jensa öhling #11 skrev: ↑2023-12-12 10:33:17
KG som innan säsongen värvade Magwood som en ledande center säger nu att Magwood enbart konkurrerar som vinge - ”det är där vi kan få ut någonting av honom”
Så otroligt usel scouting igen. Alla övrig expertis ifrågasatte ju honom både som spelare och center när han blev klar.
Om det inte lossnar för Magwood under julen när Costmar är borta och lämnar en plats så tror jag Magwood lämnar i januari.
Tycker Magwood såg riktigt bra ut matcherna innan och fram till skadan. Han kom igång med Costmar och stod för säsongens kanske snyggaste assist mot BIK.
Garpen-gate gav honom knappast luft under vingarna under inledningen av säsongen. Ny i laget, ensam transatlant, svalt förtroende och usel stämning i gruppen.
Ge honom tid, framförallt nu när laget mår bättre. Skulle vi skicka honom är jag övertygad om att han snart blir målspruta i Löven istället. Kvaliteten finns där.
Senast redigerad av thelinho den 2023-12-12 13:23:08, redigerad totalt 1 gånger.
Lär ju vara Norman som tar Centern när Costmar är borta ja. Hoppas bara att vi löser en längre lösning efter JVM. Att de spetsar truppen ytterligare i Lhc. Ser hemskt gärna(om alla är skadefria)
Där Grewe ska matchas in vartannat med Magwood. Schlyter har kemi med Liss och är värd ökat förtroende. Grewe däremot behöver få sig en reprimand istidsväg så att han lär sig något. Gradin utanför! Tror dock att Magwood kommer vara utanför och Blomgren tar platsen i andrakedjan.
Manijock skrev: ↑2023-12-12 13:13:41
Lär ju vara Norman som tar Centern när Costmar är borta ja. Hoppas bara att vi löser en längre lösning efter JVM. Att de spetsar truppen ytterligare i Lhc. Ser hemskt gärna(om alla är skadefria)
Där Grewe ska matchas in vartannat med Magwood. Schlyter har kemi med Liss och är värd ökat förtroende. Grewe däremot behöver få sig en reprimand istidsväg så att han lär sig något. Gradin utanför! Tror dock att Magwood kommer vara utanför och Blomgren tar platsen i andrakedjan.
Gradin skickad till Hanviken?
Hoppas ny SC blir klar snart. Så vi kan börja jobba med truppen kort/långsiktigt.
Manijock skrev: ↑2023-12-12 13:13:41
Gradin skickad till Hanviken?
Hoppas ny SC blir klar snart. Så vi kan börja jobba med truppen kort/långsiktigt.
Hallå där, det är Djurgården vi pratar om. Minst en kedja saknas ju naturligtvis varje match. Sjuka eller med skavanker.
EspenK skrev: ↑2023-12-10 07:47:14
Är väldigt orolig för vårt lag utan Costmar. Är den andra center vi saknat. Hoppas innerligt på en återkomst.
För att gå långt är det det det laget behöver.
- Andra center. Där värvades Magwood (än så länge har han inte fyllt den luckan). Costmar har gjort det bra. Men är ej den typen som skulle likna Noah. Vara Klasens "lek kamrat".
bättre!?
Tänk vad lyriska vi var inför förra säsongen när vi hade Krüger, Norman, Rensfeldt och Östlund...
Rensfeldt vet jag inte om de var så många som var lyriska över inför denna säsongen med den dåliga förra säsongen. Det var nästan fler som ville att man skulle göra sig av med honom. Östlund var ju klar för Växjö redan i början av juni. Krüger försätter vara perfekt och väntar fortfarande på att Norman ska kunna vara skadefri under en längre tid.
Fast nu drömde jag mig tillbaka till känslan inför förra säsongen. I år var man mer nere på jorden ja.
