna se honom i fler matcher innan vi lägger pengar på att lösa honom.