Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
-
-
Var EXAKT samma sak som smurf02 tjatade om, jag vet inte hur länge...corrado_boy skrev:hallo igen
detta e ingen center direkt men.
Patrick Blomdahl från Lhc skulle jag villja försöka få hit till nässta sässe
tycker han har en härlig spelstil??
vet inte vad ni säger om detta??
Och nej tack till Blomdahl, han kämpar och ger allt men det känns som om den varan finns de tillräckligt av i DIF.
- Ritterwand
Re: haha
Nej, Figren spelar juniorhockey i Western Hockey League.jjonas skrev:Han lirar väl College- hockey i USA?whygeorgia skrev: Figren vore grymt!
Jag gillar Möller, Figren, Backlund och allt vad de heter men tyvärr är det så med draftade supertalanger att det är killar vi kan behålla ett eller max två år. Det är inget man kan bygga ett lag kring.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
När Tommy Engström intervjuades i Angelini innan någon match har jag för mig att han nämnde en ökning med 10 %. Han dementerade också att DIF har den lägsta spelarbudgeten i Elitserien. Han trodde att vi istället låg någonstans i mitten.Highwind skrev:Någon frågade Södergren på chatten om DIF kommer ha högre spelarbudget nästa år, svaret blev:
"Preliminärt JA"
Hur mycket högre? :p
finns ju 2 Stockholms killar i Finska ligan. Jonas Andersson har gjort en del Poäng i Finska ligan vilken i och för sig inte lika bra som Elitserien men ändå. Men hur bra är han egentligen någon som vet?
Den andra är ju Henrik Petré hur bra är han? HAr för mig att han va en stabil back. men någon som ahr bättre koll?
Den andra är ju Henrik Petré hur bra är han? HAr för mig att han va en stabil back. men någon som ahr bättre koll?
- OskarLevinson
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Angell, Hauhtonen, Micke Lind, Mathias Månsson, Sebastian Karlsson m.fl. har kontrakt som går ut efter säsongen.OskarLevinson skrev:Vi kanske kan plocka upp spillrorna av Brynäs när de åker ur.
Annars vore väl Mats Sundin en skaplig värvning, fast det är väl typ 0,001% chans att han spelar för DIF igen.
Angell är ett mycket bra val som PP-back. Micke Lind, Hauhtonen och Karlsson är de centrar som finns att "välja" bland. Widings kontrakt sträcker sig tyvärr till 08/09.
Att vi letar nyförvärv i Brynäs är mycket möjligt, och att vi lyckas värva någon av dem är också mycket möjligt, dels för att Brynäs kanske åker ur och även eftersom Gävle och Sthlm ligger relativt nära.
Sen vet vi ju inte vilka spelare som vill bryta kontrakt och så. (Lata Div-Brendl lär ju vara en, men honom vill jag inte se i DIF)
Säg den glädje som varar
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem