Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

emilin skrev: 2023-12-26 19:10:12 Varför hypar inte hemsidan Järnkaminernas dag, Vore ruggigt grymt om vi satte lapp på luckan, skapade ett enormt tryck. Kommer ju i sådant fall skrivas en hel del i media.
Det tillsammans med att vi har fixat Wikegård mycket skriverier kring Djurgården i positiv bemärkelse ökar intresset kring klubben.
Personligen kommer jag med min 80 åriga far och mina barn 29 och 25 vara på plats, vill att gubben ska få uppleva vad Djurgårdsfamiljen kan skapa.
Jag har ju ändå honom att tacka för att man tog Djurgården till sitt hjärta.
Just nu prioriterar man nog att marknadsföra kommande hemmamatch DIF - SSK i Globen fredag den 29/12, som ännu inte är slutsåld

JK dagen är alltid publikfest så ni kan nog räkna med bra tryck.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Skillnaden mellan DIF och AIK idag var att AIK sköt bredvid målvakten och DIF rakt på den.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
sirwilliam

Säsongen 23/24

Inlägg av sirwilliam »

klintan85 skrev: 2023-12-27 21:53:56 Skillnaden mellan DIF och AIK idag var att AIK sköt bredvid målvakten och DIF rakt på den.
Jag tyckte mig väldigt sällan se målisen vara uppe med sin plock eller stöt. Allt mitt på!
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

klintan85 skrev: 2023-12-27 21:53:56 Skillnaden mellan DIF och AIK idag var att AIK sköt bredvid målvakten och DIF rakt på den.
Väldigt återkommande problem det där... Känns ofta, även när vi vinner, som att motståndarnas skott alltid är farligare än våra. Deras målvakter håller eller styr ut på sidorna, så skriker alla om att vi skjuter dåligt. Motståndarna däremot skjuter mitt på och får returer. Plus en hundraprocentig utdelning när man lägger på sidorna. Då skjuter de "ovanligt" bra!

Njaa högst tvek. Ingenting nytt att målvakter vinner och förlorar matcher. Deras keeper var trygg igår! Då ser målvaktsspel ut som världens enklaste jobb och allting sitter enligt betraktaren "mitt på". Hade vi bytt rakt av med samma skott och lägen så vinner vi. 110%!

Väldigt imponerad av honom. Överlägset deras bästa spelare.
EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Om man nu jobbat med Grewe sedan junistiden med att vara smartare på isen så kanske det är dags att ge upp. Gissar på 4-5 matcher i ett läge där vi behöver varje spelare tillgänglig.

Skicka honom till Hanviken några veckor så att han lär sig nån gång. Skämmer ju ut hela föreningen just nu.

4 anmälan 3:dje avstängningen att vänta. Killen har problem.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2023-12-28 09:57:46 Om man nu jobbat med Grewe sedan junistiden med att vara smartare på isen så kanske det är dags att ge upp. Gissar på 4-5 matcher i ett läge där vi behöver varje spelare tillgänglig.

Skicka honom till Hanviken några veckor så att han lär sig nån gång. Skämmer ju ut hela föreningen just nu.

Hoppas verkligen man ger Magwood en rejäl chans nu. Han syntes ju ha tappat allt självförtroende när han lira igår, vilket är fullt förståeligt.
Om Grewe får spela direkt när han är tillbaka råder fortsatt svågerpolitik i klubben. Grewe ska som bäst vara 13: e forward i ett par matcher.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-28 10:34:45
EspenK skrev: 2023-12-28 09:57:46 Om man nu jobbat med Grewe sedan junistiden med att vara smartare på isen så kanske det är dags att ge upp. Gissar på 4-5 matcher i ett läge där vi behöver varje spelare tillgänglig.

Hoppas verkligen man ger Magwood en rejäl chans nu. Han syntes ju ha tappat allt självförtroende när han lira igår, vilket är fullt förståeligt.
Om Grewe får spela direkt när han är tillbaka råder fortsatt svågerpolitik i klubben. Grewe ska som bäst vara 13: e forward i ett par matcher.
Verkligen läge för Magwood nu när Grewe och troligen Krüger blir borta. Upp med Linus Eriksson för att täcka upp på C också.

