Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Mattias_87 skrev: 2024-01-05 22:12:05
jensa öhling #11 skrev: 2024-01-05 22:09:09 Lidö känns väl ändå bättre än Hävelid
Krävs mer än en match för att avgöra det.
Jag håller Hävelids prestation i JVM som bättre än Lidös prestation idag. Men vill gärna se både Hävelid nu efter självförtroendet efter en bra jvm turnering och Lidö i DIF i några matcher innan man kan säga något.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 23/24

Inlägg av Ohddan »

Så fort nollan spräcktes för Hävelid så blev gossen jävligt mänsklig igen tycker jag. Knappast något monster som kommer hem igen.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Lidö ska nu vara etta fram till han motbevisat det. Såpass bra var han igår.

Hävelid och Andrén får slåss om andraspaden.
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Ohddan skrev: 2024-01-06 08:12:15 Så fort nollan spräcktes för Hävelid så blev gossen jävligt mänsklig igen tycker jag. Knappast något monster som kommer hem igen.
Ja, väl enkla isare mot Tjeckien och USA. Det är väl också generellt mycket mer trafik i seniorhockey vilket Hävelid säkert kommer slipa upp men tveksamt om han redan når dit i år. Lidö imponerade i det avseendet, han var tät längs isen när det grötade till sig utan att bli liten.
BigJ

Säsongen 23/24

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2024-01-06 08:54:44 Lidö ska nu vara etta fram till han motbevisat det. Såpass bra var han igår.

Hävelid och Andrén får slåss om andraspaden.
En match är ingen match men självklart ska man få chansen igen när man håller nollan och särskilt när den nollan innebar mycket slit för att hålla den. Nybro var bra, riktigt bra!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

Känns ganska riskabelt att ge en helt oprövad Lidö förstaspaden efter två matcher för att han sedan kanske vacklar och då ska man kasta in Andrén igen med helt knäckt självförtroende?

Nja, jag är lite on the fence fortfarande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker också folk måste lugna ned sig med Lidö och tror han ska bli en ny Lindbom bara sådär och att Andrén ska skeppas. Men visst är målvaktspositionen något man tänker på hela tiden för tillfället, sjukt jobbigt för ledningen och vilket beslut man än tar så är det en stor chansning.

Helt otroligt ändå att man faktiskt börjar drömma om seriesegern nu även fast jag fortfarande håller Brynäs som storfavoriter där. Men drömmen finns och det är underbart.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2024-01-07 21:00:15 Tycker också folk måste lugna ned sig med Lidö och tror han ska bli en ny Lindbom bara sådär och att Andrén ska skeppas. Men visst är målvaktspositionen något man tänker på hela tiden för tillfället, sjukt jobbigt för ledningen och vilket beslut man än tar så är det en stor chansning.

Helt otroligt ändå att man faktiskt börjar drömma om seriesegern nu även fast jag fortfarande håller Brynäs som storfavoriter där. Men drömmen finns och det är underbart.
Hammarlund spelade med över sin förmåga. När han inte hade ngn press. Bara ut o ha kul.

Seriesegern är livsviktig. Är en dröm. Man skulle då slippa Brynäs, Björklöven och SSK förrän i en ev. final.
mb81

Säsongen 23/24

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2024-01-07 21:06:03
Mattias_87 skrev: 2024-01-07 21:00:15 Tycker också folk måste lugna ned sig med Lidö och tror han ska bli en ny Lindbom bara sådär och att Andrén ska skeppas. Men visst är målvaktspositionen något man tänker på hela tiden för tillfället, sjukt jobbigt för ledningen och vilket beslut man än tar så är det en stor chansning.

Hammarlund spelade med över sin förmåga. När han inte hade ngn press. Bara ut o ha kul.

Seriesegern är livsviktig. Är en dröm. Man skulle då slippa Brynäs, Björklöven och SSK förrän i en ev. final.
Nån av de får du väl antagligen i semi om de inte åker i kvarten. Semi om man utgår från placeringarna just nu så är det Brynäs-Löven och SSK-DIF.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2024-01-07 21:10:39

Nån av de får du väl antagligen i semi om de inte åker i kvarten. Semi om man utgår från placeringarna just nu så är det Brynäs-Löven och SSK-DIF.
Sant, blev för mycket av det "positiva tänket" bara!
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Vi har ett ganska tufft spelschema kvar. Många toppmatcher gentemot matcher mot lag på nedre halvan.
Bogart

Säsongen 23/24

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2024-01-07 20:33:59 Känns ganska riskabelt att ge en helt oprövad Lidö förstaspaden efter två matcher för att han sedan kanske vacklar och då ska man kasta in Andrén igen med helt knäckt självförtroende?

Så vitt jag vet så åker Lidö tillbaka till Tyresö nu också när Hävelid är tillbaka. Vi har vår målvaktsduo tills någon lämnar, ser inte vart en Hävelid eller Andrén ska försvinna heller och ser verkligen inte vem vi ska hämta in som vår nästa målvakt. Vi får regga Lindbom som vårt målvaktslån från SHL vid deadline och hoppas Färjestad ryker direkt i kvarten.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Säsongen 23/24

Inlägg av SirDIFalot »

Hur ser låneavtalet ut egentligen? Det bästa vore väl om vi kunde förlänga lånet några veckor och känna på grabben lite mer i alla fall och sen ta det därifrån.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2024-01-07 20:33:59 Känns ganska riskabelt att ge en helt oprövad Lidö förstaspaden efter två matcher för att han sedan kanske vacklar och då ska man kasta in Andrén igen med helt knäckt självförtroende?

Känner samma.

Här hade en lättare skada på antingen Hävelid eller Andren suttit fint. :D
Hursom, jag tror Lidö satt igång en nödvändig blåslampa mot våra målvakter.
Särskilt mot Andren som jag hoppas ska ha en nivå till i sig.

Hoppas de känner flåset i nacken, dags att steppa upp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Det ska inte vara möjligt att vara märkbart svag i 30 omgångar och tro att är given inför slutspelet. Juniorer har kommit in och gjort det bättre än flera utespelare här under vintern. Skönt att målvakterna också får känna flåset. Lidö har gjort större avtryck på två matcher än Andrén och Hävelid på hela säsongen.
Sväva i det blå
Skriv svar