Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om fbk ryker i kvarten borde vi kunna låna Lindbom till ev slutspel då?
Är ju vår målvakt oavsett, råkar bara spela i äckelstad
Är ju vår målvakt oavsett, råkar bara spela i äckelstad
Säg den glädje som varar
Kan man försöka bli av med Magwood?
Tänker att vi har junisar som gör det bättre.
Måste ju finnas nåt desperat gäng som vill ha in en transatlant.
Tänker att vi har junisar som gör det bättre.
Måste ju finnas nåt desperat gäng som vill ha in en transatlant.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Lugn nu.
För det första har han varit bra på slutet, gissar att han bara kommer komma in i Svensk hockey mer och mer.
Sedan, ska vi börja skicka än mer folk som vi har på kontrakt ?
Hur tror du Magwoods självförtroende skulle bli om andra klubbar tackar nej till att ta över HELA kontraktet?
Btw, tycker KG gjort ett fynd i Costmar. Passar perfekt in i laget.Division 1 backen gjorde inte bort sig heller. Inte lätt att som back hoppa upp ett rejält pinnhål och spela. Stor skillnad på ettan och Allsvenskan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Exakt, sen är juniorer väldigt ojämna, oftast riktigt bra enstaka matcher, men sen kan det vara lite sisådär, MAG har ju kommit bra på slutet, ingen vi ska överväga att skickaBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-12-02 09:38:34Lugn nu.
För det första har han varit bra på slutet, gissar att han bara kommer komma in i Svensk hockey mer och mer.
Hur tror du Magwoods självförtroende skulle bli om andra klubbar tackar nej till att ta över HELA kontraktet?
Btw, tycker KG gjort ett fynd i Costmar. Passar perfekt in i laget.Division 1 backen gjorde inte bort sig heller. Inte lätt att som back hoppa upp ett rejält pinnhål och spela. Stor skillnad på ettan och Allsvenskan.
Tänker bara på ekonomi i mitt resonemang. Från det man hör verkar vi få svårt att klara elitlicensen nästa år. Precis som när utgifter i hemmet ökar så behöver man minska utgifterna.(dra inte parallellen att man börjar sälja av barnen). Snarare det än att just han skulle presterat sämre än nån annan under säsongsinledningen.#10 skrev: ↑2023-12-02 10:42:29Exakt, sen är juniorer väldigt ojämna, oftast riktigt bra enstaka matcher, men sen kan det vara lite sisådär, MAG har ju kommit bra på slutet, ingen vi ska överväga att skickaBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-12-02 09:38:34Lugn nu.
Pontus Johansson inte med ”fisk” ikväll mot Oik. Kan han ansluta mot Almtuna ?
- Jim Morrison
Nej måste gå fem dagar mellan match tror jag och han spelade senast 30e va? Och matchen mot Almtuna är fjärde.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Kan han ha fel. Men tror det är 5dgr när han går mellan DiF- fisk. Ej mellan varje match. Så han kan spela mot Almtuna.Jim Morrison skrev: ↑2023-12-02 14:44:16Nej måste gå fem dagar mellan match tror jag och han spelade senast 30e va? Och matchen mot Almtuna är fjärde.
Glädjande ifall han inte får förtroende "där nere"!
- Jim Morrison
Aha, det vore ju bra i sådana fall. Hoppas.Osten östlund skrev: ↑2023-12-02 14:49:43Kan han ha fel. Men tror det är 5dgr när han går mellan DiF- fisk. Ej mellan varje match. Så han kan spela mot Almtuna.Jim Morrison skrev: ↑2023-12-02 14:44:16Nej måste gå fem dagar mellan match tror jag och han spelade senast 30e va? Och matchen mot Almtuna är fjärde.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Såhär är regeln.Osten östlund skrev: ↑2023-12-02 14:49:43Kan han ha fel. Men tror det är 5dgr när han går mellan DiF- fisk. Ej mellan varje match. Så han kan spela mot Almtuna.Jim Morrison skrev: ↑2023-12-02 14:44:16Nej måste gå fem dagar mellan match tror jag och han spelade senast 30e va? Och matchen mot Almtuna är fjärde.
När en spelare som Pontus Johansson lånas ut eller kallas tillbaka måste han vara hos den aktuella klubben i fem dagar innan han kan flytta igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Jim Morrison
Då bör han alltså kunna spela mot Almtuna.klintan85 skrev: ↑2023-12-02 16:36:35Såhär är regeln.Osten östlund skrev: ↑2023-12-02 14:49:43Kan han ha fel. Men tror det är 5dgr när han går mellan DiF- fisk. Ej mellan varje match. Så han kan spela mot Almtuna.Jim Morrison skrev: ↑2023-12-02 14:44:16Nej måste gå fem dagar mellan match tror jag och han spelade senast 30e va? Och matchen mot Almtuna är fjärde.
När en spelare som Pontus Johansson lånas ut eller kallas tillbaka måste han vara hos den aktuella klubben i fem dagar innan han kan flytta igen.
Men det här med sportchef. Det är ju snustort på marknaden. Just nu står vi väl mellan att förlänga med KG, Garpenlöv eller att försöka få tillbaka Jocke. Okej, kanske inte att riktigt så överdrivet, men oerhört svårt att spå nästa namn.
Vilka alternativ har vi? Skulle Bombom vara intresserad över ett sådant uppdrag? Har vi råd att locka hit Kenttä? Finns det några fler namn ute på marknaden?
Vilka alternativ har vi? Skulle Bombom vara intresserad över ett sådant uppdrag? Har vi råd att locka hit Kenttä? Finns det några fler namn ute på marknaden?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
-
Om man tittar på vad Mora har lyckats med . Under dom 2 år vi har varit i HA. Enorm spelaromsättning. Lyckas vara med i toppen.Andspe skrev: ↑2023-12-02 17:29:12 Men det här med sportchef. Det är ju snustort på marknaden. Just nu står vi väl mellan att förlänga med KG, Garpenlöv eller att försöka få tillbaka Jocke. Okej, kanske inte att riktigt så överdrivet, men oerhört svårt att spå nästa namn.
Så tycker jag man borde kolla med deras sportchef. Nu när vi är i denna skit serie. Skulle det vara bra att få in ngn som har lite koll på den. Istället för att börja helt på 0!
- Jim Morrison
Petter Rönnqvist eller Victor Nybladh är ju två bra namn utan nuvarande sportchefsjobb.Andspe skrev: ↑2023-12-02 17:29:12 Men det här med sportchef. Det är ju snustort på marknaden. Just nu står vi väl mellan att förlänga med KG, Garpenlöv eller att försöka få tillbaka Jocke. Okej, kanske inte att riktigt så överdrivet, men oerhört svårt att spå nästa namn.