Innan alla går på för hårt mot Grewe; han har inte någon stor historia av avstängning innan denna säsongen väl? Interference igår var väldigt onödig såklart oavsett men mer olyckligt än medvetet att den tar i huvudet. Första avstängning var också ett skämt.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

dr111DIF skrev: 2023-12-28 10:51:46
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-28 10:34:45

Verkligen läge för Magwood nu när Grewe och troligen Krüger blir borta. Upp med Linus Eriksson för att täcka upp på C också.

Innan alla går på för hårt mot Grewe; han har inte någon stor historia av avstängning innan denna säsongen väl? Interference igår var väldigt onödig såklart oavsett men mer olyckligt än medvetet att den tar i huvudet. Första avstängning var också ett skämt.
Grewes är så sjukt onödig. Det fanns ingenting att vinna på att åka in mot gnagaren och sätta in tacklingen. Hade den inte tagit i huvudet och blivit en solklar femma skulle det blivit en fullständig onödig interference mot seriens bästa pp.
Tacklingen mot Mora/MoDo-killen kan man i alla fall förstå anledningen till, men igår var det bara en mental härdsmälta som måste bort.
Möjligen hade jag varit lite mindre hård om det varit på någon betydande spelare som är lättretlig, som kanske Bagenda, om den inte träffat huvudet.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Han har gjort en hel del onödiga saker Grewe, det har han.
Men står fast vid att smällen igår är bara onödig och inte ful.
Det är en tvåa för Interference och bara olyckligt att den tar i huvudet.
Folk ser namnet och överdriver.
Magnutz

Säsongen 23/24

Inlägg av Magnutz »

Fem matcher för den lilla krocken... Helt och hållet vansinne.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Grewe, ja. Men vi kan ställa honom utanför laget och ändå ha större problem.

Men hur ska vi ha någonting med uppflyttning att göra när spelare som Rensfeldt, Norman, Magwood, Brodin och Liss inte levererar i närheten av vad som kan förväntas med de lönerna?
Tellqvist32

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Magnutz skrev: 2023-12-28 14:35:56 Fem matcher för den lilla krocken... Helt och hållet vansinne.
Han får skylla sig själv. Spelar konstant ovårdat och nu satte han återigen laget i skiten. Med tanke på hans historik kommer alla kantbollar vara emot honom, precis som när Dicken fick sina personliga straff för snack hela tiden. Man har ett eget ansvar också.

Men jag håller med om det är ett ett saftigt straff.

Jag gillar egentligen Grewe. Han hade kunnat vara en tillgång med sin spelstil. Just nu är han ett sänke. Tyvärr.
sirwilliam

Säsongen 23/24

Inlägg av sirwilliam »

Tellqvist32 skrev: 2023-12-28 14:36:35 Grewe, ja. Men vi kan ställa honom utanför laget och ändå ha större problem.

Men hur ska vi ha någonting med uppflyttning att göra när spelare som Rensfeldt, Norman, Magwood, Brodin och Liss inte levererar i närheten av vad som kan förväntas med de lönerna?
Speciellt Brodin och Norman ! Liss har visat uppsida nu när han spelar igen tycker jag.
Tellqvist32

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

sirwilliam skrev: 2023-12-28 14:41:43
Tellqvist32 skrev: 2023-12-28 14:36:35 Grewe, ja. Men vi kan ställa honom utanför laget och ändå ha större problem.

Speciellt Brodin och Norman ! Liss har visat uppsida nu när han spelar igen tycker jag.
Där har du rätt. Trots en blek poängskörd i år så har nu Liss en uppåtgående kurva i sitt spel. Resten helt hopplösa faktiskt. Otroligt kapitalförstörning.
DagUggla

Säsongen 23/24

Inlägg av DagUggla »

sirwilliam skrev: 2023-12-28 14:41:43

Tycker tyvärr Brodin står ut allra mest. Tar aldrig ett skär i onödan. Tacklas knappt. Driver aldrig på mål.

Han måste tyvärr bort.
Skriv svar