Nu är jag ingen sportchef, men 1 mille borde räcka till btw mkt mer än PJ o costmar. Det handlar om ett kontrakt på 2-4 månader.
Sen tycker jag att de borde vara betydligt mer etablerade spelare än de för denna insamling. Med tanke på hur liten våran trupp är borde det finnas utrymme för nya värvningar? Annars har KG med övriga ansvariga kalkylerat bort sig något djävulskt.
Det borde bli dags att namedroppa innan jag donerar mer pengar.
Jag misstänker det är mycket hemlighetsmakeri kring värvningar. Då många lag i SHL utökar sina trupper o våra konkurrenter i HA skummar marknaden. Så är nog klokt av DIF o jobba ”undercover”
När/ om det kommer in spelare. Så kommer det bli en "reaktion i gruppen ". Hoppas den ej blir negativ ( typ Modo ifjol ). Ett gäng matcher, när dom plockat in Vela/Brickly
När/ om det kommer in spelare. Så kommer det bli en "reaktion i gruppen ". Hoppas den ej blir negativ ( typ Modo ifjol ). Ett gäng matcher, när dom plockat in Vela/Brickly
Mest överskattad: Brodin.
Om vi inte mot förmodan löser PJ i förtid utan att Frölunda hittar något annat känns det tveksamt om något blir klart förrän dagarna innan deadline. Skulle vara någon spelsugen kontraktslös spelare då.
Når vi 1,5-2 miljoner för att ta in två spelare kommer vi typ kunna konkurera ekonomiskt med SHL-lag, så det kommer inte falla på att vi inte har pengar iaf.
Om vi inte mot förmodan löser PJ i förtid utan att Frölunda hittar något annat känns det tveksamt om något blir klart förrän dagarna innan deadline. Skulle vara någon spelsugen kontraktslös spelare då.
Når vi 1,5-2 miljoner för att ta in två spelare kommer vi typ kunna konkurera ekonomiskt med SHL-lag, så det kommer inte falla på att vi inte har pengar iaf.
Om Frölunda vill släppa honom, för "rätt" ersättnings. Så skiter dom nog i vart han hamnar ( förutom direkt SHL konkurrent).
Mardrömmen är att vi inte hittar ngt bra!
Ryktas även att LHC har 6 förfrågningar på costmar.
Om Frölunda vill släppa honom, för "rätt" ersättnings. Så skiter dom nog i vart han hamnar ( förutom direkt SHL konkurrent).
Mardrömmen är att vi inte hittar ngt bra!
Ryktas även att LHC har 6 förfrågningar på costmar.
Vi ligger nog bra till OM det blir aktuellt med flytt både vad gäller Costmar och PJ, tror agenterna gillar möjlighet till speltid för att skylta sig. Ekonomiskt inga problem nu. Jag tror det ska till värvningar hos deras lag om det ska blir aktuellt dock.
Något kommer garanterat bli tillgängligt framåt deadline, inte minst fallfrukt från SHL. Vi får se vad det blir, tror inte det kommer finnas en helt nya kedja toppspelare och två toppbackar direkt.
henka83 skrev: ↑2024-01-20 09:12:38
Nu är jag ingen sportchef, men 1 mille borde räcka till btw mkt mer än PJ o costmar. Det handlar om ett kontrakt på 2-4 månader.
Sen tycker jag att de borde vara betydligt mer etablerade spelare än de för denna insamling. Med tanke på hur liten våran trupp är borde det finnas utrymme för nya värvningar? Annars har KG med övriga ansvariga kalkylerat bort sig något djävulskt.
Det borde bli dags att namedroppa innan jag donerar mer pengar.
Det är knappast lönen som kommer kosta. Men de vill ha betalt för släppa spelarna också. Nu vet de också hur mycket vi har. Dåligt förhandlingsläge.
Jag ställer mig lite frågande till vad vissa skriver …
Ska pengarna vara till ”dyra” spelare under resterande säsong? Sen då? OM vi inte går upp lär det inte finnas pengar att behålla dessa spelare för? Vill något (nåja) större namn, gambla och skriva på ett korttidskontrakt?
Döden skrev: ↑2024-01-20 13:58:48
Ska pengarna vara till ”dyra” spelare under resterande säsong? Sen då? OM vi inte går upp lär det inte finnas pengar att behålla dessa spelare för? Vill något (nåja) större namn, gambla och skriva på ett korttidskontrakt?
Tror inte nåt större namn gamblar och skriver längre kontrakt för att harva på i HA
Större namnen ska för det första vara tillgängliga vilket tyvärr inte är så troligt. Men om man hittar nån så finns det väl flera lösningar som kan motivera en spelare. För det första brukar en bra spelare kunna casha in rätt mycket kring deadline om han är på marknaden då. Sen går det göra flera lösningar för att motivera en spelare att komma hit. Ett kontrakt som gäller i SHL om vi går upp eller bonus för att gå upp till exempel.
Men även fast vi får in 2 mille eller mer så kan det bli svårt att faktiskt hitta spelare på den hyllan man faktiskt har pengar för. Det mest sannolika känns som spelare från finland eller allsvenska lag.
Det är ju uttryckligen insamling för slutspurt ändå, så där kommer nog pengarna läggas i den mån det går. Sen ska vi ha tur om det dyker upp så mycket alternativ så att vi kan sätta sprätt på 1,5-2 miljoner.
Är ju inga problem med dyra korttidskontrakt
Hellre det än långa kontrakt.
Går vi inte upp hoppas jag på många billiga juniorer och sedan en helt annan spets än Ludde och Brodin.
Vi har det väl ställt med juniorerna. Gäller bara att kunna förvalta vårt stora trumfkort jämfört andra klubbar.
.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm