Glad har ju varit en av de bättre backarna den här säsongen och ska självklart vara kvar. Liss har ju fått en otrolig utveckling på senare tid. Väldigt bra målskytt och är också bra i det fysiska spelet. Han kämpar och sliter ofta när han är inne. Helt klart två av de viktigaste spelarna att behålla om man spelar HA nästa säsong.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 14:29:52Nu skrev jag att han skulle vara kvar under rätt ekonomiska förutsättningar, och det står jag fast vidManijock skrev: ↑2024-01-10 12:35:57Krüger ABSOLUT men Norman nej. Där smakar det inte i närheten av priset. Han kan inte fortsätta lappa och laga ihop en säsong till. Killen borde lägga av med den där frånvaron. Lägg de pengarna på en förlängning av Daniel Glad istället. Han måste vara kvar till varje pris. Eller Olle Liss.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 09:06:18Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta![]()
Jag vet inte säkert - men de indikationer jag fått är att det är en långsiktig lösning och inte ett lån.I slutspelet kommer hans spelartyp och karaktär vara otroligt viktig - tror jag!
Gällande Glad.... är väl bra om han stannar, så har vi en 5-6 back klar - men att vi behöver ha kvar honom "till varje pris"? Nja... en okej allsvensk spelare, men han är ju inte jättesvår att ersätta skulle jag säga. Både Bergström och Degnell är snart bättre. Kanske redan nästa år.
Liss borde man helt klart försöka förlänga, han är en medioker spelare, om man ser till helheten, men har ju en spets i sitt skott som är väldigt svår att hitta. Jag är tveksam att DIF värdesätter honom tillräckligt för att han ska bli kvar dock... men vi får se!
Skadetråden
Skadetråden
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Skadetråden
5e-6e back? Du behöver nog förstå att vi är i HA nu. Sjukt att tro att vi kan ha en såpass spetsig tvåvägsback i den rangordningen du sätter. Han är liksom inte ens där den här säsongen. Just nu är han på topp 4 ihop med Axel, Kevin och Ytterell. Man kan inte kalkylera med sjuk utveckling på två junisar. Livsfarligt resonemang! Det har vi gjort med Odelius i tre år nu.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 14:29:52Nu skrev jag att han skulle vara kvar under rätt ekonomiska förutsättningar, och det står jag fast vidManijock skrev: ↑2024-01-10 12:35:57Krüger ABSOLUT men Norman nej. Där smakar det inte i närheten av priset. Han kan inte fortsätta lappa och laga ihop en säsong till. Killen borde lägga av med den där frånvaron. Lägg de pengarna på en förlängning av Daniel Glad istället. Han måste vara kvar till varje pris. Eller Olle Liss.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 09:06:18Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta![]()
Jag vet inte säkert - men de indikationer jag fått är att det är en långsiktig lösning och inte ett lån.I slutspelet kommer hans spelartyp och karaktär vara otroligt viktig - tror jag!
Gällande Glad.... är väl bra om han stannar, så har vi en 5-6 back klar - men att vi behöver ha kvar honom "till varje pris"? Nja... en okej allsvensk spelare, men han är ju inte jättesvår att ersätta skulle jag säga. Både Bergström och Degnell är snart bättre. Kanske redan nästa år.
Liss borde man helt klart försöka förlänga, han är en medioker spelare, om man ser till helheten, men har ju en spets i sitt skott som är väldigt svår att hitta. Jag är tveksam att DIF värdesätter honom tillräckligt för att han ska bli kvar dock... men vi får se!
Du ser inte storheten i Glads spelartyp, som en del andra. Gott så! Okej allsvensk, herregud....
Överlägset bästa back sett över jämnheten hela säsongen i min mening.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Jag ser Glad, och kan uppskatta alla spelartyper. Jag har dessutom både coachat och spelat hockey på hög nivå, så jag är åtminstone kvalificerad att ha en åsikt i ett forum utan att bli idiotförklaradManijock skrev: ↑2024-01-10 17:13:315e-6e back? Du behöver nog förstå att vi är i HA nu. Sjukt att tro att vi kan ha en såpass spetsig tvåvägsback i den rangordningen du sätter. Han är liksom inte ens där den här säsongen. Just nu är han på topp 4 ihop med Axel, Kevin och Ytterell. Man kan inte kalkylera med sjuk utveckling på två junisar. Livsfarligt resonemang! Det har vi gjort med Odelius i tre år nu.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 14:29:52Nu skrev jag att han skulle vara kvar under rätt ekonomiska förutsättningar, och det står jag fast vidManijock skrev: ↑2024-01-10 12:35:57Krüger ABSOLUT men Norman nej. Där smakar det inte i närheten av priset. Han kan inte fortsätta lappa och laga ihop en säsong till. Killen borde lägga av med den där frånvaron. Lägg de pengarna på en förlängning av Daniel Glad istället. Han måste vara kvar till varje pris. Eller Olle Liss.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 09:06:18Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta![]()
Du ser inte storheten i Glads spelartyp, som en del andra. Gott så! Okej allsvensk, herregud....
Överlägset bästa back sett över jämnheten hela säsongen i min mening.
Jag vet inte om du missförstår mig, men jag tycker absolut att man kan förlänga med honom. Men att det skulle vara ”till varje pris” håller jag absolut inte med om. Han är värd en meddellön i allsvenskan varken mer eller mindre - tycker jag. Du får tycka att man ska lasta allt man har på honom, det är din absoluta rättighet. Vi tycker bara olika
Skadetråden
Bästa med Liss också förutom att han presterar poäng och kämpar och tacklar är ju att han knappt aldrig är borta och det är uppskattat i DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Skadetråden
Lidö håller nollan mot Brödernas - hittills. Hämta tillbaka bara 
Skadetråden
Ja när Glad hade det tufft kring sitt barns födsel. Just för att Glad gissningsvis inte ville att det skulle vara offentligt.
Annars är det väl inget vi drar till med bara för att gålla supportrar lugna?
Skadetråden
Vad hände med personliga skäl?
Skriver man sjuk som sen leder till upprepade eller längre frånvaroperioder så tänker åtminstone jag alltid på 1. Linus Johanssons diabetes eller 2. Manuel Ågrens körtelfeber.
Skadetråden
Gick man inte ut med Manuels? Minns ej att Linus var borta så länge? Glad kanske inte ville att det skulle spekuleras vilket det görs om man går ut med personliga skäl. Knappast någon skada skedd iaf men lite komiskt att han blev sjuk sen precis efter an kommit tillbaka från sin "sjukdom".Manijock skrev: ↑2024-01-11 13:23:24Vad hände med personliga skäl?
Skriver man sjuk som sen leder till upprepade eller längre frånvaroperioder så tänker åtminstone jag alltid på 1. Linus Johanssons diabetes eller 2. Manuel Ågrens körtelfeber.
Skadetråden
För att slippa spekulationer och folk som ska gräva i det man vill ska vara just personligt? Så fort någon skriver "Personliga skäl" så spekuleras det hej vilt om hustrumisshandel, drogmissbruk, eller snöskottning på fyllan. Fullt förståeligt att dra till med sjuk istället.Manijock skrev: ↑2024-01-11 13:23:24Vad hände med personliga skäl?
-
Skadetråden
Djurgården själva skriver: Den beräknade tiden för läkning, rehabilitering och återgång till hockeyspel bedöms till cirka tre månader.
Och detta var 23 november. Så jag tror vi får räkna bort honom till slutspel iallafall.