Tippa slutspelsvalet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Användarvisningsbild
dif rules
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Lee Harvey Oswald skrev:http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-frolunda

Kloka ord för omväxlings skull
Bara jag som fick dubbelt så mkt text?:P
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Ted
Kontakt:

Inlägg av Ted »

dif rules skrev:

Bara jag som fick dubbelt så mkt text?:P

hoppas vi får möta bönderna i kvarten skulle va roligt så ska fernholm få se att det inte är pengar som hockey handlar om nu tar vi det här
Hej jag är en kille på 19 år som gillar sport
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Själv är jag inte lika övertygad om att LHC väljer oss, tror faktiskt att de just nu diskuterar & ser tillbaka på säsongens matcher för att fatta ett slutgiltigt beslut om vilka de väljer (tar nästan förgivet att HV71 väljer SAIK, är för mig ett fullständigt mysterium om det blir annorlunda). Skulle tippa att det uppskattningsvis är lika stor chans / risk (jag föredrar ordet chans här) att LHC väljer oss som Frölunda.
Antie

Inlägg av Antie »

Många har verkar ju antat att om det nu skulle gå så långt att Modo väljer Timrå istället för DIF. Varför tror ni det? Personligen tror jag vi aldrig går så långt i lottningen så vi får möta Färjestad.

Men det blir nog linköping. Annars Modo.
kallec

Inlägg av kallec »

Hv 71 - Saik
Linköping - Djurgården (Linköping väljer djurgården för att Frölunda är överskattade, och dom vill inte ta några risker, vilket jag är glad över, för LHC suger) :D

MoDo - Timrå
Färjestad - Frölunda

Inlägg av hsv »

Mkt hellre LHC än Modo. Möter helst:
1) FBK
2) LHC
3) MODO
4) HV

HV väljer säkerligen skellefteå.. sen tror jag faktiskt LHC väljer DIF, även om dom förmodligen har bättre chans mot VF, och skulle dom inte göra det så väljer garanterat MODO DIF och inte Timrå. Det vore betydligt tyngre i mina ögon.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Jag tror det kommer väljas på följande sätt;

hv - Skellefteå
lhc - Djurgården
Modo - Frölunda
Färjestad - Timrå

Som vissa andra påpekat så "ger" hv knappast bort saik till lhc. Resor hit och resor dit bekymmrar nog dom mindre.

Lhc vill naturligvis undvika Frölunda och då blir det ju oss. Sen tror jag inte modo vill möta Timrå med tanke på förra årets holmgång.

Vi har all chans att störa lhc, det är jag övertygad om
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

East skrev:Jag tror faktiskt att vad än HV71 säger, tex att dom lottar och så. det är bara skitsnack, med andra ord så kommer dom garanterat att välja Skellefteå, inget snack! Därefter får vi (LHC) välja och aldrig att Linköping väljer Frölunda utan vi tar er.

Vi lär i så fall bli knappa favoriter och det kommer bli många tuffa matcher. Kan nog bli derbystämning med bra klackmatcher, förutsatt att ni inte klättrar i ishallen
I Linköping vet ni inte vad derbystämning är i så fall. Derbystämning uppkommer i bästa fall på Råsunda, men snarare på Upton Park, Olympiastadion i Rom, Santiago Bernabeu och de tre arenorna i Istanbul.
Sverige är bara ett bonnigt skitland i sammanhanget och Linköping och bara pengar och ingen kultur = aldrig ever någonsin derby!
Senast redigerad av odburt den 2008-03-11 16:36:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

När jag läser artikeln tänker jag; fyfan vi kommer vinna SM-Guld. tänk Ossis tacklingar i ett taggat slutspel, tänk linkans flipppassningar i ett taggat slutspel, tänk jimmys inställning i ett taggat slutspel, tänk fimpens kämparinsats i ett taggat slutspel. det här känns jävligt bra!
Djuuuuuuuuuuuuu
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag tror på:

HV71 - Djurgården

Linköping - Skellefteå

Modo - Timrå

Färjestad - Frölunda

Jag tror HV väljer DIF. Varför? jo, dels för att det är kortare resa. Och dels för att jag tror att man är lite rädd för SAIK. SAIK tror jag blir en riktig underdog i slutspel och jag tror att det är det HV är lite rädda för. Jag tror inte heller någon kommer att våga välja Frölunda för att de är som "Kalec" och Nyström säger fruktansvärt överskattade. Så jag tror att FBK får Frölunda.

Lagen som jag helst vill möta rangordas följande:

1. Färjestad
2. Linköping
3. Modo
4. HV71

Det laget som jag allra helst skulle vilja möta i ett slutspel är absolut FBK. Framförallt eftersom vi har haft lätt i Karlstad. Men jag har absolut inget emot att bua ut mr. jagpissarpåfansenochärpengakåt-ferna i en kvartsfinal.

Kan knappt bärja mig till 20:30 på SVT 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Jag läste lite på HIVS forum, dom flesta vill ju möta saik.
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Jockmaniac skrev:Jag tror på:

HV71 - Djurgården

Linköping - Skellefteå

Modo - Timrå

Färjestad - Frölunda

Jag tror HV väljer DIF. Varför? jo, dels för att det är kortare resa. Och dels för att jag tror att man är lite rädd för SAIK. SAIK tror jag blir en riktig underdog i slutspel och jag tror att det är det HV är lite rädda för. Jag tror inte heller någon kommer att våga välja Frölunda för att de är som "Kalec" och Nyström säger fruktansvärt överskattade. Så jag tror att FBK får Frölunda.

Lagen som jag helst vill möta rangordas följande:

1. Färjestad
2. Linköping
3. Modo
4. HV71

Det laget som jag allra helst skulle vilja möta i ett slutspel är absolut FBK. Framförallt eftersom vi har haft lätt i Karlstad. Men jag har absolut inget emot att bua ut mr. jagpissarpåfansenochärpengakåt-ferna i en kvartsfinal.

Kan knappt bärja mig till 20:30 på SVT 8)

Verkar som det bara är du och jag som inte tror att HV är livrädda för oss och att SAIK är en munsbit.... SAIK & DIF är två ganska likvärdiga lag med en större skillnad - Daniel Larsson. Förstår inte att vissa anser SAIK vara en munsbit men DIF livsfarliga.

Bara att hoppas att vi har fel, men jag har en obehaglig känsla...

HV lär ju också vara ruggigt medvetna om att vi på senare år (nästan) ALDRIG besegrar dom i Stockholm heller... Typ en gång på tre säsonger och därimellan bl.a två stycken knogmackor a'la 2-8.

Men som sagt, ingen vill ha mer fel i detta än jag själv! Och blir det så stavas nog anledningen DANIEL LARSSON.
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Hoppas verkligen HV väljer SAIK så att vi får LHC.

HV vore inte kul att möta då de är bäst i ES såväl hemma som borta.
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Snart vet vi......
Skriv svar