Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
Är det bara jag som stör mig över råttornas coach?
Efter senaste matchen gick han först igång på att hans mormor hade gått bort. Sedan snackade han om matchen där han erkände att AIK var usla.
Hans viktigaste budskap verkar dock ha handlat om en felaktig utvisning. Är det liksom att domarna gjorde ett fel som ska överskugga mormorns dödsfall. Det är märkligt hur den människan resonerar.
Efter senaste matchen gick han först igång på att hans mormor hade gått bort. Sedan snackade han om matchen där han erkände att AIK var usla.
Hans viktigaste budskap verkar dock ha handlat om en felaktig utvisning. Är det liksom att domarna gjorde ett fel som ska överskugga mormorns dödsfall. Det är märkligt hur den människan resonerar.
Säsongen 23/24
Japp, men snart väntar 10(!!!) matcher i december där vi avslutar mot AIK B och SSK H i Globen. God Jul önskar Hockeyallsvenskan.
Tänk er själva om covid eller liknande hittar in i truppen
Sväva i det blå
Säsongen 23/24
-
Säsongen 23/24
Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Så har "verkligheten kommit ikapp en". Får ta en match i taget. Samt förtränga hur väl vi har använt våra 27 miljoner!.
Så har "verkligheten kommit ikapp en". Får ta en match i taget. Samt förtränga hur väl vi har använt våra 27 miljoner!.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Sedan har Löven inte haft typ 10 matchers svacka, och ligger därför en rejäl bit före oss i tabellen.
Vi var det klart bättre laget mot Brynäs i de två första perioderna i enda mötet i höst.
Kanske griper jag efter halmstrån?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Sedan har Löven inte haft typ 10 matchers svacka, och ligger därför en rejäl bit före oss i tabellen.
Vi var det klart bättre laget mot Brynäs i de två första perioderna i enda mötet i höst.
Hittade en tabell från december 22. Några matcher till spelade. Vårt och Lövens poängsnitt då jämförbart med brynäs nu.
Jag såg inte gårdagens match men sett andra matcher med löven och brynäs. Skillnaden mot förra säsongen tycker jag är att inget lag i ligan har stått ut med ett bra spel över hela banan. Löven i år typ ännu mer spets men ännu svagare försvarsspel, utan målisen hade de nog legat en bit ner nu. Frågar man Brynäs fans tror jag inte de är nöjda, dras väl med samma förväntningar som vi gjorde då. DIF vet vi ju alla hur blandat det har sett ut men jag tror ändå vi har bitarna för att lägga ett pussel. Svackan är mycket självförtroende men också att man varit för dåliga på att vända snabbt och skapa enklare målchanser.
Något lag kanske får ihop det men som det ser ut nu kommer det vara svårare att välja lag när det vankas slutspel i vår.
Säsongen 23/24
Vad är det spelschema i år? Vi har lirat 18 och björklöven 22?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Säsongen 23/24
Jag tycker du har helt rätt i din analys. Problemet är väl genomklappningen mot brynäs och hur laget haft så svårt för mindre imponerande lag, annars har det ju sett bra ut mot de tänkta topplagen. Förhoppningsvis får Honken spelarna att prestera jämnare och då kan det se riktigt bra ut.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Aah, tror kanske man får testa själv först.Cyber skrev: ↑2023-11-29 14:06:27 Är det bara jag som stör mig över råttornas coach?
Att ha en nära anhörig som precis gått bort, lite frustration över egna spelet på det, även över domarinsatsen.....och sedan försöka stå i det känsloruset efteråt och uttala sig helt logiskt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 23/24
Löven har endast 11 poäng på de senaste 10 matcherna. Det kan man nog säga är en svacka för dem, även om den inte var lika avgrundsdjup som under Garpen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Varken Brynäs eller Löven spelar särskilt bra. Framförallt inte Löven med urusla uppspel och extremt passivt försvarsspel i egen zon.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Inget lag imponerar särskilt.Cyber skrev: ↑2023-12-01 12:39:06Löven har endast 11 poäng på de senaste 10 matcherna. Det kan man nog säga är en svacka för dem, även om den inte var lika avgrundsdjup som under Garpen.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Varken Brynäs eller Löven spelar särskilt bra. Framförallt inte Löven med urusla uppspel och extremt passivt försvarsspel i egen zon.
Men som sagt, inte viktigast att rosa marknaden i november. Båda dessa lag spelar med största sannolikhet final i vår och något av lagen går troligen upp.
