Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Praetori »

Eftersom alla hockeyexperter verkar ta Brynäs för givet får man väl sticka ut hakan och säga att de ryker mot Löven i semi medan vi välter SSK efter att århundradets kvart avgjorts mellan kolsäckarna och oss och sedan kör vi över Löven i finalen.
Ni kan citera mig senare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Praetori skrev: 2023-12-21 22:40:28 Eftersom alla hockeyexperter verkar ta Brynäs för givet får man väl sticka ut hakan och säga att de ryker mot Löven i semi medan vi välter SSK efter att århundradets kvart avgjorts mellan kolsäckarna och oss och sedan kör vi över Löven i finalen.
Tror inte Löven når finalen, om de inte sparkar Stråhle. Maken till usel coach de har.
DIFLuWi

Säsongen 23/24

Inlägg av DIFLuWi »

Cyber skrev: 2023-12-21 23:17:58
Tror inte Löven når finalen, om de inte sparkar Stråhle. Maken till usel coach de har.
Bild
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Praetori skrev: 2023-12-21 22:40:28 Eftersom alla hockeyexperter verkar ta Brynäs för givet får man väl sticka ut hakan och säga att de ryker mot Löven i semi medan vi välter SSK efter att århundradets kvart avgjorts mellan kolsäckarna och oss och sedan kör vi över Löven i finalen.
Hoppas du har rätt. Gör det mer än gärna. Bara ge Honken HC jobbet isåfall! Kimby får vara ass.

Första platsen är så viktig.

Så hur tror du top 5 slutar?

1. Brynäs
2.
3.
4.
5.
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Nu tycker jag både Modo och Björklöven var bättre än oss förra säsongen, men är tämligen övertygad om att inget lag kommer gå rent (4-0) i årets semifinaler. Vi var helt slutkörda i sista matchen mot MoDo, som mer eller mindre hade vilat sig igenom sin semifinal mot ett omotiverat Mora. Den här gången känns det som att det kan skrälla redan i kvarten.
Sväva i det blå
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

1. Brynäs
2. Södertälje
3. Björklöven
(Topp 3 har aldrig känts så given)
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
(Här är ju det verkliga getingboet. Känns som sten sax påse)
7. Västerås
8. Nybro
(Kommer vinna sina åttondelar)

Brynäs - Nybro 4-0

Södertälje - Västerås 4-2

Björklöven - Mora 4-1

Aik - Djurgården (Fy fan) 3-4 (Måste tippa med hjärtat. Hjärnan säger hell no)

Då ställs vi säkert mot Brynäs i semi. Återvändsgränd :lol:

Brynäs - Djurgården 4-1

Södertälje - Björklöven 4-3

Brynäs - Södertälje 4-2

Allt som allt klart godkänt resultat med tanke på situationen här i höstas där vi var degraderingsdåliga.
Senast redigerad av Manijock den 2023-12-22 10:13:36, redigerad totalt 1 gånger.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av GULD »

Manijock skrev: 2023-12-22 10:07:13 1. Brynäs
2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Ta nått antidepressivt !

Vi slår självklart skitbrun med 4-2 i matcher och tar klivet upp
The DIF ONE
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

GULD skrev: 2023-12-22 10:13:22
2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Ta nått antidepressivt !

Vi slår självklart skitbrun med 4-2 i matcher och tar klivet upp
Allt som allt klart godkänt resultat med tanke på situationen här i höstas där vi var degraderingsdåliga. Tänk att få slå Aik i en slutspelsserie. Inte särskilt deprimerande :wink: Men lär väl åldras 15 år av en sådan serie.

Hoppas såklart du får rätt. Jag hoppas vi kommer före Solna i tabellen och kniper hemmafördelen där också. Känns som iom att dessa blir på Hovet så kommer det bli ENORMT viktigt....

Spännande att se oss slå rejält ur underläge mot Brynäs måste jag säga. En ny situation i HA!
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Allt som allt klart godkänt resultat med tanke på situationen här i höstas där vi var degraderingsdåliga.
Löven är alltså pä 12e plats om man ser över de senaste 12 matcherna. De har näst bästa truppen, men bedrövligt spel.

Jag tror DIF kommer trea mellan SSK och AIK. Löven femma och att Västerås snor sjätteplatsen framför Mora.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Cyber skrev: 2023-12-22 15:17:01
2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Löven är alltså pä 12e plats om man ser över de senaste 12 matcherna. De har näst bästa truppen, men bedrövligt spel.