It's easier to be an asshole to words than to people
Synd att Brodin helt tappat sin roll som spelare. Tänk att få ha en kedja med Grewe-Berglund-Brodin som bara ska in och jävlas och spela hårt. Mycket energi och tacklingar, sen behöver dom inte producera något bara dom inte släpper in något baklängesmål. Det hade varit en fröjd för ögat och se motståndarna darra när dom kommer farandes genom zoonerna.
Men nu blir det inte så. Brodin har en skev jävla roll och gör inget som är värt att nämnas. Han kan lika gärna sitta på läktaren och äta popcorn, ingen jag saknar i laget direkt.
Robbex skrev: ↑2023-12-13 00:08:54
Synd att Brodin helt tappat sin roll som spelare. Tänk att få ha en kedja med Grewe-Berglund-Brodin som bara ska in och jävlas och spela hårt. Mycket energi och tacklingar, sen behöver dom inte producera något bara dom inte släpper in något baklängesmål. Det hade varit en fröjd för ögat och se motståndarna darra när dom kommer farandes genom zoonerna.
Men nu blir det inte så. Brodin har en skev jävla roll och gör inget som är värt att nämnas. Han kan lika gärna sitta på läktaren och äta popcorn, ingen jag saknar i laget direkt.
Fast Brodin gör mycket jobb i det tysta kommer ofta in med mycket energi.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Jag tror aldrig jag har sett en sådan effekt av byte av tränare någonsin. Från att varit helt uträknade och folk som började snacka om de skulle klara att hålla sig kvar i HA till att vara ett topplag igen.
-Rolle Stoltz
Gnällstedt är helt ute och cyklar i sin analys efter matchen. Han låter mest som en tjock unge som inte fått sitt lördagsgodis. Innan DIFs 2-1 mål så är det en väldigt jämn match sen blir det ju naturligt att Brynäs tar över matchen när de jagar kvittering medans DIF försvarar sin ledning Det hade nog sett helt annorlunda ut om DIF hade legat under istället.
-Rolle Stoltz
Även om vi släpper till väldigt få mål bakåt finns det grejer kvar att fila på i defensiven. Lite mer kropp så vi kan avlasta och komma åt pucken. Vi spelar dessutom fortfarande fast oss i egen zon ibland när pucken istället skulle kunna läggas ut över blå i förstaläget när motståndarna pressar. Det kan hjälpa oss att inte hamna lågt energimässigt/momentum (som igår när Brynäs fick komma i vågor och byta offensivt). Sen är det måltillverkandet som måste upp. Topplagen gör betydligt fler baljor och tar pucken rakare mot mål (och vi känns betydligt giftigare på kontringar än när vi vänder nere i hörnen tills orken tar slut). Så länge vi vinner ska man inte klaga men lyckas man fila lite till under vintern kan det bli en rolig vår.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev: ↑2023-12-14 10:36:44
Även om vi släpper till väldigt få mål bakåt finns det grejer kvar att fila på i defensiven. Lite mer kropp så vi kan avlasta och komma åt pucken. Vi spelar dessutom fortfarande fast oss i egen zon ibland när pucken istället skulle kunna läggas ut över blå i förstaläget när motståndarna pressar. Det kan hjälpa oss att inte hamna lågt energimässigt/momentum (som igår när Brynäs fick komma i vågor och byta offensivt). Sen är det måltillverkandet som måste upp. Topplagen gör betydligt fler baljor och tar pucken rakare mot mål (och vi känns betydligt giftigare på kontringar än när vi vänder nere i hörnen tills orken tar slut). Så länge vi vinner ska man inte klaga men lyckas man fila lite till under vintern kan det bli en rolig vår.
Helheten är ju mycket bättre och det är ju otroligt skönt. Fortfarande tycker jag spelare som Rensfeldt, Brodin m.fl inte levererar sett till vad de har betalt. Tycker inte det är dem som ligger bakom lyftet.
Korttidslånen på Costmar och Pontus har varit väldigt bra för oss, det får man ge KG. Bara för att det är lån från SHL betyder det inte att det är garanterad succé.