Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Stenkollsåklart skrev: 2023-12-06 23:13:10
klintan85 skrev: 2023-12-06 20:41:21 Kan man inte locka till sig Lagercrantz från Almtuna, otrolig bra säsong. Nu blir ju Nikky d sportchef i Almtuna så han kan väl hjälpa till lite.
Ljungkrantz antar jag :P Tog ett tag innan jag hittade vem detta kunde vara :D Bra rollspelare - har sett honom mkt tidigare, stor och jobbig att möta,inte känd för att ösa in poäng som i år, men han sätter 25% av skotten i år, så det är ju nåt :P Ekmark är mer intressant tycker jag, han kommer bli en riktigt bra SHL-center några år bort. DET hade varit ett kap :)
Ja det har du rätt i.😁
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tycker Bartholdson eller vad han heter gjort det helt ok.
Bergström kommer bli en bra back. Degnell kan redan hävda sig.
Eftersom att chansen att vi går upp i är kanske är 10% så är det bättre att spela in dem i laget. Likadant med junisarna Linus Eriksson och Wersäll. De kan fylla två platser nästa säsong och avlasta budgeten.

i den bästa av världar kan vi fylla 2 kedjor med spets och två kedjor med bredd nästa säsong.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Pontus J spelade i första backpar idag. Vi får låna honom nästa vecka. Sen är det nog slut!?
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2023-12-07 21:01:00 Tycker Bartholdson eller vad han heter gjort det helt ok.
Eftersom att chansen att vi går upp i är kanske är 10% så är det bättre att spela in dem i laget. Likadant med junisarna Linus Eriksson och Wersäll. De kan fylla två platser nästa säsong och avlasta budgeten.

i den bästa av världar kan vi fylla 2 kedjor med spets och två kedjor med bredd nästa säsong.
Inte för att jag tycker man ska lägga störst vikt vid det ifall de spelar bra, men blir det mindre än 20 matcher totalt så är j20-spelare skyddade från att blir plockade till SHL. I andra sidan vågskålen dock att Linus kan bli draftad högt om han spelar mycket senior och inbringa 6 mill NHL-pengar.

Bergström har gjort det mycket bättre än i början av säsongen. Jag tror det också är en indikation att vi är på väg rätt som lag, att man kan stoppa in vilka som helst, totalrulla kedjor under match och prestationer blir ändå bra.
avskedsfest

Inlägg av avskedsfest »

Är det bara jag som stör mig på en haltande tabell?

Vet ngn när lagen har typ lika många matcher spelade? Sista omgången…..?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

dr111DIF skrev: 2023-12-08 09:43:19
EspenK skrev: 2023-12-07 21:01:00 Tycker Bartholdson eller vad han heter gjort det helt ok.

Inte för att jag tycker man ska lägga störst vikt vid det ifall de spelar bra, men blir det mindre än 20 matcher totalt så är j20-spelare skyddade från att blir plockade till SHL. I andra sidan vågskålen dock att Linus kan bli draftad högt om han spelar mycket senior och inbringa 6 mill NHL-pengar.

Bergström har gjort det mycket bättre än i början av säsongen. Jag tror det också är en indikation att vi är på väg rätt som lag, att man kan stoppa in vilka som helst, totalrulla kedjor under match och prestationer blir ändå bra.
Det första var något nytt för mig. Var hittar jag mer om den regeln? Låter väldigt konstigt att en juniorspelare inte skulle kunna byta klubb och att det sedan är upp till den nya klubben att välja om han är redo för Seniormatcher eller inte.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Vita Hästen snubben, Eriksson, som ssk värvade borde ju vi tagit istället kan jag tycka...
EspenK

Inlägg av EspenK »

BigJ skrev: 2023-12-08 22:45:02 Vita Hästen snubben, Eriksson, som ssk värvade borde ju vi tagit istället kan jag tycka...
Tror de hade en fördel av pendlingsavstånd Norrköping-Södertälje. Blir viss skillnad för en familjefar i hans ålder som inte vill dra upp familjen för en till två avslutande säsonger.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Ska man lyckas på HA nivå är det tydligt att man måste ha en kunnig sportchef som har stort kontaktnät i Europa men framförallt over there.