Jag tror DIF kommer trea mellan SSK och AIK. Löven femma och att Västerås snor sjätteplatsen framför Mora.
Löven får ALLTID ihop det till slut. HAs version på typ Frölunda. Kan kännas hur skakigt som helst, men när det kommer till kritan är man alltid en toppkandidat i slutändan ändå. Extremt stabil grund däruppe bland björkarna.
Cyber

Säsongen 23/24

Inlägg av Cyber »

Manijock skrev: 2023-12-22 15:23:40
2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Löven får ALLTID ihop det till slut. HAs version på typ Frölunda. Kan kännas hur skakigt som helst, men när det kommer till kritan är man alltid en toppkandidat i slutändan ändå. Extremt stabil grund däruppe bland björkarna.
Detta är klart sämsta säsongen under Kenttä hittills. Wallsson fick sparken (eller slutade frivilligt) för två år sedan även om laget då tagit fler poäng. Den gången kom Stråhle in och fick ordning. Nu har han fått den bästa truppen hittills, men med det sämsta spelet och med minst inspelade poäng.

De är livsfarliga i ett slutspel med tanke på spetsen och en grym målvakt, men jag tror inte de når finalen
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Cyber skrev: 2023-12-22 15:48:43
Manijock skrev: 2023-12-22 15:23:40
2. Södertälje
3. Björklöven
4. Aik
5. Djurgården
6. Mora
7. Västerås
8. Nybro

Brynäs - Nybro 4-0

Björklöven - Mora 4-1

Brynäs - Djurgården 4-1

Brynäs - Södertälje 4-2

Detta är klart sämsta säsongen under Kenttä hittills. Wallsson fick sparken (eller slutade frivilligt) för två år sedan även om laget då tagit fler poäng. Den gången kom Stråhle in och fick ordning. Nu har han fått den bästa truppen hittills, men med det sämsta spelet och med minst inspelade poäng.

De är livsfarliga i ett slutspel med tanke på spetsen och en grym målvakt, men jag tror inte de når finalen
Flera gånger den här säsongen har experterna tagit upp att Björklöven har otrolig bredd framåt men är väldigt svajiga bakåt. Med tanke på backbesättningen de har så gör det väldigt enkla misstag hemåt. Och ser väldigt virriga ut ibland i egen zon. Sen har ju också Rahimi ett bäst före datum.

Det är ju bara tack vare Voutilainen att de ligger så pass högt som det gör just nu. Han har räddad dem lika mycket som Lindbom gjorde för DIF förra säsongen. Sen sticker hemmastatistiken ut rejält också. Förra säsongen hade de 6 förluster hemma på hela säsongen nu efter drygt halva så har de redan 6 förluster hemma. Man har ju alltid varit otroligt hemmastarka men i år är det inte lika självklart.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

1a platsen känns inte lika viktig i år, det finns fler bra lag i toppen. Inte MoDo, DIF, Löven och sedan ett rejält hack ner som förra året. Visst, man får hemmafördel i ev final men thats it. Det kommer troligen inte vara så att en semi blir särskilt mycket lättare än den andra.

Däremot blir det nog viktigt att vara top2 då det borgar för lättare kvart eftersom kvalitén droppar av en del utanför top6.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

dr111DIF skrev: 2023-12-23 09:09:49 1a platsen känns inte lika viktig i år, det finns fler bra lag i toppen. Inte MoDo, DIF, Löven och sedan ett rejält hack ner som förra året. Visst, man får hemmafördel i ev final men thats it. Det kommer troligen inte vara så att en semi blir särskilt mycket lättare än den andra.

Däremot blir det nog viktigt att vara top2 då det borgar för lättare kvart eftersom kvalitén droppar av en del utanför top6.
Nja, jag hoppas du har rätt. Men jag vill inte åka och möta vare sig Ssk, Löven,AIK eller Brynäs på en bortaplan i sjunde avgörande , oavsett kvart- semi- eller final.
Möjligen fördel med bortaplan mot lag utan publiktryck, typ borta mot Bik eller Mora. Då kan jag tänka mig att den lägre anspänningen med att lira borta väger över.

Gå för seriesegern.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-12-23 10:44:13
dr111DIF skrev: 2023-12-23 09:09:49 1a platsen känns inte lika viktig i år, det finns fler bra lag i toppen. Inte MoDo, DIF, Löven och sedan ett rejält hack ner som förra året. Visst, man får hemmafördel i ev final men thats it. Det kommer troligen inte vara så att en semi blir särskilt mycket lättare än den andra.

Nja, jag hoppas du har rätt. Men jag vill inte åka och möta vare sig Ssk, Löven,AIK eller Brynäs på en bortaplan i sjunde avgörande , oavsett kvart- semi- eller final.
Möjligen fördel med bortaplan mot lag utan publiktryck, typ borta mot Bik eller Mora. Då kan jag tänka mig att den lägre anspänningen med att lira borta väger över.

Gå för seriesegern.
Jag menade typ exakt det du skriver :wink: . men allra viktigast att komma Top2 för att ha fördelar jämfört andra lag med troligen lättare kvart mot play-in och hemmafördel i semi. Semifinallagen kommer troligen hittas bland DIF, Brynäs, SSK, Råttorna, Löven, Mora och där ser jag inte att 1:an får en så mycket lättare resa än 2:an som det var förra säsongen med DIF kontra Mora i semi. Sen ska man självklart gå för seriesegern för att få välja i semi och få hemmafördel i ev final.
Skriv svar