Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Hoppas att Glad åtminstone är tillbaka på fredag nu då. Degnell håller. Med tanke på Frölundas sköra situation, då man kallar hem PJ så fort någon trillar bort, så måste vi tyvärr titta på en mer långsiktig lösning. Ofantligt tråkigt med tanke på att PJ-Andersson varit fantastiska på slutet.
Kanske ska vi satsa på att värva en back till Frölunda?
-
Har man inga mer bra backar i j20 som kan ta steget upp.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Odelius är inte borta hela säsongen. Han kommer tillbaka. PJ har inte gjort sin sista match i DIF. Degnell har visat att han håller utan att vara ett problem. Glad är rimligtvis tillbaka snart.
Men framför allt. VI HAR INGA PENGAR. Satsa på juniorverksamheten. Nu har vi inget val.
Men framför allt. VI HAR INGA PENGAR. Satsa på juniorverksamheten. Nu har vi inget val.
Expert.
Pontus gör det bra tillsammans med Folin nu mot Cluben. Hoppas han inte spelar till sig en ordinarie plats då vi behöver han bättre än ”Fisk”…
-
Som ovan var inne på PJ spelar andra backpar nu. Börjar dom vinna med honom nu, så tror jag det blir tufft för honom att orka spela dubbelt i HA/SHL. Är övertygad om att det kommer komma in en ny back.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-28 19:28:16 Odelius är inte borta hela säsongen. Han kommer tillbaka. PJ har inte gjort sin sista match i DIF. Degnell har visat att han håller utan att vara ett problem. Glad är rimligtvis tillbaka snart.
Kurt o co får fan svälja stoltheten isåfall. Ut o tigga pengar. När han har satt sprätt på 27miljoner. Kör en fansens spelare eller liknande!
Gå med 5 backar. 2-3 junisar.
Då får målet var 6 : platsen. Hoppas att vi lyckas med det. Samt det som budgeterats, 2 slutspelsmatcher.
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-11-28 21:38:41, redigerad totalt 2 gång.
Hur kan du vara så säker angående PJ? Ser det absolut inte som någon omöjlighet att han kan spela sig in där. Imponerat i DIF sista tiden, det går knappast Frölunda förbi. Sen lite skador och medvind med resultat så kan han mycket väl bli kvar där borta. Spelar som sagt med Folin idag...SirDIFalot skrev: ↑2023-11-28 19:28:16 Odelius är inte borta hela säsongen. Han kommer tillbaka. PJ har inte gjort sin sista match i DIF. Degnell har visat att han håller utan att vara ett problem. Glad är rimligtvis tillbaka snart.
Då skulle vi varq väldigt kort om folk helt plötsligt och sårbara för skador/sjukdomar.
Håller fast vid att det är så ofantligt slarvigt att inte ha dressat Falk tidigare och satt honom i rullning. Vi betalar ju för honom för satan.
Han stod uppsatt med Folin men har näst minst speltid av backarna i Frölunda. Och har drygt 7 minuter mindre än Folin. Frölunda kan väl vara lite snälla och skänka oss både Pontus och Tom. 

"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- SirDIFalot
Nej fine 100% är jag inte. Ingen koll på Tömmernäs skada.Manijock skrev: ↑2023-11-28 21:17:11Hur kan du vara så säker angående PJ? Ser det absolut inte som någon omöjlighet att han kan spela sig in där. Imponerat i DIF sista tiden, det går knappast Frölunda förbi. Sen lite skador och medvind med resultat så kan han mycket väl bli kvar där borta. Spelar som sagt med Folin idag...SirDIFalot skrev: ↑2023-11-28 19:28:16 Odelius är inte borta hela säsongen. Han kommer tillbaka. PJ har inte gjort sin sista match i DIF. Degnell har visat att han håller utan att vara ett problem. Glad är rimligtvis tillbaka snart.
Då skulle vi varq väldigt kort om folk helt plötsligt och sårbara för skador/sjukdomar.
Håller fast vid att det är så ofantligt slarvigt att inte ha dressat Falk tidigare och satt honom i rullning. Vi betalar ju för honom för satan.
Jag tror skeppet har seglat med Falk, även om vi bytt coacher nu, då känns det mer som KGs käpphäst än att det var Garpenlöv/Ragnarssons. Ska vi ge 5-10 min till någon back ser jag hellre att det går till någon från juniorverksamheten.
Expert.
Håller med. Vi behöver se mer långsiktigt på situationen och börja att spela in spelare till kommande säsonger. Vi behöver ge våra juniorer chansen att visa vad de kan.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-29 01:41:28Nej fine 100% är jag inte. Ingen koll på Tömmernäs skada.Manijock skrev: ↑2023-11-28 21:17:11Hur kan du vara så säker angående PJ? Ser det absolut inte som någon omöjlighet att han kan spela sig in där. Imponerat i DIF sista tiden, det går knappast Frölunda förbi. Sen lite skador och medvind med resultat så kan han mycket väl bli kvar där borta. Spelar som sagt med Folin idag...SirDIFalot skrev: ↑2023-11-28 19:28:16 Odelius är inte borta hela säsongen. Han kommer tillbaka. PJ har inte gjort sin sista match i DIF. Degnell har visat att han håller utan att vara ett problem. Glad är rimligtvis tillbaka snart.
Jag tror skeppet har seglat med Falk, även om vi bytt coacher nu, då känns det mer som KGs käpphäst än att det var Garpenlöv/Ragnarssons. Ska vi ge 5-10 min till någon back ser jag hellre att det går till någon från juniorverksamheten.
Finns det verkligen en till "Degnell" där bakom då. Han känns nästan som ett unikum. Spelar som en 30åring! Å andra sidan så tycker jag att Carnebo gav lite samma vibbar ifjol när han fick spela, men blev genast betydligt mer vilse när han blev A-lagsdressad till den här säsongen.
Gällande Falk är jag enig. Det känns för sent, men visst fan är det slarvigt hanterat? Själva idén men att göra sådär är ju att det finns täckning bakom.
Gällande Falk är jag enig. Det känns för sent, men visst fan är det slarvigt hanterat? Själva idén men att göra sådär är ju att det finns täckning bakom.
Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?
Ger mig fan på att Glad blir årets körtelfeber!
Nerifrån är det väl bara Bergström vi sett i A-laget hittils? Vad man kanske har råd med är att försöka göra en träff i hockeyettan igen.
Nerifrån är det väl bara Bergström vi sett i A-laget hittils? Vad man kanske har råd med är att försöka göra en träff i hockeyettan igen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
...eller hellre låna från någon annan SHL klubb vill helst undvika en Hammarlund 2.0dr111DIF skrev: ↑2023-11-29 08:07:45 Frölunda lär väl inte vara intresserade av Falk och det känns kört hos oss. Ang PJ så känns det högst osannolikt att han spelar i DIF efter deadline om inte Frölunda värvar 1-2 backar mer. Måste typ vara att han själv/agent strejkar och det verkar väl inte sannolikt?