Var säker på de hade nån klar när de sparkade Lindbäck. Men verkar inte så. Känns som det kan ha hänt nåt mer än han sugit? Annars skulle man väl vänta till man hade nåt klart?
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Lidö har visat större trygghet än båda våra andra keepers.
Förstår inte problemet. En nobrainer. Låna ut/ släpp Hävelid.
Kontrakt 2 år på Lidö. Utvecklingsbar dessutom. Låt inte nåt annat lag plocka honom nu. Lyckan står den djärve bi.
Synd om Hävelid? Ja kanske. Men ingen jag vill ha i mål i ett slutspel. En egenskap han inte kan rå för är ju att han är kort. Det kan han inte hjälpa men det är ett handikapp.
Kontrakt 2 år på Lidö. Utvecklingsbar dessutom. Låt inte nåt annat lag plocka honom nu. Lyckan står den djärve bi.
Synd om Hävelid? Ja kanske. Men ingen jag vill ha i mål i ett slutspel. En egenskap han inte kan rå för är ju att han är kort. Det kan han inte hjälpa men det är ett handikapp.
- Jim Morrison
Jösses vad hetlevrat. Kontrakt på två år? Efter två bra matcher mot Nybro Vikings och Västervik? Det är precis såna här höftade beslut som tagit oss dit vi är nu.EspenK skrev: ↑2024-01-08 18:40:08 Lidö har visat större trygghet än båda våra andra keepers.
Vi behöver tålamod och analys.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Om man nu bestämmer sig för att gå på Lidö.
Underskattar nog Hävelids "värde". Tror nog vi kan sälja honom med lite flyt......
Färjestad lånar 2:an bakom honom, Melker Thelin.
Underskattar nog Hävelids "värde". Tror nog vi kan sälja honom med lite flyt......
Färjestad lånar 2:an bakom honom, Melker Thelin.
Tack! På det gör han väl karriärens insats(er) för att han får chansen att visa upp sig i en liga han bara kunnat lukta på innan. Jag säger inte att han inte hade gjort det bra som permanent, men han har garanterat gett 110% gånger tio de två gångerna han fått stå hos oss, mot lag vi helst ska piska skiten ur även om det var du, jag eller Agda 87 i mål.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-08 20:51:59Jösses vad hetlevrat. Kontrakt på två år? Efter två bra matcher mot Nybro Vikings och Västervik? Det är precis såna här höftade beslut som tagit oss dit vi är nu.EspenK skrev: ↑2024-01-08 18:40:08 Lidö har visat större trygghet än båda våra andra keepers.
Vi behöver tålamod och analys.
Vi spelar sannolikt inte i SHL nästa år, hur är Lidö i seriematch fyra borta mot Västervik eller nybro VIKINGS när han har kontrakt på två år och när han stått 30 matcher under säsongen?
- Jim Morrison
Jag vet inte, jag vill bara att alla våra nyförvärv hädanefter ska vara välscoutade och genomtänkta innan påskrift sker. Ungefär motsatsen till hur saker har skötts under de senaste två åren alltså.Janzoo skrev: ↑2024-01-08 23:48:25 Tack! På det gör han väl karriärens insats(er) för att han får chansen att visa upp sig i en liga han bara kunnat lukta på innan. Jag säger inte att han inte hade gjort det bra som permanent, men han har garanterat gett 110% gånger tio de två gångerna han fått stå hos oss, mot lag vi helst ska piska skiten ur även om det var du, jag eller Agda 87 i mål.
Vi spelar sannolikt inte i SHL nästa år, hur är Lidö i seriematch fyra borta mot Västervik eller nybro VIKINGS när han har kontrakt på två år och när han stått 30 matcher under säsongen?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Exakt som när Edvin Hammarlund signades alltså.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-09 08:47:46Jag vet inte, jag vill bara att alla våra nyförvärv hädanefter ska vara välscoutade och genomtänkta innan påskrift sker. Ungefär motsatsen till hur saker har skötts under de senaste två åren alltså.Janzoo skrev: ↑2024-01-08 23:48:25 Tack! På det gör han väl karriärens insats(er) för att han får chansen att visa upp sig i en liga han bara kunnat lukta på innan. Jag säger inte att han inte hade gjort det bra som permanent, men han har garanterat gett 110% gånger tio de två gångerna han fått stå hos oss, mot lag vi helst ska piska skiten ur även om det var du, jag eller Agda 87 i mål.
Skillnaden i just detta fall är att våran situation med målvakterna är jävligt allvarlig för säsongen. Direkt avgörandet och kräver handling. Vi har helt plötsligt rent spelmässigt blivit ett topp 3-lag under Honken, men vi har en av seriens mest osäkra målvaktssida. Alltså jag tycker så vansinnigt synd om våran backsida när Andrén står. Det måste vara den värsta mardrömmen. Returerna går konsekvent fel, och alla skott, precis alla kan gå in. Spelar ingen roll om du gör alla rätt och håller undan skymningen, eller tvingar ut skotten på sidorna, ALLA kan gå in.