Jag hoppas innerligt att nästa sportchef inte fastnar för hårt i 08 tänket, med nån sorts hopp om lojalitet, för spelarna flydde ändå ut i skogen när vi åkte ur. Bara att acceptera att det idag finns färre med klubbhjärta och fler med dollartecken i ögonen och då faller 08 tanken.

Hellre en spetsig transatlant än en medelmåtta från Märsta.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2023-12-09 08:52:21
BigJ skrev: 2023-12-08 22:45:02 Vita Hästen snubben, Eriksson, som ssk värvade borde ju vi tagit istället kan jag tycka...
Tror de hade en fördel av pendlingsavstånd Norrköping-Södertälje. Blir viss skillnad för en familjefar i hans ålder som inte vill dra upp familjen för en till två avslutande säsonger.
Viktigaste kriterium för ny sportchef: tillgång till tidsmaskin!

Ärligt, var det någon här inne som tyckte att profilen på det vi skulle värva till denna säsong var en gamble på 35+ poängspelare från allsvenskt bottenlag?
Praetori

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2023-12-09 09:01:40 Ska man lyckas på HA nivå är det tydligt att man måste ha en kunnig sportchef som har stort kontaktnät i Europa men framförallt over there.

Jag hoppas innerligt att nästa sportchef inte fastnar för hårt i 08 tänket, med nån sorts hopp om lojalitet, för spelarna flydde ändå ut i skogen när vi åkte ur. Bara att acceptera att det idag finns färre med klubbhjärta och fler med dollartecken i ögonen och då faller 08 tanken.

Hellre en spetsig transatlant än en medelmåtta från Märsta.
Jag tror tyvärr att det är en ekonomisk fråga. Det är lättare att "locka" 08or för samma peng iom familj/släkt/boende. Sen att typ 20% av alla Svenska hockeyspelare kommer från länet gör ju att de per automatik är vanligare än andra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

Vi måste ha in en målvakt. Ingenting kan få mig att tro att vi kan luta oss mot Andrén eller Hävelid i en slutspelsserie mot Brynäs, Björklöven, Södertälje eller Solna...

Får lösas med externa medel. För det här håller inte.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

dr111DIF skrev: 2023-12-09 09:03:58
EspenK skrev: 2023-12-09 08:52:21
Viktigaste kriterium för ny sportchef: tillgång till tidsmaskin!

Ärligt, var det någon här inne som tyckte att profilen på det vi skulle värva till denna säsong var en gamble på 35+ poängspelare från allsvenskt bottenlag?
Han är en stabil poängspelare år efter år. Men såg inte många som lobba för honom i somras. Att han är 38 och väldigt hemkär ovh vill bo i Norrköping gjorde nog att det inte var aktuellt
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Tellqvist32 skrev: 2023-12-09 11:41:06 Vi måste ha in en målvakt. Ingenting kan få mig att tro att vi kan luta oss mot Andrén eller Hävelid i en slutspelsserie mot Brynäs, Björklöven, Södertälje eller Solna...

Andrén har varit bra senaste tiden. Jag känner mig trygg där. Men en back-up med en namngiven målvakt från SHL känns som en bra lösning.
Tellqvist32
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tellqvist32 »

mb81 skrev: 2023-12-09 11:47:01
Tellqvist32 skrev: 2023-12-09 11:41:06 Vi måste ha in en målvakt. Ingenting kan få mig att tro att vi kan luta oss mot Andrén eller Hävelid i en slutspelsserie mot Brynäs, Björklöven, Södertälje eller Solna...

Andrén har varit bra senaste tiden. Jag känner mig trygg där. Men en back-up med en namngiven målvakt från SHL känns som en bra lösning.
Han har varit bättre än tidigare, men igår var det återigen en svag insats med mängder av enkla, farliga returer.

Sedan, som även del andra har påpekat, ser han liten ut i målet. Det är ingen bra egenskap.
Låst