Tellqvist32 skrev: ↑2023-12-09 11:41:06
Vi måste ha in en målvakt. Ingenting kan få mig att tro att vi kan luta oss mot Andrén eller Hävelid i en slutspelsserie mot Brynäs, Björklöven, Södertälje eller Solna...
Får lösas med externa medel. För det här håller inte.
Andrén har varit bra senaste tiden. Jag känner mig trygg där. Men en back-up med en namngiven målvakt från SHL känns som en bra lösning.
Han har varit bättre än tidigare, men igår var det återigen en svag insats med mängder av enkla, farliga returer.
Sedan, som även del andra har påpekat, ser han liten ut i målet. Det är ingen bra egenskap.
7-8 p kommande fyra omgångarna känns rimligt, med det kommer vi klättra ytterligare.
Sen har vi två stormatcher mot SSK och gnaget. Kan vi ta 5p där då är vi nog tvåa i tabellen skulle jag säga. Beror iof på om vi tar 3 mot Brynäs (av de 7-8). Gör vi det kan vi vara 1:a.
crike skrev: ↑2023-12-09 13:49:36
7-8 p kommande fyra omgångarna känns rimligt, med det kommer vi klättra ytterligare.
Sen har vi två stormatcher mot SSK och gnaget. Kan vi ta 5p där då är vi nog tvåa i tabellen skulle jag säga. Beror iof på om vi tar 3 mot Brynäs (av de 7-8). Gör vi det kan vi vara 1:a.
Vi ska nog inte sväva iväg för mycket. Kan vi sluta topp 6 med det hör laget så är det väldigt bra.
Har gjort två lite sämre matcher nu men ändå fått god utdelning. Pp är långt ifrån ok. Försvarsspelet likaså. Släpper mängder av lägen i slottet. Vi får tufft mot både Brynäs, Ssk och Aik om vi spelar som de senaste två.
Hoppas Pontus och Axel är tillbaka snart. De är viktiga för uppspelen och farten i vårt anfallsspel.
Rolv skrev: ↑2023-12-10 00:37:48
Snälla, håll er till trådens ämne. Men förstår att det kan sväva iväg ibland när man svarar eller återkopplar ett tidigare inlägg.
crike skrev: ↑2023-12-09 13:49:36
Vi ska nog inte sväva iväg för mycket. Kan vi sluta topp 6 med det hör laget så är det väldigt bra.
Har gjort två lite sämre matcher nu men ändå fått god utdelning. Pp är långt ifrån ok. Försvarsspelet likaså. Släpper mängder av lägen i slottet. Vi får tufft mot både Brynäs, Ssk och Aik om vi spelar som de senaste två.
Hoppas Pontus och Axel är tillbaka snart. De är viktiga för uppspelen och farten i vårt anfallsspel.
Laget för topp fyra har man i alla fall. Jag tycker ändå att det har sett rätt bra ut bakåt mot vad det gjorde tidigare. Nu kan man i alla fall spela på ledning som man inte kunde tidigare. Och det är inte så konstigt att det inte har sett lika bra ut de två senaste matcherna när man har haft så pass hårt matchande på senare tid plus att man har saknat massa spelare under perioden.
Men jag tycker ändå att DIF var det bättre laget senast mot Västervik och skulle ha avgjort den matchen tidigare. I matchen mot Mora så var man bättre än Mora i den matchen men hade för dålig effektivitet. Just nu är det bara SSK som ser bättre ut. Men PP och målvaktspelet måste bli bättre annars finns det inget att klaga på.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
På tal om målvaktssidan så kommer man inte värva en ny målvakt inom den närmsta tiden, utan köra på Munther och Lidö som backup. Men att man kommer troligtvis värva en ny innan deadline 15 februari.
Madhawk säger att vi träffat Victor Nybladh i veckan och att han är vårt hetaste spår. Det är mitt förstaval av dom tre som ryktas (Nybladh, Sjöström, Fröberg) så jag hoppas verkligen! Han skulle även rimligtvis kunna börja arbeta rätt omgående till skillnad från dom andra två.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2023-12-11 06:58:09
Madhawk säger att vi träffat Victor Nybladh i veckan och att han är vårt hetaste spår. Det är mitt förstaval av dom tre som ryktas (Nybladh, Sjöström, Fröberg) så jag hoppas verkligen! Han skulle även rimligtvis kunna börja arbeta rätt omgående till skillnad från dom andra två.
Fan va kul om detta går i lås samt Kimby.
Blåser verkligen nya vindar (eller åtminstone något på gång).
Jag hoppas verkligen att den går i lås. Vill inte att vi på något sätt skulle spela det safe och fortsätta i precis samma hjulspår med en sådan som Fröberg exempelvis. Hellre lite av en risk med en sådan som Nybladh för att få stora resultat.
Men det vore så otroligt DIF att gå för Fröberg i det här läget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag hoppas verkligen att den går i lås. Vill inte att vi på något sätt skulle spela det safe och fortsätta i precis samma hjulspår med en sådan som Fröberg exempelvis. Hellre lite av en risk med en sådan som Nybladh för att få stora resultat.
Helt ärligt. Ska vi börja om på ny kula så är det nu.
Det blir Honken eller Kimby som HC.
Ta in en ung och nytänkade SC. Få det här tåget att gå åt rätt håll.
Kicka fysteamet och ta in något under 40-strecket där också. Ölvestad är en legend, men vi ska spela hockey, inte tävla i styrkelyft.
Skulle vi inte klara SHL-kontraktet så känns det tryggare att Harva i HA med ovanstående lösning.
jsson skrev: ↑2023-12-11 11:03:17
Kicka fysteamet och ta in något under 40-strecket där också. Ölvestad är en legend, men vi ska spela hockey, inte tävla i styrkelyft.
Skulle vi inte klara SHL-kontraktet så känns det tryggare att Harva i HA med ovanstående lösning.
Ja, jag håller med. Tåget går nu. Vi har rekorddålig ekonomi, vi har en ny styrelse, vi har en ny VD och vi står emellan sportchefer. Det är NU möjligheten finns till att revolutionera ledningen helt och börja arbeta på ett annat sätt. Missar vi den här möjligheten vet jag inte om vi kommer få den igen.
Vi kommer inte att få något bättre läge. Fega inte ur - våga!
Mycket möjligt att det blir så också. Hans kontrakt går ut i vår.