Så kommer Lidö i två matcher och helt plötsligt så sitter axlarna där de ska och man vågar lita på att de dåliga skotten tas. Inga returer rakt ut OCH ett par "omöjliga" räddningar på det... Förstår verkligen att en ett gäng spelare helt plötsligt ser lyriska ut.
Hoppas på Lidö imorgon också.
Håller med. Tror dock att man har så bra koll på Lidö som man kan eftersom att han har tränat med oss i omgångar sedan i somras samt även stått matcher.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-09 08:47:46Jag vet inte, jag vill bara att alla våra nyförvärv hädanefter ska vara välscoutade och genomtänkta innan påskrift sker. Ungefär motsatsen till hur saker har skötts under de senaste två åren alltså.Janzoo skrev: ↑2024-01-08 23:48:25 Tack! På det gör han väl karriärens insats(er) för att han får chansen att visa upp sig i en liga han bara kunnat lukta på innan. Jag säger inte att han inte hade gjort det bra som permanent, men han har garanterat gett 110% gånger tio de två gångerna han fått stå hos oss, mot lag vi helst ska piska skiten ur även om det var du, jag eller Agda 87 i mål.
Sen behöver man inte gå till manisk överdrift och säga att han har konkurrerat ut Andrén efter två matcher och ska ha flerårskontrakt. Kan vara benägen att tycka att Lidö positionerat sig bra till gentemot Hävelid i utmanarpositionen dock. Ett bytlån säsongen ut kan vara värt att försöka få till.
Lidö är nog så välscoutad det bara går. Han har varit med och tränat med laget under sommaren många gånger (utöver alla träningspass nu under säsongen), så scoutingen är nog inte något att vara oroliga över. Tror dessutom Lidö redan har kontraktsförslag på bordet från Hockeyallsvenska lag.Jim Morrison skrev: ↑2024-01-09 08:47:46Jag vet inte, jag vill bara att alla våra nyförvärv hädanefter ska vara välscoutade och genomtänkta innan påskrift sker. Ungefär motsatsen till hur saker har skötts under de senaste två åren alltså.Janzoo skrev: ↑2024-01-08 23:48:25 Tack! På det gör han väl karriärens insats(er) för att han får chansen att visa upp sig i en liga han bara kunnat lukta på innan. Jag säger inte att han inte hade gjort det bra som permanent, men han har garanterat gett 110% gånger tio de två gångerna han fått stå hos oss, mot lag vi helst ska piska skiten ur även om det var du, jag eller Agda 87 i mål.
Hoppas verkligen vi får behålla Honken..Simpan skrev: ↑2024-01-09 15:56:02 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... nya-klubb/
Någon med plus som vet mer?
-
Läste på twitter (X) att det är Rögle som rycker i Honken!!
Rögle rycker i Honken
Enligt uppgifter till Expressen finns en initierad kontakt mellan Holmqvist och sportchefen Hampus Sjöström. De känner varandra sedan tidigare och när Robert Kimby är klar för Djurgården så ser förstås ”Honken” om sitt hus. Att gå tillbaka som assisterande tränare i Hockeyallsvenskan igen, är inte rätt steg. Då lockar ett jobb i SHL betydligt mer.
Det ska finnas ett intresse från båda parter, men ingenting är klart.
Enligt uppgifter till Expressen finns en initierad kontakt mellan Holmqvist och sportchefen Hampus Sjöström. De känner varandra sedan tidigare och när Robert Kimby är klar för Djurgården så ser förstås ”Honken” om sitt hus. Att gå tillbaka som assisterande tränare i Hockeyallsvenskan igen, är inte rätt steg. Då lockar ett jobb i SHL betydligt mer.
Det ska finnas ett intresse från båda parter, men ingenting är klart.
- Jim Morrison
Inte konstigt. Tycker man kan pitcha ett upplägg med delat ledarskap istället för head/assisterande men då ska ju allt klicka mellan Kimby och honom.
-
Ge Honken en morot, grejar han SHL kontraktet. Så är HC jobbet hans. Kimby får bli ass. Eller så får dom låna ut honom till Hanviken om det inte passar!Jim Morrison skrev: ↑2024-01-09 16:58:31 Inte konstigt. Tycker man kan pitcha ett upplägg med delat ledarskap istället för head/assisterande men då ska ju allt klicka mellan Kimby och honom.
Cam har fått kontrakt, Red Bull i Österrike. Hoppas Kurt inte köpte ut honom på ett " bräde". Utan att hans lön upphör hos oss, om han får en ny arbetsgivare!