K1: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 11/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Nu jävlar!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mans91 skrev:
blårandigt skrev:
OskarLevinson skrev:
tibro skrev:Det är bara o bryta ihop och ta nya tag.
Vi kommer gå vidare jag lovar......

/Kari
Bara o BRYTA ihop? :P
hahahahaha, hoppas att han menar bita :o
man säger ju så.. bara bryta ihop och komma igen
Har för mig att Per Elofsson (den förre skidmästaren) brukade köra med det uttrycket i varje fall.
Användarvisningsbild
Oulf
Säsongskort: Ja

Inlägg av Oulf »

Det här känns tungt! Vi hade världens chans idag att sätta dit lhc. Men vi tog inte chansen. Powerplay var bedrövligt. Men hoppet är det sista som överger människan. Hoppas det gäller DIF också. Ses på lördag!
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Fratello

Inlägg av Fratello »

Oerhört tungt att torska så knappt med uddamålet mot ett annars för dagen väldigt diciplinerat LHC.
Första periodens inledning lovade gott där killarna såg ruskigt tända ut men ack så viktigt det är att få första målet i dessa tighta matcher.

Vi är där och hugger och slår men spetsen saknas avsevärt. Problematiken i långa loppet är att DIF faller med kreativiteten att luckra upp välorganiserade försvar och det hjälper föga när man visar sådan uddlöshet och fantasilöshet i anfallszon.
Vi måste vara rakare på mål och sluta spela längst sargen, då får LHC där dom vill ha oss.
Kan vi inte ens skapa farligheter i PP ser det minst sagt tufft ut att rubba dem.
DIF är oerhört beroende att få första målet där vi sedemera kan spela det spel som varit vägvinnande mot LHC i tidigare matcher med kompakt defensivt och gå på kontringar, men när vi får ett tidigt baklängesmål sprider det sig en desperation och detta lag har inte kreativiteten och spetsen att skapa farligheter som leder till mål.
Hade Bäckers ribbträff gått in hade nog utvecklingen av matchen sannerligen sett annorlunda ut.

Hela laget gör en tam insats men killarna ska ha cred för krigarinsatsen i tredje. Oskärpan framåt blev helt enkelt ödesdigert idag.
Rix

Inlägg av Rix »

Sjukt tung förlust, känns jättetråkigt då vi endå har mer av spelet men puckjäveln vill bara inte in!

Nu ere bara tagga om till Torsdag! :twisted:
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

tråkig jävla förlust när vi hade sånt tryck sista perioden. men måste säga att klacken var kung idag underbart grabbar nu kör vi över Bönderna!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Detta var ingen rolig tillställning att kika på. LHCs individuella skicklighet avgjorde, även om jag anser att Falken plcoaks bort på ett felaktigt sätt av Håkansson i samband med målet.

Vår kämpainsats var det inte heller fel på däremot skapades det på tok för lite chanser. Och att missa chansen som Bäcker har i tredje får bara inte hända.

Inte heller bra att Stana fick hålla nollan. Han kan bli omöjlig nu tyvärr.

Fasligt viktigt att få första baljan på torsdag.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Dif_Julle skrev:Riktigt dåligt att bara få iväg 15 skott på mål med tanke på alla PP vi hade.

Revanch på Torsdag.
Lhc lyckades att hålla DIF längst sargerna, där blev vi kvar, även i spel 5/4 var det "panikpuckar" längst med sargen.

Besviken över förlusten och orolig för matchserien. Tomas Johansson var inte alls med i matchen igår. Falks beteende innan 0-1 målet är oacceptabelt, efter att han blivit bortgjord vid sarghörnet så skrinnar han rakt in i Musse Håkanson och blir där med bortplockad & Weinhandl kan ostört göra mål.

Som jag skrev innan dagens match, det var viktigt för DIF att vinna idag, ruskigt viktigt.
Senast redigerad av Caveman den 2008-03-12 17:47:57, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

En tung kväll och natt, känns som vi faktiskt var värda att knipa ett "suddenavgörande" i denna fight. Tror faktiskt vi vunnit då,

LHC gick på knäna i slutet och klacken var verkligen mäktig, det var länge sedan det varit sånt tryck, medräknat storsatsningarna.

