Tippa slutspelsvalet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Tror att borsorna, Mikael och "lill" Kenta hellre ses i finalen än i kvarten, bra för familjefriden, typ 8)

Nej, Djugårn får möte Linköping. Det kommer att bli en rysare i bästa Hitchcook stil. Djugårn vinner denna gång med 4 - 3 i matcher eftersom Mattias Weinhandel tacklas ur spelbart skick i första matchen...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Tror att borsorna, Mikael och "lill" Kenta hellre ses i finalen än i kvarten, bra för familjefriden, typ 8)

Nej, Djugårn får möte Linköping. Det kommer att bli en rysare i bästa Hitchcook stil. Djugårn vinner denna gång med 4 - 3 i matcher eftersom Mattias Weinhandel tacklas ur spelbart skick i första matchen...
Försvinner "Vinhandlaren" redan i 1:a matchen så kan det lika gärna bli 4-0 till DIF.
Han & Mårtensson ÄR LHC
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Ja, och jag vill nästan gå så långt som att säga att Vinhandlarn ÄR Mårtensson också. Tony M på egen hand viker ner sig som ett grässtrå för en gräsklippare. Weinhandl däremot är oförskämt bra, kanske bäst i elitserien.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Jag Tror:
Hv71-Skellefteå
Linköping-Frölunda
Modo-Timrå
Färjestad-Djurgården

Jag hoppas:
Hv-Skellefteå
Linköping-Frölunda
Modo-Djurgården
Färjestad-Timrå
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

*Knirre skrev:Ja, och jag vill nästan gå så långt som att säga att Vinhandlarn ÄR Mårtensson också. Tony M på egen hand viker ner sig som ett grässtrå för en gräsklippare. Weinhandl däremot är oförskämt bra, kanske bäst i elitserien.

Ossi lär nog spela mycket mot dom..
Och det får gärna smälla ordentligt i sargen med
Mårtensson är vek och tunn
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Med stora förhoppningar om att jag har fel så tippar jag att vi får möta HV71 (via lottning).

Kenta har nämnt att de tänker lotta och då lär vi ha oturen på vår sida, tyvärr.

Till er som förkastar lottningsteorin:
Varför skulle de INTE lotta?
Varför skulle de istället välja mellan 2 jämngoda lag och genom det sätta press på både det egna laget och ge det andra mer tändvätska?
Jag tror inte HV ser oss som ett större hot än SAIK, det är nog mest vi som ser oss som det bättre laget.

Med risk för att verka bitter så tror jag att härdsmältan mot Linköping kommer att visa sig mycket betydelsefull imorgon då kvartsfinalerna blir klara.

Att man sedan som några tycker "ska kunna slå alla lag för att ta guld" avfärdar jag som en meningslös klyscha. Klart man vill ha så stora chanser som möjligt att till att börja med vinna kvartsfinalen. Och att slå HV i bästa av 7 är inte det lättaste alternativet.

Till sist, vi är inte helt chanslösa mot HV, men nästan.....
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

När man pratar om restider är det ju inte bara den tid man sitter på bussen / flyget som bör räknas in utan även väntetider, transporter till flygplatser mm. Visst när man väl sitter på flygplanet tror jag att resetiden för HVs del diffar så mycket om man jämför Stockholm med Skellefteå, men om man även plockar med följande varibaler blir saken en helt anna:

1. Flygresorna följer en tidtabell vilket gr att Hv inte kan resa när det vill som de vill. Går matcher till sudden kan detta innebära stora problem. Dessutom kan det likväl bli strul att flyga hem samma kväll efter en match uppe i Skelefteå.

2. utrustningen kan komma på villovägar på flygplatsen.

3. Transport till och från flygplats skall ordnas.

Jämför detta med att sätta sig i sin egna buss, spelarna kan gå till sina vanliga platser och man kan åka när man vill. Man sparar inte bara pengar på detta alternativ det sparas även tid och bekvämligheten ökar vilket bör ses som minst lika viktigt.

Gissar att kvartsfinaler blir som följer:

HV71 - DIF

Lättare på alla sätt fär HV att möta DIF samtidigt som laget haft det svårt borta mot SAIK. Nu tror jag knappast attd etta spelat in direkt mycket utan det helt avgörande i valet av lag har med bekvämlighetsaspekten att göra.

LHC - Frölunda
Kan tyckas som en skräll kanske, men det är fasligt mycket enklare för LHC att resa till Göteborg jämfört med upp till Norrland. Tror för övrigt inte heller att laget vill möta TIK som kan tråka ut vilket lag som helst med sitt försvar. Dessutom anser ju inte jag att VFHC imponerat direkt denna sässong heller så det känns inte direkt tokjobbigt att gå upp mot dem.

