Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bogart

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2023-12-05 14:58:44
Osten östlund skrev: 2023-12-05 14:56:01 Aftonbladet plus ngn. Verkar som det är ngn i Rögle, gällande sportchef?
Ser ut som Hampus Sjöström på bilden. Assisterande sportchef i Rögle. Känns spännande.
Hampus Sjöström, assisterande sportchef i Rögle samt Victor Nybladh är de två som Sportbladet nämner som kandidater nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2023-12-05 15:04:40
Osten östlund skrev: 2023-12-05 14:56:01 Aftonbladet plus ngn. Verkar som det är ngn i Rögle, gällande sportchef?
Ser ut som Hampus Sjöström på bilden. Assisterande sportchef i Rögle. Känns spännande.
Hampus Sjöström, assisterande sportchef i Rögle samt Victor Nybladh är de två som Sportbladet nämner som kandidater nu.
Tillsammans eller en av dom? Båda känns spännande men det hade varit ett drömscenario att få dom som en duo.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Bogart

Inlägg av Bogart »

Jim Morrison skrev: 2023-12-05 15:05:19
Tillsammans eller en av dom? Båda känns spännande men det hade varit ett drömscenario att få dom som en duo.
Som två olika kandidater förstår jag det som.

” Djurgården har gått vidare från Tony Mårtensson i jakten på ny sportchef. Tony valde till slut Linköping som ny arbetsgivare efter flera succésäsonger med Almtuna.
Enligt vad Sportbladet erfar jagar Djurgården nu Hampus Sjöström, assisterande sportchef för Rögle BK sedan 2021. Hampus är stockholmare och har ett gott rykte i hockey-Sverige.
Ett annat namn som nämns i rollen som ny sportchef för mesta mästarna är Victor Nybladh, som de tio senaste säsongerna jobbat som scout för Boston samt Buffalo.”
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Bogart skrev: 2023-12-05 16:40:03
Jim Morrison skrev: 2023-12-05 15:05:19
Som två olika kandidater förstår jag det som.

” Djurgården har gått vidare från Tony Mårtensson i jakten på ny sportchef. Tony valde till slut Linköping som ny arbetsgivare efter flera succésäsonger med Almtuna.
Enligt vad Sportbladet erfar jagar Djurgården nu Hampus Sjöström, assisterande sportchef för Rögle BK sedan 2021. Hampus är stockholmare och har ett gott rykte i hockey-Sverige.
Ett annat namn som nämns i rollen som ny sportchef för mesta mästarna är Victor Nybladh, som de tio senaste säsongerna jobbat som scout för Boston samt Buffalo.”
Jag blir nöjd med vilket som av dessa spår. Känns som att man blickar i rätt riktning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vid närmare eftertanke och lite eftersökningar tror jag dock Victor Nybladh hade känts absolut mest spännande. Inte för att Hampus hade varit dåligt per se men jag tror han eventuellt hade behövt lite mer hjälp av en stab runtomkring.

Sedan vidhåller jag vid att båda två hade varit perfekt tillsammans. Den ena på det mer kontraktsmässiga samt administration och den andra på det mer hockeymässiga. Precis som när vi hade Jocke och Tjomme.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2023-12-06 06:21:31 Vid närmare eftertanke och lite eftersökningar tror jag dock Victor Nybladh hade känts absolut mest spännande. Inte för att Hampus hade varit dåligt per se men jag tror han eventuellt hade behövt lite mer hjälp av en stab runtomkring.

Sedan vidhåller jag vid att båda två hade varit perfekt tillsammans. Den ena på det mer kontraktsmässiga samt administration och den andra på det mer hockeymässiga. Precis som när vi hade Jocke och Tjomme.
Troligen tillåter inte den ekonomiska kostymen två sportchefer. Jag tycker också Nybladh är mest intressant, men det baseras bara i stort sett på att han har så väldokumenterad scoutingerfarenhet med det kontaktnät det innebär i sitt CV. Just den erfarenhen lär vara unik bland möjliga kandidater. I övrigt är det svårt att bedöma.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Två sportchefer innebär ju att dom två ska sammarbeta. Lex Tjommen och Jocke E......
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

dr111DIF skrev: 2023-12-06 11:50:54
Jim Morrison skrev: 2023-12-06 06:21:31 Vid närmare eftertanke och lite eftersökningar tror jag dock Victor Nybladh hade känts absolut mest spännande. Inte för att Hampus hade varit dåligt per se men jag tror han eventuellt hade behövt lite mer hjälp av en stab runtomkring.

Troligen tillåter inte den ekonomiska kostymen två sportchefer. Jag tycker också Nybladh är mest intressant, men det baseras bara i stort sett på att han har så väldokumenterad scoutingerfarenhet med det kontaktnät det innebär i sitt CV. Just den erfarenhen lär vara unik bland möjliga kandidater. I övrigt är det svårt att bedöma.
Jag tycker inte den ursäkten håller. Får vi in en bra sportchef som bygger stöd finns det en drös kompetent hockeyfolk som gladeligen skulle hoppa på ett jobb som assisterande sportchef i DIF hockey för 35k i månaden bara för att det är en chans man inte kan tacka nej till. Folk som rattat division 1-klubbar eller annat. Jag tror inte Hampus hade en svinhög ingångslön i Rögle med tanke på att han typ inte hade gjort ett smack när han fick det jobbet.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Kan man inte locka till sig Lagercrantz från Almtuna, otrolig bra säsong. Nu blir ju Nikky d sportchef i Almtuna så han kan väl hjälpa till lite.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Stenkollsåklart

Inlägg av Stenkollsåklart »

klintan85 skrev: 2023-12-06 20:41:21 Kan man inte locka till sig Lagercrantz från Almtuna, otrolig bra säsong. Nu blir ju Nikky d sportchef i Almtuna så han kan väl hjälpa till lite.
Ljungkrantz antar jag :P Tog ett tag innan jag hittade vem detta kunde vara :D Bra rollspelare - har sett honom mkt tidigare, stor och jobbig att möta,inte känd för att ösa in poäng som i år, men han sätter 25% av skotten i år, så det är ju nåt :P Ekmark är mer intressant tycker jag, han kommer bli en riktigt bra SHL-center några år bort. DET hade varit ett kap :)
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Nitlott denna gång.

Under hösten har svenska klubbar, framför allt i allsvenskan, försökt locka til sig Johannesen. Enligt vad Sportbladet erfar har Djurgården legat på hårt för att få Johannesson.
Rögle har dock inte varit beredd att släppa Johannesen.
Men nu gör man det och då blir det i stället för spel i finländska Liiga.
Foppas78

Inlägg av Foppas78 »

Min absoluta drömvärvning är Sören, när det nu som tidigast blir möjligt. Han är spelaren som skulle kunna få ordning på offensiven duktigt.
Användarvisningsbild
Mattemadskill

Inlägg av Mattemadskill »

Någon som vet när Pontus Johansson är tillbaka?
thelinho

Inlägg av thelinho »

Johannes Johannesen lämnar Rögle. Enligt uppgifter är den norska landslagsbacken klar för en finländsk klubb. Johannesen har tidigare under hösten uppvaktats hårt av Djurgården.

Trist att vi inte lyckades här. Gjorde succé i Mora förra säsongen.
Sväva i det blå
mb81

Inlägg av mb81 »

Mattemadskill skrev: 2023-12-07 10:42:36 Någon som vet när Pontus Johansson är tillbaka?
Till landslagsuppehållet(för SHL-lagen). Så efter helgen.
Låst