Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Liss ska verkligen ha en eloge för att han har stått ut under tiden med Garpen och verkligen hållit ut och sen kommit tillbaka och verkligen visar varför man värvade honom en gång i tiden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Absolut, Garpens mobbning bet inte på Liss, kan hända Garpen förstörde Magwod, men svårt att veta
Säsongen 23/24
Får njuta av globenavslutningen över helgen. Taggat Östersund med ny tränare på JK-dagen känns som upplagt för katastrof .
Säsongen 23/24
Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
I övrigt är aikare ohyra som ska behandlas därefter förstås.
Supporterdödare!
- John Terry
- Djurgården Hockey
Säsongen 23/24
Nedan finns hur kedjeformationer och backpar presterat under hösten 2023 utifrån min egen tracking av matcherna.
Då jag manuellt trackar så kan såklart fel leta sig in. Se detta som en fingervisning då snarare än ren fakta.
Kedjeformationer - likastyrka och minst 10 zonstarter
Backpar - likastyrka och minst 10 zonstarter
Då jag manuellt trackar så kan såklart fel leta sig in. Se detta som en fingervisning då snarare än ren fakta.
Kedjeformationer - likastyrka och minst 10 zonstarter
Backpar - likastyrka och minst 10 zonstarter
Säsongen 23/24
Den där Magwood vore något med Klasen och Costmar.John Terry skrev: ↑2023-12-31 13:50:15 Nedan finns hur kedjeformationer och backpar presterat under hösten 2023 utifrån min egen tracking av matcherna.
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 23/24
Synd bara att det är en av tre spelare som har kontrakt med DIF-hockey.Rojk skrev: ↑2023-12-31 14:23:27Den där Magwood vore något med Klasen och Costmar.John Terry skrev: ↑2023-12-31 13:50:15 Nedan finns hur kedjeformationer och backpar presterat under hösten 2023 utifrån min egen tracking av matcherna.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 23/24
Det är inte för att inte inspirera andra som resten straffas. Der är för att de i bästa fall är likgiltiga till att killen tänder en blink. Ofta medskyldiga för de står bredvid utan att agera.Manijock skrev: ↑2023-12-30 17:42:19 Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
Sluta med pyro helt enkelt. Hur svårt kan det vara? Det är väl inte femåringar som står i klackar?
Säsongen 23/24
Svårt. Tydligen! Det har vi ju redan resultatet på. Något vi också har resultatet på? Det är att kollektiva bestraffningar ALDRIG fungerar eller leder till någon typ av förbättring.Cyber skrev: ↑2024-01-03 11:23:40Det är inte för att inte inspirera andra som resten straffas. Der är för att de i bästa fall är likgiltiga till att killen tänder en blink. Ofta medskyldiga för de står bredvid utan att agera.Manijock skrev: ↑2023-12-30 17:42:19 Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
Sluta med pyro helt enkelt. Hur svårt kan det vara? Det är väl inte femåringar som står i klackar?
Sen ska vi trampa varsamt med ALLA våra supportrar. Även(kanske framförallt) de som röjer satan. Vi har något unikt i hockeyvärlden, nämligen en levande läktare. Fortsätter vi pissa på massan så kommer det leda till en död läktare på sikt. Typ det vi ser i majoriteten av SHL eller i NHL. Döda jippon för företagare och julgransfetton! Värna det som gör oss unika och försök handskas med olagligheter(ofarliga sådana som blink) med lite taktkänsla och smidighet. Killen greps ju!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Folk på Twitter/X var ju helt vansinniga på vår matchen Scaniarinken att man tömde hela arean och tyckte man skulle tömma sektionen som stökade. I detta fall gjorde Västerås precis det, tömde sektionen.Manijock skrev: ↑2024-01-03 12:49:27Svårt. Tydligen! Det har vi ju redan resultatet på. Något vi också har resultatet på? Det är att kollektiva bestraffningar ALDRIG fungerar eller leder till någon typ av förbättring.Cyber skrev: ↑2024-01-03 11:23:40Det är inte för att inte inspirera andra som resten straffas. Der är för att de i bästa fall är likgiltiga till att killen tänder en blink. Ofta medskyldiga för de står bredvid utan att agera.Manijock skrev: ↑2023-12-30 17:42:19 Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
Sen ska vi trampa varsamt med ALLA våra supportrar. Även(kanske framförallt) de som röjer satan. Vi har något unikt i hockeyvärlden, nämligen en levande läktare. Fortsätter vi pissa på massan så kommer det leda till en död läktare på sikt. Typ det vi ser i majoriteten av SHL eller i NHL. Döda jippon för företagare och julgransfetton! Värna det som gör oss unika och försök handskas med olagligheter(ofarliga sådana som blink) med lite taktkänsla och smidighet. Killen greps ju!
(Jag har läst att väktare/polisen tog den personen som tände blink/pryo i Västerås redan på plats i baren. Möjligen var man orolig att det skulle fortsätta. Man kan ju inte hålla på och plocka en för en heller...)
Utan att ta ställning i frågan om pyro vara eller icke vara, så är väl det bättre för hockeyn om så många betalande som möjligt får se matchen. I mitt tycke, det som hände Västerås bättre lösning än det utfall i Scaniarinken.