Modo - SAIK
Tror MoDo betydligt hellre möter SAIK jämfört med TIK: Visst Derbyn får säkert kassören att dreggla som Gollum, men jag tvivlar på att Lückner är sugen på att möta ett lika tråkigt defensivt lag som hans eget är. SAIK blir antagligen en munsbit för MoDo som hela tiden kommer kunna ligga och hugga på norrbottningarnas misstag och dessa kommer att komma var så säkra.

FBK - TIK

Tvivlar egentligen på att FBK vill möta TIK. Misstänker att de hellre mött något annat lag, men nu får de välja sist och då lär de få möt ett extremt defensivt TIK...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag tror inte HV ser oss som ett större hot än SAIK, det är nog mest vi som ser oss som det bättre laget.

Med risk för att verka bitter så tror jag att härdsmältan mot Linköping kommer att visa sig mycket betydelsefull imorgon då kvartsfinalerna blir klara.

Att man sedan som några tycker "ska kunna slå alla lag för att ta guld" avfärdar jag som en meningslös klyscha. Klart man vill ha så stora chanser som möjligt att till att börja med vinna kvartsfinalen. Och att slå HV i bästa av 7 är inte det lättaste alternativet.
En nykter & helt klockren analys
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Kenta är listig och lämnar aldrig nåt gratis till motståndaren, självfallet är utspelet om att HV skall lotta också en ridå, klart som korvspad att dom inte lottar. Men som någon sade, varför ge gratis tändvätska till motståndaren?

Vem väljer HV? Jadu...de två torskar HV haft i Skellefteå berodde ena gången på HV hade tagit julledigt för tidigt, den andra på att man vilade precis hela förstafemman.

Rent hockeymässigt har DIF varit lite tyngre för HV iår, än Skellefteå.

Resvägen är det egentligen ingen skillnad på. 3 h med buss eller 2 h med chartrat plan Jkpg-Skellefteå.

I HV:s skor hade jag valt Skellefteå. Men vem vet vad som händer.

Vi antar HV-Ske

Linköping får välja mellan DIF och Frölunda, i Lkpgs fall som att välja mellan pest eller kolera skulle jag anta. Här känns det verkligen som 50/50. Jag vet verkligen inte vad som sker här, så därför känns det meningslöst att spekulera vidare.

Men MoDo väljer definitivt INTE Frölunda, som man haft oerhört svårt för.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Instämmer till fullo oxå. Tappet mot LHC kan komma att stå oss dyrt, i miljoner räknat.
Användarvisningsbild
Stambert

Inlägg av Stambert »

Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Instämmer till fullo oxå. Tappet mot LHC kan komma att stå oss dyrt, i miljoner räknat.
Visst kan HV71 välja oss om de vill, de darrar knappast av skräck, men jag förstår inte riktigt varför de skulle välja oss istället för det sämsta av de åtta slutspelslagen.

Det är ju också en oerhörd provokation från HV:s sida att strunta i åttan och istället säga "vi möter hellre er, ni är sämre". Det ska nog jävligt mycket till för att ett lag ska göra ett så kontroversiellt val.

När det gäller resorna så chartrade HV flyg till Gävle i kvartsfinalen förra året och de lär garanterat flyga även till Skellefteå i chartrat flyg. Däremot kanske inte Skellefteå har råd att göra detsamma, vilket ger HV en fördel.
espen21

Inlägg av espen21 »

Lkpg kommer välja Djurgår´n. De vågar inte välja Frölunda. Alla lagen har stor respekt för Frölunda i göteborg. Som tur är för oss vet de ej vad som väntar dem i Hovet...
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Känns nästan som en självklarhet att HV 71 väljer SAIK och då kommer LHC välja oss alla dagar i veckan framför Frölunda

Så LHC VS DIF
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Jag hoppas att ni har rätt. Linköping vore ju kanon. Ojämnt lag med Fernholm i spetsen.

Färjestad har ju en förmåga att vara, om inte bäst, så alltid bra när det gäller. MoDo har bästa målvakten och backarna och Ö-vik är dessutom hemmadomarnas hemvist, och HV71 är nog helt enkelt det bästa laget.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Det här är vad jag tror

HV71 - SAIK
LHC - VF
MODO - DIF
FBK - TIK

Såg nu följande
Semifinaler
I semifinalerna möts det bäst placerade laget i grundserien det lägst placerade laget osv. De två bäst placerade lagen spelar; borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma.
De betyder att vi möter HV i semin om vi båda kommer dit och inte spelar redan i kvarten.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Skriv svar