Tippa slutspelsvalet
-
- Säsongskort: Ja
Sitter och spånar lite. Kanske väldigt långsökt men:
Egentligen, för HV71:s del så tror jag (tyvärr) inte att det spelar så stor roll vilka de väljer av DIF och SKE, troligtivs klarar man ju av dessa båda.
Men kan det vara som så att HV samtidigt vill försvåra för sina huvudkonkurrenter, genom att man vet att LHC får en enklare resa om dom får välja mellan Skellefteå och Frölunda t.ex. HV kan med andra ord "låta" DIF gå lös på t.ex LHC, så att LHC elimineras, vilket såklart är till fördel för HV längre fram? Eller ännu hellre, låta LHc och Frölunda går lös på varandra.
Troligtvis är det ju så att sannolikheten är större att LHC ryker om dom får möta DIF/Frö istället för Skellefteå. Vill man ge bort skellefteå till Linköping? Fanimej, det tåls att tänka på.
Eller så har jag bar slagit en tankeknut så här på kvällskvisten ;)
Argumenten för att slippa HV börjar kanske bli alltför långsökta..
Edit: Jag fyller på:
Då akn HV:s väg till final se ut som:
kvart: HV-Ske
Semi: HV- DIF (man får det sämst placerade laget i semi). Vi antar att DIF faktiskt drämmer till LHC ;))
Det låter väl bättre än:
kvart:HV-DIF
semi: HV-FBK/Modo ???
Egentligen, för HV71:s del så tror jag (tyvärr) inte att det spelar så stor roll vilka de väljer av DIF och SKE, troligtivs klarar man ju av dessa båda.
Men kan det vara som så att HV samtidigt vill försvåra för sina huvudkonkurrenter, genom att man vet att LHC får en enklare resa om dom får välja mellan Skellefteå och Frölunda t.ex. HV kan med andra ord "låta" DIF gå lös på t.ex LHC, så att LHC elimineras, vilket såklart är till fördel för HV längre fram? Eller ännu hellre, låta LHc och Frölunda går lös på varandra.
Troligtvis är det ju så att sannolikheten är större att LHC ryker om dom får möta DIF/Frö istället för Skellefteå. Vill man ge bort skellefteå till Linköping? Fanimej, det tåls att tänka på.
Eller så har jag bar slagit en tankeknut så här på kvällskvisten ;)
Argumenten för att slippa HV börjar kanske bli alltför långsökta..
Edit: Jag fyller på:
Då akn HV:s väg till final se ut som:
kvart: HV-Ske
Semi: HV- DIF (man får det sämst placerade laget i semi). Vi antar att DIF faktiskt drämmer till LHC ;))
Det låter väl bättre än:
kvart:HV-DIF
semi: HV-FBK/Modo ???
Senast redigerad av nutarvidom den 2008-03-08 22:38:26, redigerad totalt 1 gånger.
De enda fördelarna du nämner med lottning går ju att komma undan på det sättet som HV antagligen gör:BOMBOM BOUCHARD skrev:Till er som förkastar lottningsteorin:
Varför skulle de INTE lotta?
Varför skulle de istället välja mellan 2 jämngoda lag och genom det sätta press på både det egna laget och ge det andra mer tändvätska?
Säga att man lottar, men i själva verket noggrant välja det laget som passar bäst!
Självklart kommer HV att ta fram fördelar och nackdelar med DIF/SAIK och väga dem mot varandra, och sedan göra det val som blir bäst.
Förresten så skulle jag som spelare tappa förtroende för de ledare som nonchalant lottar, när de kan göra sitt jobb och välja det bästa alternativet. Den pressen på det egna laget som du pratar om är ju försumbar jämfört med det förtroendet.
Jag tror faktiskt att vad än HV71 säger, tex att dom lottar och så. det är bara skitsnack, med andra ord så kommer dom garanterat att välja Skellefteå, inget snack! Därefter får vi (LHC) välja och aldrig att Linköping väljer Frölunda utan vi tar er.
Vi lär i så fall bli knappa favoriter och det kommer bli många tuffa matcher. Kan nog bli derbystämning med bra klackmatcher, förutsatt att ni inte klättrar i ishallen
Vi lär i så fall bli knappa favoriter och det kommer bli många tuffa matcher. Kan nog bli derbystämning med bra klackmatcher, förutsatt att ni inte klättrar i ishallen

Läste att fyra svenska dommare ska dömma i det Vitrysska slutspelet. Dessa fyra har inga uppdrag under SM-slutspelet eller kvalserien så de ska istället användas i internationella utbyten.warrant skrev:Sen kan man hoppas att man slipper vissa domare med..
Patrik Sjöberg, Robert Lahti, Christer Lärking och Pehr Claesson
De fyra dommarna är: Pehr Claesson, Robert Lahti, Niklas Persson och Morgan Johansson.
http://www.newsdesk.se/view/pressreleas ... and-200474
Tjoho!!! Då slipper vi dom fjollorna. Framförallt Lahti är det skönt att ha utanför Sveriges gränser.PNY skrev:Läste att fyra svenska dommare ska dömma i det Vitrysska slutspelet. Dessa fyra har inga uppdrag under SM-slutspelet eller kvalserien så de ska istället användas i internationella utbyten.warrant skrev:Sen kan man hoppas att man slipper vissa domare med..
Patrik Sjöberg, Robert Lahti, Christer Lärking och Pehr Claesson
De fyra dommarna är: Pehr Claesson, Robert Lahti, Niklas Persson och Morgan Johansson.
http://www.newsdesk.se/view/pressreleas ... and-200474
Nu är det största hotet Rådbjer. EDIT: och Lärking.
Senast redigerad av blocco den 2008-03-10 16:10:31, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Säsongskort: Ja
Nu har jag tänkt färdigt för kvällen och kan nu avslöja hur kvartsfinalerna kommer att se ut: (risk för att spamfiltret snart haffar mig)
Ske-HV
DIF-LHC (Nej, jag ser nog inte hur LHC ska kunna välja Frölunda,man fruktar helt enkelt den högre toppen i Frölunda, och inte heller hur HV ska kunna ge bort Skellefteå till Linköping, när man dessutom vet att DIF har större chans att störa topp1-4 än Ske, om man ser till hur serien varit). Detta gynnar HV i långa loppet! Som jag tidigare skrev, detta kan rendera i att HV först får SKE, sedan DIF, till vägen mot en final, dvs lag 7,8...tacksamt ur HV-vinkel.)
Timrå-MoDo (glöm förra årets serie, timrå svagare nu, och MoDo tycker inte om Frö.....)
Frölunda-FBK
Bara för att vara extra kaxig levererar jag även sluttips:
Ske-HV 1-4
DIF-LHC 4-3
Timrå-MoDo 2-4
Frö-FBK 3-4
Ske-HV
DIF-LHC (Nej, jag ser nog inte hur LHC ska kunna välja Frölunda,man fruktar helt enkelt den högre toppen i Frölunda, och inte heller hur HV ska kunna ge bort Skellefteå till Linköping, när man dessutom vet att DIF har större chans att störa topp1-4 än Ske, om man ser till hur serien varit). Detta gynnar HV i långa loppet! Som jag tidigare skrev, detta kan rendera i att HV först får SKE, sedan DIF, till vägen mot en final, dvs lag 7,8...tacksamt ur HV-vinkel.)
Timrå-MoDo (glöm förra årets serie, timrå svagare nu, och MoDo tycker inte om Frö.....)
Frölunda-FBK
Ske-HV 1-4
DIF-LHC 4-3
Timrå-MoDo 2-4
Frö-FBK 3-4
-
nutarvidom skrev:Nu har jag tänkt färdigt för kvällen och kan nu avslöja hur kvartsfinalerna kommer att se ut: (risk för att spamfiltret snart haffar mig)
Ske-HV
Frölunda-FBK
Ske-HV 1-4
DIF-LHC 4-3
Timrå-MoDo 2-4
Frö-FBK 3-4
Det där låter riktigt logiskt! Och kvartfinalsresultaten du skrev låter inte dåliga heller

-
självklart väljer Linköping oss. och det är också perfekt för vår del. öter hellre dom än Modo.
mot Lhc anser jag det vara 50-50. Modo är oerhört svåra att slå där uppe och har en bättre målvakt än Lhc. i ett sånt möte har Modo fördel 60-40.
mot färjestad har vi något bättre chans. 55-45 till Fbk.
Mot HV har vi nog bara en 30 procentig chans. å andra sidan väljer HV Saik. det måste dom göra.
mot Lhc anser jag det vara 50-50. Modo är oerhört svåra att slå där uppe och har en bättre målvakt än Lhc. i ett sånt möte har Modo fördel 60-40.
mot färjestad har vi något bättre chans. 55-45 till Fbk.
Mot HV har vi nog bara en 30 procentig chans. å andra sidan väljer HV Saik. det måste dom göra.
Egentligen talar väldigt mycket för att HV väljer DIF... Korta bekväma resor, vår bäste poängplockare Linkan är en utpräglad "grundserielirare" som oftast försvinner i slutspel, aningen tröga backar osv osv...
SAIK och DIF är i grund och botten jämnbördiga lag.
Det som till slut avskräcker HV, hoppas jag, är att vi har seriens klart bästa måvakt.
SAIK och DIF är i grund och botten jämnbördiga lag.
Det som till slut avskräcker HV, hoppas jag, är att vi har seriens klart bästa måvakt.