HA 23/24: Västervik - Djurgårdens IF 17/12
Vi tror att det går att dribbla eller slå 2 meters pass mot lag som har minst 2 spelare inom 3m radie där pucken är, idiotiskt, använd storleken på isen när vi spelar med puck, då är deras puckstirrande hockey inte mkt att komma med,
Västervik spelar helt vilt. De går ofta två på puckförare och de har - som jag ser det - ingen struktur. Eller en märklig sådan. Fyra man är redo att dra om de bryter en passning.. Det är en skönt chansspel i min bok och det verkar ju inte vara standard i högre ligor?! Jag tycker att matchen är skitsnurrig pga det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var det julfest igår eller??
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Det säger väl mer om oss om ett Västervik helt utan struktur leder 3-0 efter 2.Magnutz skrev: ↑2023-12-17 16:17:52Västervik spelar helt vilt. De går ofta två på puckförare och de har - som jag ser det - ingen struktur. Eller en märklig sådan. Fyra man är redo att dra om de bryter en passning.. Det är en skönt chansspel i min bok och det verkar ju inte vara standard i högre ligor?! Jag tycker att matchen är skitsnurrig pga det.
DIF!
Det är full fart och fläng utan egentlig kontroll från Västervik. Då måste man svara upp med att åka nästan lika mycket, vara smartare och inte bjuda på något. Plump i protokollet idag men vi har haft svårt för detta alla matcher mot dem undantaget inledningen på Hovet. Sen har vi inte studsen med idag heller och då blir det såhär. Krävs fakirkonster i tredje för att hålla poäbgsviten vid liv.
Han drömmer sig bort till chokladkluttar med familjen på lilla Essingen en söndageftermiddag.
Lite för bra för den här ligan.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Jo men vi hjälper ju dom när vi spelar korta pass,Magnutz skrev: ↑2023-12-17 16:17:52Västervik spelar helt vilt. De går ofta två på puckförare och de har - som jag ser det - ingen struktur. Eller en märklig sådan. Fyra man är redo att dra om de bryter en passning.. Det är en skönt chansspel i min bok och det verkar ju inte vara standard i högre ligor?! Jag tycker att matchen är skitsnurrig pga det.
Vi är inte bra.. det är ju så men fyfan vilken röra Västervik bjuder på..Daniel942 skrev: ↑2023-12-17 16:18:50Det säger väl mer om oss om ett Västervik helt utan struktur leder 3-0 efter 2.Magnutz skrev: ↑2023-12-17 16:17:52Västervik spelar helt vilt. De går ofta två på puckförare och de har - som jag ser det - ingen struktur. Eller en märklig sådan. Fyra man är redo att dra om de bryter en passning.. Det är en skönt chansspel i min bok och det verkar ju inte vara standard i högre ligor?! Jag tycker att matchen är skitsnurrig pga det.
Det sjuka är att vi inte ens försöker.
Kan ni förstå varför Magwood inte får ett byte?
Liss,Gradin,Norman,Schlyter mfl kan lätt sitta en stund. Så usla.
Kan ni förstå varför Magwood inte får ett byte?
Liss,Gradin,Norman,Schlyter mfl kan lätt sitta en stund. Så usla.
Sometimes maybe good, sometimes maybe shit
- BloodBride
Blir ju så här när vi i grunden är ett medelmåttigt HA-lag.
Precis.. Det är rörigt som fan. Sjukligt svårt att spela mot en sån röra. VVIK är ju överallt och verkar ha energi att spela i den typen av skit..dr111DIF skrev: ↑2023-12-17 16:18:54Det är full fart och fläng utan egentlig kontroll från Västervik. Då måste man svara upp med att åka nästan lika mycket, vara smartare och inte bjuda på något. Plump i protokollet idag men vi har haft svårt för detta alla matcher mot dem undantaget inledningen på Hovet. Sen har vi inte studsen med idag heller och då blir det såhär. Krävs fakirkonster i tredje för att hålla poäbgsviten vid liv.
Frågan är om vi blir nollade idag. Det finns verkligen inga tendenser att laget vill göra nåt annat än att sätta sig på bussen hem. Knappt en tackling.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
Tänk vad uppfriskande att ha Cedric Lacroix i DIF, byta ut risiga Västervik mot ett fullsatt hovet, ojojoj, det hade varit underhållning, eller i ett derby mot AIK, poffff, visst han kanske hade skallat Barklund, men det hade det väl ändå varit värt!?!
Spela fult
-