Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Brendl är inte speciellt dyr om man jämför med spelare med ungefär samma poäng som han själv. Känns som att de flesta inte vet ett piss om Brendl utan bara går på vad tidningarna skriver. Skulle någon av er ha en mer tillförlitlig källa så är jag beredd att acceptera era påståenden. Men jag tar bara upp vad jag har hört, och jag har fått min info från bl.a. tidigare lagkamrater till Brendl.

Jag vill inte på något sätt få honom att framstå som en drömvärning men jag tycker det är fel att hänga ut honom som en diva genom falska påståenden.
Bild
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

RNK TEAM POS GP G A PIM +/- TOI/GP TP
1 Tony Mårtensson LHC RW 55 17 50 36 4 21:16 67
2 Mattias Weinhandl LHC CE 54 35 27 69 7 18:20 62
3 Pavel Brendl BIF CE 54 31 24 110 -8 17:36 55
4 Niklas Andersson FHC LW 48 12 37 50 12 20:18 49
5 Tomi Kallio FHC RW 54 27 20 54 5 17:24 47

Det är väl inga billiga killar direkt...

Det är klart att sådana klasspelare kostar mkt pengar, vill man ha dem får man betala.

Vad jag menade var bara att DIF kanske inte har råd att värva de här stjärnorna med tanke på den ansträngda ekonomin.

DIF ska hitta/utveckla de nya stjärnorna i elitserien, inte köpa in "färdiga" toppspelare som inte har så många år kvar i karriären.
Sirrebirre

Inlägg av Sirrebirre »

Brendl vore en toppvärvning, tycker som therocket1 att alla som dömer på förhand utan att veta någonting kan lägga av.

En spelar som har ett hyffsat spelsinne samt elitseriens bästa skott kombinerad med elitseriens bästa spelsinne kan inte bli någonting annat än bra.
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Ritterwand

Inlägg av Ritterwand »

Vill aldrig se Brendl i DIF, usch.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Med Brendl i femman skulle Bremberg vara ett direkt hot mot Loobs poängrekord..
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Highwind skrev:Med Brendl i femman skulle Bremberg vara ett direkt hot mot Loobs poängrekord..
Skapligt slött?
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Therocket1 skrev:Brendl är inte speciellt dyr om man jämför med spelare med ungefär samma poäng som han själv. Känns som att de flesta inte vet ett piss om Brendl utan bara går på vad tidningarna skriver. Skulle någon av er ha en mer tillförlitlig källa så är jag beredd att acceptera era påståenden. Men jag tar bara upp vad jag har hört, och jag har fått min info från bl.a. tidigare lagkamrater till Brendl.

Jag vill inte på något sätt få honom att framstå som en drömvärning men jag tycker det är fel att hänga ut honom som en diva genom falska påståenden.
Det räcker väl med att ha sett honom spela för att döma honom...
Vipul

Inlägg av Vipul »

Ser gärna Brendl i dif i samma kedja som bremberg..skulle vara perfect ersättare för hörnqvist..stog att någon gammal aik back som spelade i aik under lockouten skulle spela för aik igen..fan va skönt om Dan Boyle skulle gjort samma sak;)
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Senaste på Ossi fronten:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_960133.svd

bla"Dessutom har Dif redan börjat diskutera om en förlängning, ett nytt artistkontrakt över också säsongen 2008-2009.

– Vi pratar med Ossi och hans agent, bekräftar Tommy Engström. Ossi vill tillbaka till NHL. Det är hans första prioritet. Men han trivs enormt bra i klubben och i Stockholm, så blir det inte NHL så ligger vi väldigt bra till. "
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
ludde-
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

_Skogis skrev:Senaste på Ossi fronten:
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_960133.svd

bla"Dessutom har Dif redan börjat diskutera om en förlängning, ett nytt artistkontrakt över också säsongen 2008-2009.

– Vi pratar med Ossi och hans agent, bekräftar Tommy Engström. Ossi vill tillbaka till NHL. Det är hans första prioritet. Men han trivs enormt bra i klubben och i Stockholm, så blir det inte NHL så ligger vi väldigt bra till. "
Fan va glad jag blir om han stannar ett år till, han är ju i en klass för sig
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om inte något NHL-lag väljer att signa Ossi måste de ha sämre scouter än vi har. Killen borde med enkelhet gå in de de allra flesta NHL-lag utan att göra bort sig.
Bängan

Inlägg av Bängan »

Tror också det blir extremt svårt att behålla Ossi, han kommer att försvinna till NHL utan tvivel. Förhoppningsvis ligger vi bra till när är klar där över...
Highwind

Inlägg av Highwind »

Han krävde väl en väldigt saftig lön och blev därmed nobbad.. Det hela beror på vad han kräver denna gång..

Please be greedy ossi, hahaha..
Användarvisningsbild
OskarLevinson

Inlägg av OskarLevinson »

Skulle han inte få ngn plats i NHL kommer han väl tyvärr få den lön han begär i Ryssland och KHL :(
In DIF we trust!
whygeorgia

Inlägg av whygeorgia »

OskarLevinson skrev:Skulle han inte få ngn plats i NHL kommer han väl tyvärr få den lön han begär i Ryssland och KHL :(
Fan va ja hatar att ryssarna startar KHL.
Alla de bästa kommer gå dit.

Elitserien bör ingå som en conference i KHL , då skulle säkert ryska miljonärer lägga pengar i svenska lag + att det skulle bli en fet konkurrant till NHL.
Låst