Säsongen 23/24
Absolut. Olika grader i helvetet. Det som hände i Scaniarinken är otroligt på så många plan. Som att använda handgranat till ett knivslagsmål...Burvaktarn skrev: ↑2024-01-03 13:19:31Folk på Twitter/X var ju helt vansinniga på vår matchen Scaniarinken att man tömde hela arean och tyckte man skulle tömma sektionen som stökade. I detta fall gjorde Västerås precis det, tömde sektionen.Manijock skrev: ↑2024-01-03 12:49:27Svårt. Tydligen! Det har vi ju redan resultatet på. Något vi också har resultatet på? Det är att kollektiva bestraffningar ALDRIG fungerar eller leder till någon typ av förbättring.Cyber skrev: ↑2024-01-03 11:23:40Det är inte för att inte inspirera andra som resten straffas. Der är för att de i bästa fall är likgiltiga till att killen tänder en blink. Ofta medskyldiga för de står bredvid utan att agera.Manijock skrev: ↑2023-12-30 17:42:19 Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
(Jag har läst att väktare/polisen tog den personen som tände blink/pryo i Västerås redan på plats i baren. Möjligen var man orolig att det skulle fortsätta. Man kan ju inte hålla på och plocka en för en heller...)
Utan att ta ställning i frågan om pyro vara eller icke vara, så är väl det bättre för hockeyn om så många betalande som möjligt får se matchen. I mitt tycke, det som hände Västerås bättre lösning än det utfall i Scaniarinken.
Det här är ju närmare rimligt åtminstone, även om jag tycker det är oproportionerligt även här. Hände ju inte ens på läktaren utan i baren. Knappast första gången någon gör något ogenomtänkt i en sådan...
-
Säsongen 23/24
Håller helt med här. Om två personer börjar slåss på en bar utryms väl inte hela baren? Bara för att du råkar vara i närheten av någon som begår ett brott betyder det väl inte automatiskt att du också gjort dig skyldig till brott? Ett samhälle med den formen av rättstillämpning vill nog ingen klart tänkande människa leva i.Manijock skrev: ↑2024-01-03 14:32:31Absolut. Olika grader i helvetet. Det som hände i Scaniarinken är otroligt på så många plan. Som att använda handgranat till ett knivslagsmål...Burvaktarn skrev: ↑2024-01-03 13:19:31Folk på Twitter/X var ju helt vansinniga på vår matchen Scaniarinken att man tömde hela arean och tyckte man skulle tömma sektionen som stökade. I detta fall gjorde Västerås precis det, tömde sektionen.Manijock skrev: ↑2024-01-03 12:49:27Svårt. Tydligen! Det har vi ju redan resultatet på. Något vi också har resultatet på? Det är att kollektiva bestraffningar ALDRIG fungerar eller leder till någon typ av förbättring.Cyber skrev: ↑2024-01-03 11:23:40Det är inte för att inte inspirera andra som resten straffas. Der är för att de i bästa fall är likgiltiga till att killen tänder en blink. Ofta medskyldiga för de står bredvid utan att agera.Manijock skrev: ↑2023-12-30 17:42:19 Lider med de Aik-supportrar som blev utslängda för att en kille tände blink i baren. En kille som dessutom verkar ha blivit identifierad och utslängd. Varför bestraffa resten? Helt vansinnigt beteende av dessa jävla tomtar runtomkring i Sverige. Hade varit galen om jag varit med på en sådan resa. Naturligtvis på killen också, men han fick ju sitt straff... Som att avbryta ett bankrån, gripa rånaren och för säkerhets skull häkta övriga som befann sig i lokalen utifall någon annan skulle bli inspirerad. Helt otroligt!
Supporterdödare!
Det här är ju närmare rimligt åtminstone, även om jag tycker det är oproportionerligt även här. Hände ju inte ens på läktaren utan i baren. Knappast första gången någon gör något ogenomtänkt i en sådan...
Säsongen 23/24
Helt ok insatts i två perioder idag där man är helt överlägsen. Östersund skjuter bara 6 skott på två perioder så alla trodde det var klart även DIF spelarna. Detta gör att man släpper in dem i matchen igen. För om man ser på hela matchen så hade Östersund knappt något spel alls. Förutom i slutet och då var det p.g.a. DIF slutade spela. Dessa matcher är nog svårare en man tror när man man möter ett lag som bara bakar hem och inte bjuder upp till dans för fem öre. Men men det är ingen match att dra för stora slutsatser av. Man får tre poäng och det är det som är det viktigaste och man fortsätter sin fina svit på hemmaplan.
Man visade i matchen mot ssk där man utklassar ligans formstarkaste lag att man är något att räkna med även fast man inte hade Krüger, Costmar eller PJ i den matchen. Allt är bättre än det var för en kort tid sedan.
Man visade i matchen mot ssk där man utklassar ligans formstarkaste lag att man är något att räkna med även fast man inte hade Krüger, Costmar eller PJ i den matchen. Allt är bättre än det var för en kort tid sedan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Dessa fem dagar blir ju sjukligt viktiga. Hoppas vi kan vinna minst två av dessa.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Vilket schema....Mattias_87 skrev: ↑2024-01-03 21:52:15 Dessa fem dagar blir ju sjukligt viktiga. Hoppas vi kan vinna minst två av dessa.
Snacka om slutspelsträning deluxe.
Som du är inne på, 2 segrar här är godkänt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm