HA 23/24: Djurgårdens IF -Almtuna 4/12
HA 22/23: Djurgårdens IF -Almtuna 4/12
Grymt intressant match. Trodde inte på seger senast men blev imponerad av hur vi lyfte oss i matchen.
Hoppas vi har knäckt koden nu och kan spela på det här sättet framåt.
Hoppas vi har knäckt koden nu och kan spela på det här sättet framåt.
Håller med. Junisarna som kommit in har gjort det riktigt bra och gjort mer för laget än det Grewe är tilltänkt att göra. Om Grewe håller sig borta från utvisningsbåset och levererar nån ass här å där så är han välkommen tillbaka kan jag tycka.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
Expert.
-
Varför är inte Pontus Johansson med ännu?
Har väl gått fem dagar nu?
Snack om att han var sjuk tror jag?Nattuggla_ skrev: ↑2023-12-04 18:07:24 Varför är inte Pontus Johansson med ännu?
-
Väldigt oklart. Ingen som har sagt att han ska spela här sen, gjorde det väll bra i fisk.Dju skrev: ↑2023-12-04 18:08:01Snack om att han var sjuk tror jag?Nattuggla_ skrev: ↑2023-12-04 18:07:24 Varför är inte Pontus Johansson med ännu?
Bra av Honken. Att låta junisarna fortsätta. Gjordevej bort sig senast.
Isåfall skulle Wiktor Nilsson vara bänkad för länge sen med alla idiotiska tvåor han tagit denna säsong.... Man måste ta det onda med det goda. Gäller även en kille som Grewe.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:55:25 Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
Hävelid i mål.... Då gäller det att göra mycket mål ikväll boys.
Han får mer än gärna byta plats med Brodin. Den snubben är slut som hockeyspelare. Gör varken till eller från om han sitter på läktaren några matcher. Vad är ens hans roll i laget?EspenK skrev: ↑2023-12-04 17:37:35Hoppas det!SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:32:53 Grewe uppsatt som extraforward. Det blir intressant att se om det blir så i praktiken.
Övriga gör det bättre just nu.
- SirDIFalot
Wiktor har ju dock bidragit med en hel del annat. Även om jag gillar Grewe och gärna ser honom som en gnuggare i vårt lag så börjar jag ändå fundera på hur mycket offensiv uppsida det finns där. För fem år sedan var planen att han skulle spela i NHL, nu kommer han från 86 tävlingsmatcher i Mora och totalt sju mål. Hos oss är det nu 1 mål på 16 matcher och ett mål i tom kasse. Man kanske får skruva om förväntningarna lite. Blir förvånad om Albin gör noll minuter idag. Känns som han kommer roteras in.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:25:04Isåfall skulle Wiktor Nilsson vara bänkad för länge sen med alla idiotiska tvåor han tagit denna säsong.... Man måste ta det onda med det goda. Gäller även en kille som Grewe.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:55:25 Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
Expert.
Jag skiter fullständigt i hans produktion faktiskt. Hans arbetsuppgifter är något helt annat. Precis som att jag struntade i att Urbom typ spelade en livstid i ligan utan att göra mål.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 18:40:18Wiktor har ju dock bidragit med en hel del annat. Även om jag gillar Grewe och gärna ser honom som en gnuggare i vårt lag så börjar jag ändå fundera på hur mycket offensiv uppsida det finns där. För fem år sedan var planen att han skulle spela i NHL, nu kommer han från 86 tävlingsmatcher i Mora och totalt sju mål. Hos oss är det nu 1 mål på 16 matcher och ett mål i tom kasse. Man kanske får skruva om förväntningarna lite. Blir förvånad om Albin gör noll minuter idag. Känns som han kommer roteras in.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:25:04Isåfall skulle Wiktor Nilsson vara bänkad för länge sen med alla idiotiska tvåor han tagit denna säsong.... Man måste ta det onda med det goda. Gäller även en kille som Grewe.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:55:25 Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
Så länge han inte är en säkerhetsrisk bakåt eller hämmar vårat spel. Vilket jag verkligen inte tycker att han är eller gör.
.
- SirDIFalot
Ja, är han endast en gnuggare så är det väl så. Men jag har fram tills nyligen ändå trott att det funnits en del offensiv uppsida, börjar vackla lite.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:45:48Jag skiter fullständigt i hans produktion faktiskt. Hans arbetsuppgifter är något helt annat. Precis som att jag struntade i att Urbom typ spelade en livstid i ligan utan att göra mål.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 18:40:18Wiktor har ju dock bidragit med en hel del annat. Även om jag gillar Grewe och gärna ser honom som en gnuggare i vårt lag så börjar jag ändå fundera på hur mycket offensiv uppsida det finns där. För fem år sedan var planen att han skulle spela i NHL, nu kommer han från 86 tävlingsmatcher i Mora och totalt sju mål. Hos oss är det nu 1 mål på 16 matcher och ett mål i tom kasse. Man kanske får skruva om förväntningarna lite. Blir förvånad om Albin gör noll minuter idag. Känns som han kommer roteras in.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:25:04Isåfall skulle Wiktor Nilsson vara bänkad för länge sen med alla idiotiska tvåor han tagit denna säsong.... Man måste ta det onda med det goda. Gäller även en kille som Grewe.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:55:25 Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
Så länge han inte är en säkerhetsrisk bakåt eller hämmar vårat spel. Vilket jag verkligen inte tycker att han är eller gör.
.
Expert.
Tror att han kommer bli enormt viktig om vi tar oss till slutspel. Enormt!SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 18:59:17Ja, är han endast en gnuggare så är det väl så. Men jag har fram tills nyligen ändå trott att det funnits en del offensiv uppsida, börjar vackla lite.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:45:48Jag skiter fullständigt i hans produktion faktiskt. Hans arbetsuppgifter är något helt annat. Precis som att jag struntade i att Urbom typ spelade en livstid i ligan utan att göra mål.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 18:40:18Wiktor har ju dock bidragit med en hel del annat. Även om jag gillar Grewe och gärna ser honom som en gnuggare i vårt lag så börjar jag ändå fundera på hur mycket offensiv uppsida det finns där. För fem år sedan var planen att han skulle spela i NHL, nu kommer han från 86 tävlingsmatcher i Mora och totalt sju mål. Hos oss är det nu 1 mål på 16 matcher och ett mål i tom kasse. Man kanske får skruva om förväntningarna lite. Blir förvånad om Albin gör noll minuter idag. Känns som han kommer roteras in.Manijock skrev: ↑2023-12-04 18:25:04Isåfall skulle Wiktor Nilsson vara bänkad för länge sen med alla idiotiska tvåor han tagit denna säsong.... Man måste ta det onda med det goda. Gäller även en kille som Grewe.SirDIFalot skrev: ↑2023-12-04 17:55:25 Även om många tyckte att han var king när han stökade senast så tror jag inte man uppskattade utvisningen han tog sent i tredje, och inte heller att han tog en så lång avstängning. Spelarna vet att det sker vid slagsmål eller mindre bråk efter matchslut.
.
Direkt genanta avslut hittils. Inte ens nära att träffa mål.
Herregud Hävelid