BigJ skrev: ↑2023-12-04 22:27:15
Ingen ifrågasätter vår målvaktstränare och han har ju stora meriter som jag förstått men känns inte som att han fått våra målvakter att prestera de sista två åren, Lindblom naturligtvis undantagen men han är ju ett unikum.
Både Galajda och dagens målvakt kryper verkligen ihop och blir små, bägge unga och kan man gissa har formats av målvaktstränare. Andrén också klart sämre än förra året även om det blivit en klar förbättring på slutet.
Kan också undra varför man inte testar J20-målvaktwn när det inte funkat med våra ordinarie målvakter.
Mikko är, av goda anledningar, den enda istränaren i DIF som hängt kvar. Man behöver bara gå tillbaka ett par år (innan han kom in) för att minnas stressmagen man hade över vårat målvaktsspel. Utöver inledningen på den här säsongen har målvaktsspelet varit det minsta av DIFs problem sedan hans intåg.
Han höjde Högberg och Rautio i LHC och därefter Rautio och Sandström i Brynäs och får nog tillsammans med Gerdén från J20/18 sägas ha lyckats rätt bra med Lindbom och Mantas innan dess (som dock båda haft det tuffare nu på senare).
Munther fick ju lite speltid förra säsongen men målvakter är.ä som centrar. De är ytterst sällan "mogna" för hetluften i yngre ålder och jag tror mer på att låna in nån lite mer erfaren burväktare när Hävelid är på JVM.
Vi bör absolut inte göra samma misstag som förra säsongen och förlita oss på att spela 1 lite hetare målvakt match efter match och bli stående med en ringrostig 'kall' backup när det verkligen gäller. Hävelid vann ändå matchen och bör få lite mer förtroende för att bygga erfarenhet och självförtroende för resten av säsongen (vilket jag antar är varför man spelade honom ikväll till att börja med).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.