Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:39:23
Nattuggla_ skrev: 2023-12-19 09:34:59
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:24:18
Bogart skrev: 2023-12-19 09:20:52
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:18:10 Skräddarsydd roll tillsammans med Nybladh enligt Madhawk.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... jurgarden/
Det här känns ju bättre, bra till och med.
Annars hade jag gett upp den här skiten.
Wikegård presenterad men inte Nybladh.
Inte presenterad som sportchef dock och han beskriver själv sin roll som någonting lite bredare än så. Sportsligt ansvarig för herrlaget, damlaget, junior- samt ungdomsverksamheten.

– Min uppgift blir att använda all den kraft som finns i och runt Djurgår’n, kanalisera den på rätt sätt och hitta en väg framåt för hela föreningen. Det känns otroligt spännande och något som är nytt för mig. Samtidigt har jag en vana både som hockeytränare, från åren i TV-branschen och från att bygga bolag. Jag tror att den samlade erfarenheten kommer att vara till min hjälp

Men märkligt att inte båda presenteras som en duo om nu så är tanken.
Sant. Kan ju komma senare.

Hade hellre tagit Fröberg tbh om det är så att Wiken ska jobba själv.
Får hoppas Nybladh kommer också.
Användarvisningsbild
Rojk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rojk »

Mycket snack om Wikegård, men ingen som nämner VD:n Matthias Sånemyr. Som är nog så viktig för att skapa rimliga ekonomiska förutsättningar för den sportliga verksamheten. Det han säger i podden låter klokt och han verkar vara en vettig människa.

Med det sagt: Prestera eller dra.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:39:23
Nattuggla_ skrev: 2023-12-19 09:34:59
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:24:18
Bogart skrev: 2023-12-19 09:20:52
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 09:18:10 Skräddarsydd roll tillsammans med Nybladh enligt Madhawk.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... jurgarden/
Det här känns ju bättre, bra till och med.
Annars hade jag gett upp den här skiten.
Wikegård presenterad men inte Nybladh.
Inte presenterad som sportchef dock och han beskriver själv sin roll som någonting lite bredare än så. Sportsligt ansvarig för herrlaget, damlaget, junior- samt ungdomsverksamheten.

– Min uppgift blir att använda all den kraft som finns i och runt Djurgår’n, kanalisera den på rätt sätt och hitta en väg framåt för hela föreningen. Det känns otroligt spännande och något som är nytt för mig. Samtidigt har jag en vana både som hockeytränare, från åren i TV-branschen och från att bygga bolag. Jag tror att den samlade erfarenheten kommer att vara till min hjälp

Men märkligt att inte båda presenteras som en duo om nu så är tanken.
På Hockeynews står det att han ersätter K-G som sportchef.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-19 09:32:14
klintan85 skrev: 2023-12-19 06:02:14
SirDIFalot skrev: 2023-12-19 00:13:14
klintan85 skrev: 2023-12-18 19:33:39
SirDIFalot skrev: 2023-12-18 07:35:43

Du får låna tre SHL-spelare plus en målvakt någon gång under säsongen. Vi har bränt två platser på Costmar och Pontus J.
Såhär står det.

https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/view
Yes?
Det står ju där "HockeyAllsvenska klubbar är begränsade till maximalt tre lån från SHL, en målvakt och två utespelare". Du skrev tre utespelare plus en målvakt.
Artikeln är gammal. Ska finnas en nyare där det står 3 utespelare plus en målvakt.
Ok, tack. Hoppas de har is i magen med det sista lånet då.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2023-12-19 15:02:18 På Hockeynews står det att han ersätter K-G som sportchef.
Vet inte varför dom fortsätter hamra in det när dom har fel. Det har aldrig nämnts någonstans från oss just ordet ”sportchef” utan rollen är sportsligt ansvarig för alla delar av föreningen. Just att undvika ordet sportchef har ju DIF hockey varit noggranna med.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Jim Morrison skrev: 2023-12-19 15:06:54
klintan85 skrev: 2023-12-19 15:02:18 På Hockeynews står det att han ersätter K-G som sportchef.
Vet inte varför dom fortsätter hamra in det när dom har fel. Det har aldrig nämnts någonstans från oss just ordet ”sportchef” utan rollen är sportsligt ansvarig för alla delar av föreningen. Just att undvika ordet sportchef har ju DIF hockey varit noggranna med.
Ger mer klick, så "journalistik" funkar idag.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Tobbis skrev: 2023-12-19 15:32:35
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 15:06:54
Ger mer klick, så "journalistik" funkar idag.
Ja, Journalister idag är nästan mer som influensers som jagar "likes".
-Rolle Stoltz
Bogart

Inlägg av Bogart »

Kan inte hockeyn ta och göra som fotbollen och kika lite extra på Finland. Vi är ju ändå rätt populära i Finland som jag förstått det och spelarna där är nog inte lika dyra som i Sverige och sisu är ju järnkaminsanda ändå.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

2 till ska in, enligt Kurt!

Djurgården hoppas kunna förlänga båda lånen på andra sidan nyår om chansen ges. Efter 15 februari handlar det om regelrätta värvningar.

– Det vi skulle vilja addera är Arvid (Costmar) eller likvärdig center, säger Stoppel.

– Vi söker en back, Pontus (Johansson) eller likvärdig, för att skapa kontinuiteten.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Enligt expressen och Högsander bjuder fisk ut PJ till försäljning. Hoppas han vill hit. Kan vara värt att gräva djupt i kistan för att lösa det, lär väl inte vara allt för dyr att ha januari-april? Kanske läge för en riktad supportersamling i just detta fall?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

https://hockeynews.se/articles/31929/

Blir fortfarande inte klok på detta. Är Wikegård sportchef eller inte? Vi kallar honom inte det men i intervjun så säger han ju att Wikegård själv väljer om han värvar spelare eller inte.

Imo så är det stor skillnad mellan Wikegård som sportchef vs Wikegård som endast sportslig ansvarig. Nu verkar det som att han kan vara båda två om han vill. Det är upplagt för fiasko om det ska fortsätta så.

På tal om värvningar så sägs i intervjun också att vi inte har mycket att röra oss med, men då är det iallafall inte slut på pengar.
Hoppas man går hårt på Pontus J, för både våren och ett längre kontrakt. Efter det kan man spara.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-22 11:51:59 https://hockeynews.se/articles/31929/

Blir fortfarande inte klok på detta. Är Wikegård sportchef eller inte? Vi kallar honom inte det men i intervjun så säger han ju att Wikegård själv väljer om han värvar spelare eller inte.

Imo så är det stor skillnad mellan Wikegård som sportchef vs Wikegård som endast sportslig ansvarig. Nu verkar det som att han kan vara båda två om han vill. Det är upplagt för fiasko om det ska fortsätta så.

På tal om värvningar så sägs i intervjun också att vi inte har mycket att röra oss med, men då är det iallafall inte slut på pengar.
Hoppas man går hårt på Pontus J, för både våren och ett längre kontrakt. Efter det kan man spara.
Som det är nu är han båda eftersom det inte finns någon annan på den positionen.
DIF!
benganfs

Inlägg av benganfs »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-22 11:51:59 https://hockeynews.se/articles/31929/

Håller med lite där. Men jag tror och hoppas på att Wikegård kommer bygga ett team runt om honom. Som det står lite i texten. Sen att han ska vara med i värvningar ser jag inte som negativt.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2023-12-22 11:05:47 Enligt expressen och Högsander bjuder fisk ut PJ till försäljning. Hoppas han vill hit. Kan vara värt att gräva djupt i kistan för att lösa det, lär väl inte vara allt för dyr att ha januari-april? Kanske läge för en riktad supportersamling i just detta fall?
Hoppas det inte faller på ekonomin. Ifall han vill hit.

Värvar vi PJ eller Arvid så räknas inte det lånet heller.

Tippar på att Magwood ut inom kort. För att frigöra pengar.

Med tanke på hans speltid, samt att han var värvad som 2:e center. Där vill vi ha Arvid eller liknande nu!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ser att Galajda hittat klubb nu. Tyska andraligan ala Magwood.... Hade ju gärna fått komma in och konkurrera med Andrén om han velat. Helt bombis på att han skulle knipit förstaspaden om han spelat som ifjol. Inte strålande men var kapabel att vinna matcher åt oss emellanåt. Inga tavlor heller!

Gällande PJ så skriker det väl antingen typ krislaget Oskarshamn eller Djurgårds systerklubbar Linköping/Örebro.
Låst