Men nog har vi chansen. Problemet är att vi riskerar får en betydligt tuffare resa till en eventuell final om vi inte lyckas klättra rejält i tabellen. Har varit väldigt viktigt att vinna serien senaste åren.
Som tur är ser serien ur att bli jämnare ut än på länge, bara hoppas det håller i sig.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
Det var en underhållande match mellan dessa senast men kanske inte jätteimponerade insats av någon av dem. Björklöven mäktade med drygt 15 skott på hela matchen medans Brynäs släppte in 4 mål på 12 skott. Lindbäck har inte alls levt upp till förväntningar hittills. Han har gjort en del tavlor hittills och bara 14e i ligan i räddningsprocent och ligger efter Andrén. Men ändå leder de tabellen så får det igång målvakterna blir det jobbigt. DIF låg på dessa poäng förra säsongen mycket tack vare en storspelade målvakt medans Brynäs gör det utan det.dr111DIF skrev: ↑2023-11-30 08:05:33BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Hittade en tabell från december 22. Några matcher till spelade. Vårt och Lövens poängsnitt då jämförbart med brynäs nu.
Jag såg inte gårdagens match men sett andra matcher med löven och brynäs. Skillnaden mot förra säsongen tycker jag är att inget lag i ligan har stått ut med ett bra spel över hela banan. Löven i år typ ännu mer spets men ännu svagare försvarsspel, utan målisen hade de nog legat en bit ner nu. Frågar man Brynäs fans tror jag inte de är nöjda, dras väl med samma förväntningar som vi gjorde då. DIF vet vi ju alla hur blandat det har sett ut men jag tror ändå vi har bitarna för att lägga ett pussel. Svackan är mycket självförtroende men också att man varit för dåliga på att vända snabbt och skapa enklare målchanser.
Något lag kanske får ihop det men som det ser ut nu kommer det vara svårare att välja lag när det vankas slutspel i vår.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Det är konstigt att man har släppt in näst minst mål i ligan fast man har haft dåliga målvakter och knackigt försvar. Backsidan ska vara sämsta lagdelen i DIF och anfallet den bästa ändå har man släppt in näst minst i ligan samtidigt som man är 12a i att göra mål.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 23/24
Vi har spelat minst antal matcher vilket bidrar lite. Men sen har backsidan fått lite oförtjänt skit snarare pga bristen på stora namn än faktisk prestation.klintan85 skrev: ↑2023-12-01 16:05:18 Det är konstigt att man har släppt in näst minst mål i ligan fast man har haft dåliga målvakter och knackigt försvar. Backsidan ska vara sämsta lagdelen i DIF och anfallet den bästa ändå har man släppt in näst minst i ligan samtidigt som man är 12a i att göra mål.
Det har inte varit något katastrof defensivt överlag. Målvakter har inte gjort det där lilla extra för att säkra matcher, utom Andrén på slutet. Stora problemet har varit målskyttet. Framförallt att generera chanser på rush. Det är ju alldeles uppenbart.
Säsongen 23/24
För sakens skull. Lindbäck var bänkad, men kom in när Löven gjorde 3-1 på en liten tavla. Sedan gjorde han själv en tavla när Löven gjorde 4-2.klintan85 skrev: ↑2023-12-01 15:46:52Det var en underhållande match mellan dessa senast men kanske inte jätteimponerade insats av någon av dem. Björklöven mäktade med drygt 15 skott på hela matchen medans Brynäs släppte in 4 mål på 12 skott. Lindbäck har inte alls levt upp till förväntningar hittills. Han har gjort en del tavlor hittills och bara 14e i ligan i räddningsprocent och ligger efter Andrén. Men ändå leder de tabellen så får det igång målvakterna blir det jobbigt. DIF låg på dessa poäng förra säsongen mycket tack vare en storspelade målvakt medans Brynäs gör det utan det.dr111DIF skrev: ↑2023-11-30 08:05:33BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-11-30 07:12:48Till skillnad mot förra säsongen, då Löven var bättre än oss i nästan varje match ( inklusive slutspel), så tycker jag vi varit det bättre laget denna säsong när vi mött dem.Osten östlund skrev: ↑2023-11-29 22:04:12 Efter ha sett Björklöven- Brynäs. Där båda lagen kommer "spetsa " sin trupper framöver.
Det är verkligen anmärkningsvärt hur bra Brynäs gått trots bedrövligt målvaktsspel. Lindbäck snittar väl en tavla per match?