Nåväl, laget är säkert besvikna och kommer nu att tagga till. Några knutor måste släppa på viktiga kuggar.

Anspänningen är tung på flera håll. Vi har allt att vinna i denna matchserie, det är LINKÖPING som skall känna otrivsel, inte vi.

Kom igen nu och visa vad den gul/blå/röda skölden står för.

NI VÄNDER DET HÄR GUYS :twisted:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Endats på dessa 3 punkter är DIF kvalificerade att kunna nå en semifinal.
1.Målvaktsspelet
2.Moral/kämpaglöd/inställning
3.Fansen

Som det såg ur igår hade vi fått fullt upp med att slå SAIK tom.
& andra sidan är det bara på 1 punkt LHC är kvalificerade att kunna gå vidar, No.80 Weinhandl.
Annars är Plopp-HC ett himla pisslag & då stör det ännu mer att DIF inte ens fick in ett endaste mål, på hemmais.

På det senaste 10 matcherna har DIF vunnit 2st.
Om inte den formkurvan vänds snarast så är detta över innan påsk.

-->Caveman
Mitt gnäll på Ossi är befogat tycker jag.
Vi ska ställa höga krav på den killen, han är den stora härföraren i DIF.
Då är det olyckligt att han gör sin sämsta match sedan han kom till DIF (utan att för den skull vara värdelös).
Men visst fanns det några som var sämre.
Danielsson såg ut som en rädd skolpojke.
T.Johansson såg ut som en rädd pensionär (sent kvällstid ute i förorten)
Bäcker såg ut som en helblind Weinhandl
(hur gör man för att missa det läget?)

Faan vad jag sov uselt i natt, tror jag yrade...
Användarvisningsbild
JoeG

Inlägg av JoeG »

Fan alltså blir så fruktansvärt trött på Ros

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2031464.ab

Hur fan resonerar han när han påstår att Stana är av världsklass??? Såg han matchen? Såg han ens skottstatistiken??!!

"Stanas lyft"?
Dags för DIF-spelarna hjälpa Ros med hans nya rubrik på torsdag:
"Stanas stora fall"
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

JoeG skrev:Såg han matchen? Såg han ens skottstatistiken??!!
Jag satt precis brevid pressläktaren & såg Ros tryne där.
Jo då, han såg matchen, men han såg inte ut att begripa nåt av det som hände på isen.

Hans ansiktsuttryck liknande -Uuuuhh???
Norjo

Inlägg av Norjo »

Ett satans jävla gnäll som vanligt här. Linköping är ett bättre lag, vi kom 7:a de kom 2:a. Hade ni förväntat er att vi skulle vinna med 14-0 i varje match eller? Stötta laget istället för att snacka skit om det.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Norjo skrev:Ett satans jävla gnäll som vanligt här. Linköping är ett bättre lag, vi kom 7:a de kom 2:a. Hade ni förväntat er att vi skulle vinna med 14-0 i varje match eller? Stötta laget istället för att snacka skit om det.

Just nu snackar vi om råttan Ros!

Krossa LHC!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

En uddamålsförlust är aldrig kul, men det här var riktigt jävla irriterande.
Man kan inte missa ett sånt läge som Bäcker fick, speciellt inte i en kvartsfinal.

Sen tycker jag att killarna sköt på tok för lite, särskilt i power play. Man måste skjuta, annars blir det inga mål.

Bästa i matchen var helt klart Ölves tryckare på äcklet Pihl. Jag stod och log länge åt det. Jag hoppas verkligen att Jimmie fortsätter att köra över allt som rör sig i nästa match. Det är underbart att se!
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Camilla Hass Blogg skrev:- Funderade över den bristande kompetensen hos Djurgårdspubliken när det gäller reglerna i ishockeyn. Då filmade TV publiken i Hovet, och då såg jag: De flesta supportrarna hade Djurgårdens fotbollströjor på sig. Fotbollsregler är ju inte samma sak som regler i ishockey om nu någon missat det.
Jag som trodde att jag hade hittat en klok bloggerska bland motståndarfansen, men så skriver hon det där. Typiskt...

Ska bli intressant att se på torsdag hur kompetensen bland Linköpingsborna är.
Nånting säger mig att den är låg...
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Skriv svar