Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av daaviid »

Tellqvist32 skrev: 2023-12-14 13:55:08
Praetori skrev: 2023-12-14 10:36:44 Även om vi släpper till väldigt få mål bakåt finns det grejer kvar att fila på i defensiven. Lite mer kropp så vi kan avlasta och komma åt pucken. Vi spelar dessutom fortfarande fast oss i egen zon ibland när pucken istället skulle kunna läggas ut över blå i förstaläget när motståndarna pressar. Det kan hjälpa oss att inte hamna lågt energimässigt/momentum (som igår när Brynäs fick komma i vågor och byta offensivt). Sen är det måltillverkandet som måste upp. Topplagen gör betydligt fler baljor och tar pucken rakare mot mål (och vi känns betydligt giftigare på kontringar än när vi vänder nere i hörnen tills orken tar slut). Så länge vi vinner ska man inte klaga men lyckas man fila lite till under vintern kan det bli en rolig vår.
Helheten är ju mycket bättre och det är ju otroligt skönt. Fortfarande tycker jag spelare som Rensfeldt, Brodin m.fl inte levererar sett till vad de har betalt. Tycker inte det är dem som ligger bakom lyftet.

Korttidslånen på Costmar och Pontus har varit väldigt bra för oss, det får man ge KG. Bara för att det är lån från SHL betyder det inte att det är garanterad succé.
Rensfeldt har dock lyft sig avsevärt senaste fyra fem matcherna. Det måste man ge honom.
Men det finns fortfarande förbättringspotential i den grabben.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Sjukt att det här laget visar att man har alla möjligheter i världen att utmana i ett slutspel.

Någon sa att materialet är sämre i år. Jag anser det ganska likvärdigt. Axel Andersson kan växa ordentligt i år, plus att det är färre fjun bland forwards. Kan Norman trampa igång ostört är väldigt mycket vunnet och Andrén är ändå bättre än Myrenberg. PJ och Costmar är stora nycklar.

Största pluset är att Klasen har en hel säsong från start. Den största vågmästaren i ligan i ett slutspel.
Säg den glädje som varar
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

DIF_Soldier skrev: 2023-12-15 10:24:36 Sjukt att det här laget visar att man har alla möjligheter i världen att utmana i ett slutspel.

Någon sa att materialet är sämre i år. Jag anser det ganska likvärdigt. Axel Andersson kan växa ordentligt i år, plus att det är färre fjun bland forwards. Kan Norman trampa igång ostört är väldigt mycket vunnet och Andrén är ändå bättre än Myrenberg. PJ och Costmar är stora nycklar.

Största pluset är att Klasen har en hel säsong från start. Den största vågmästaren i ligan i ett slutspel.
Kan sluta bra det här, viktiga faktorer dock:

- "Tur" med skador
- Pontus och Arvid framtid?
- 3:e SHL lånet, fullträff!
- Ev. förstärkning, fullträff!
benganfs

Säsongen 23/24

Inlägg av benganfs »

EspenK

Säsongen 23/24

Inlägg av EspenK »

Osten östlund skrev: 2023-12-15 10:38:14
DIF_Soldier skrev: 2023-12-15 10:24:36 Sjukt att det här laget visar att man har alla möjligheter i världen att utmana i ett slutspel.

Kan sluta bra det här, viktiga faktorer dock:

- "Tur" med skador
- Pontus och Arvid framtid?
- 3:e SHL lånet, fullträff!
- Ev. förstärkning, fullträff!
Agreed. Och sparkapitalet och gubbarna kommer igång i ett slutspel.
Nattuggla_

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Är det bara jag eller har inte alla backar blivit snäppet bättre sedan Honken fick sällskap av Patrik Andersson?
Speciellt Kevin Karlsson, men tycker alla har spelat upp sig ett steg.
jensa öhling #11

Säsongen 23/24

Inlägg av jensa öhling #11 »

Alltså tänk att KG ville ha in Säcken istället för att satsa på Honken. Herregud vilken tur att Säcken sa nej. Nu är bara frågan hur man gör med Kimby. Varför var det sån panik göra klart med honom? Satsa på Honken!
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

jensa öhling #11 skrev: 2023-12-15 21:52:30 Alltså tänk att KG ville ha in Säcken istället för att satsa på Honken. Herregud vilken tur att Säcken sa nej. Nu är bara frågan hur man gör med Kimby. Varför var det sån panik göra klart med honom? Satsa på Honken!
Kanske blivit bättre med säcken fram till maj, det vet ju ingen, så svårt att spekulera i
Flunk

Säsongen 23/24

Inlägg av Flunk »

jensa öhling #11 skrev: 2023-12-15 21:52:30 Alltså tänk att KG ville ha in Säcken istället för att satsa på Honken. Herregud vilken tur att Säcken sa nej. Nu är bara frågan hur man gör med Kimby. Varför var det sån panik göra klart med honom? Satsa på Honken!
Håller med till 100%. Satsa på Honken nu!
dr111DIF

Säsongen 23/24

Inlägg av dr111DIF »

Flunk skrev: 2023-12-15 22:07:30
Håller med till 100%. Satsa på Honken nu!
Vore episkt för DIF 2021 och framåt att sparka en tränare innan hans ens stått på bänken :D
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

När ska denna människa gå i pension. Han grundar denna teori på en match mot ett trött Almtuna.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-ska-vara
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Dju
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Dju »

klintan85 skrev: 2023-12-15 23:16:23 När ska denna människa gå i pension. Han grundar denna teori på en match mot ett trött Almtuna.
Så länge han inte håller på och jinxar oss skiter jag i. Känns fortfarande bra att vara underdogs.
Njuter så länge jag kan.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Dju skrev: 2023-12-16 00:46:56
klintan85 skrev: 2023-12-15 23:16:23 När ska denna människa gå i pension. Han grundar denna teori på en match mot ett trött Almtuna.
Så länge han inte håller på och jinxar oss skiter jag i. Känns fortfarande bra att vara underdogs.
Njuter så länge jag kan.
Såklart DIF är underdogs det kommer de alltid vara om man jämför lagen men en helt menlösa artikel för det finns inget som tyder på att Brynäs helt plötsligt ska bli helt överlägsna bara för att de slog Almtuna på hemmaplan med stora siffror vid ett tillfälle.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Dju skrev: 2023-12-16 00:46:56
Njuter så länge jag kan.
Blir psyket för dig, en ordentlig lobo

Wennerholm är Sveriges största fjant. Enligt legenden ökar avståndet mellan hans ögon för varje gång han vänder kappan efter vinden. Vilket betyder att han lär vara guldfisk innan pensionen. Nu är jag elak men jag står inte ut med karlhelvetet
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Det var väl bara en tidsfråga innan en plat match skulle komma. Särskilt med detta konstiga schema. Viktiga är att inte få någon svacka nu.
-Rolle Stoltz
Skriv svar