Tror de kommer visa sig nu när slutspelet drar igång..Lee Harvey Oswald skrev:Om man skummar igenom det 8 slutspelslagen så är det egentligen bara HV & MoDo som sticker ut som 2 tydliga toppar (djup analys va:)
SAIk är klart svagast.
Övriga lag känns som en jämn smet.
Tittar man vidare på nyckelspelare som målvakter, spelande backar, kloka centrar & målsprutor blir det även där ganska jämnt.
Det ena tar ut det andra.
Men det finns ett undantag som oroar mig (en gnutta bara).
DIF har ingen "pain-in-the-as" typ som alla övriga lag har.
Visst, Fimpen & Danielsson kan vara riktigt jobbiga att möta& Ossi tacklar hårt men juste.
Men DIF har inget riktitg "pulver" i truppen (i positiv bemärkelse alltså).
En som kan skrämmas & vara lite småful.
Känns tråkigt att behöva säga det här.
Men INGET lag som vunnit SM-guld det senaste 15 åren har varit i total avsaknad av den spelartypen.
Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!
Du menar en sån som Nisse Ekman?Lee Harvey Oswald skrev:
Visst, Fimpen & Danielsson kan vara riktigt jobbiga att möta& Ossi tacklar hårt men juste.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Marcus Nilson.jjonas skrev:Du menar en sån som Nisse Ekman?Lee Harvey Oswald skrev:
Eller Johnny OduyaDiffe89 skrev:Marcus Nilson.jjonas skrev:Du menar en sån som Nisse Ekman?Lee Harvey Oswald skrev:
- Lee Harvey Oswald
Typ Mackan ja, även om båden Marcus & Nisse tenderar i att göra rent korkade saker imellanåt.
Men jag tycker att DIF:s trupp ser lite för "snäll" ut.
Låter man tanken sjunka in lite så förfogar faktiskt samtliga andra 7 sluspelslag över några riktiga "puckon" som man bara hatar rakt igenom.
Just det irritationsmomentet är oerhört viktigt i en lång matchserie.
Jag menar vem i DIF tror ni nån i övriga lag hatar?
Självklart har DIF en riktitg bra chans ändå att avancera.
Det var bara en tanke som dök upp nu när man snart kommer att sitta & spy galla över Jämtin, Ledin,A. Phil, Wernblom, Skröder, P.Blomdahl, Kåberg, P.A.Lundström, Hedström osv. sov....
Men jag tycker att DIF:s trupp ser lite för "snäll" ut.
Låter man tanken sjunka in lite så förfogar faktiskt samtliga andra 7 sluspelslag över några riktiga "puckon" som man bara hatar rakt igenom.
Just det irritationsmomentet är oerhört viktigt i en lång matchserie.
Jag menar vem i DIF tror ni nån i övriga lag hatar?
Självklart har DIF en riktitg bra chans ändå att avancera.
Det var bara en tanke som dök upp nu när man snart kommer att sitta & spy galla över Jämtin, Ledin,A. Phil, Wernblom, Skröder, P.Blomdahl, Kåberg, P.A.Lundström, Hedström osv. sov....
- Emil Svelander
Ringde precis till Globen för och kolla om det fanns biljetter kvar. Jag fick tag i biljetter i stort sett var jag ville. Som han sa så fanns det flera tusen kvar. Vad har hänt med slutspelsfebern?????
Klarar vi inte av att fylla hovet i ett slutspel så undrar man ju lite. Jag stod i biljettkassan 14.00 trots att jag bor i lkpg.
Klarar vi inte av att fylla hovet i ett slutspel så undrar man ju lite. Jag stod i biljettkassan 14.00 trots att jag bor i lkpg.
- Emil Svelander
Det blir fullsatt, tro mig. Djurgårdsfansen har väl aldrig varit kända för att vara några som rusar till biljettsläpp...espen21 skrev:Ringde precis till Globen för och kolla om det fanns biljetter kvar. Jag fick tag i biljetter i stort sett var jag ville. Som han sa så fanns det flera tusen kvar. Vad har hänt med slutspelsfebern?????
Hardcore fansen har nog redan köpt biletter. Jag har köpt fyra biljetter totalt. De kvarvarande lär gå åt efter klockan 2030 på söndag då det står klart vilka vi möter. Tyvärr lär det väl då bli en hel del inflyttade landsortssupportrar. Synd, vore kul med ett hovet som bara var gult rött och blått.espen21 skrev:Ringde precis till Globen för och kolla om det fanns biljetter kvar. Jag fick tag i biljetter i stort sett var jag ville. Som han sa så fanns det flera tusen kvar. Vad har hänt med slutspelsfebern?????
- Lee Harvey Oswald
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Indeed, men är ju dessvärre många som inte "bryr sig så mycket", och således "kanske" inhandlar plåtar när motståndet är klart. Hovet måste fan va fullt i kvartarna, annars är det faktiskt skandal.Lee Harvey Oswald skrev:Det vore ju både konstigt & skamligt om det finns Djurgårdare I Stockholm som först måste vänta in & se om det blir "för svårt motstånd" i kvarten (läs HV) innan man köper biljett.
Efter 2 missade slutspel på raken så skit det väl samma vem vi får, alla borde släpa sig dit oavsett
Konstigt att kunna motivera att Hv71 skulle välja oss istället för SAIK pga den långa vägen.
De flyger väll antagligen och det går ju till och med fortare än att åka buss till STHLM. Dessutom är det löjligt att tro att et lag väljer motstånd tackvare resa. Man väljer det lag man vinner lättast över inget snack. Hv71 kommer välja SAIK, vi kommer få Linköping, MoDo väljer Frölunda och Färjestad får Timrå. De är jag beredd att satsa en tusing på.
De flyger väll antagligen och det går ju till och med fortare än att åka buss till STHLM. Dessutom är det löjligt att tro att et lag väljer motstånd tackvare resa. Man väljer det lag man vinner lättast över inget snack. Hv71 kommer välja SAIK, vi kommer få Linköping, MoDo väljer Frölunda och Färjestad får Timrå. De är jag beredd att satsa en tusing på.
Du kan inte mäta restiden i vad det tar att göra själva resan bara. OM du tvingas flyga tillkommer en lång rad andra aspekter som att ta dig till och från flygplatsen, få loss ditt bagage, väntetider, förseningar, väderstrul mm.oswä0216 skrev:Konstigt att kunna motivera att Hv71 skulle välja oss istället för SAIK pga den långa vägen.
Vissa av dessa saker kan självfallet inträffa även om man tar bussen, men lika stora problem blir det aldrig. Vidare kan man välja när man vill åka med sin buss samt att spelarna kan sitta på sina vanliga platser, ja enkelt uttryckt allt är som vanligt och det finns en trygghet i detta som inte nog kan underskattas. Ur en ekonomisk aspekt är det dessutom bra mycket billigare att ta sin egen buss jämfört med att köpa på sig 30 flygbiljetter...
Är helt övertygad om att HV tjänar 5-6 timmar per enkelresa på att lira mot oss jämfört med Skellefteå. Har den staden ett flygfält över huvud taget förresten eller tvingas HV flyga till Luleå för att sedan ta en bussen vidare?