klintan85 skrev: ↑2023-11-23 16:10:02
Nu när man går in i en intensiv period med många matcher och redan saknar stora spelare. Men Lennartsson fick inge extra för tacklingen på Odelius som var sen.
Det enda som var sent var Odelius uppfattningsförmåga. Lennartsson ska bara hyllas för den tacklingen.
Han såg ju Lennartsson och valde att ta smällen för att lägga passet istället. Att han landar på foten är ju enbart oflax.
Däremot finns det ingen anledning att fullfölja med full kraft mot en spelare en bit från sargen när det inte påverkar spelet (pucken borta) men Hockeyallsvenskan är sådan.
Idiotiskt beslut. Det förstår han nu! Han skulle tagit sargen och låst pucken istället. Aldrig offra sig för att slå en passning.
Lennartsson gör precis det han ska. Gör Odelius det han ska så blir det en vanlig puff mot plexit och fortsatt kamp. Allsvenskan är verkligen inte sån. Ingen är ju intresserad av fysiskt spel längre. Det är ju isbandy! Om tio år kan vi skippa allt förutom hjälm och armbågsskydd... Det här är första matchen som påminde om ishockey som det enligt mig ska vara. En tuff match där man inte gillar varandra.
Klart som fan att en hård tackling påverkar spelet? Det du missar är ju att "puckvinst" bara är en bonus om det sker. Främst tacklar du för att slå stopp, eller sätta dig och ditt lag i respekt. Motståndarna ska inte kunna slappna av någonstans, för då smäller det.
Tycker det är ett konstigt att dom inte plockar upp Linus Eriksson i a-laget speciellt när det saknas så mycket folk, tyckte han såg riktigt rivig och vass ut när han va med mot Brynäs.
Hade fysiken också.
Får förmodligen inte chansen i tid så sticker han till nån klubb som Rögle eller Växjö som inte gör fram egna juniorer
Jäääävla idioter som tänder bengal på hockey. Säg inte att vi ska få in fotbolls huliganer i hockeyn nu. Dessa är inga supportrar de förstör bara för klubben. Ut med skiten.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock skrev: ↑2023-11-24 11:38:11
Idiotiskt beslut. Det förstår han nu! Han skulle tagit sargen och låst pucken istället. Aldrig offra sig för att slå en passning.
Lennartsson gör precis det han ska. Gör Odelius det han ska så blir det en vanlig puff mot plexit och fortsatt kamp. Allsvenskan är verkligen inte sån. Ingen är ju intresserad av fysiskt spel längre. Det är ju isbandy! Om tio år kan vi skippa allt förutom hjälm och armbågsskydd... Det här är första matchen som påminde om ishockey som det enligt mig ska vara. En tuff match där man inte gillar varandra.
Klart som fan att en hård tackling påverkar spelet? Det du missar är ju att "puckvinst" bara är en bonus om det sker. Främst tacklar du för att slå stopp, eller sätta dig och ditt lag i respekt. Motståndarna ska inte kunna slappna av någonstans, för då smäller det.
När spelaren inte har pucken längre finns det enligt de nya (och korkade) reglerna ingen anledning att trycka på. Det är därför jag tycker att tacklingen var vårdslös. Och det var även det jag avsåg med "allsvenskan". Dvs spelare fattar dummare och mer vårdslösa beslit. Jag är i övrigt enig i frågan avseende fysisk Svensk hockey och att vi tappar för varje säsong men det är inte det jag avsåg med mitt inlägg.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ut med idioterna som förstör för DIF. Hur kan man vara så jävla dum i huvudet att bränna av pyroteknik när man har momentum. Stäng av skiten. Jag är så trött på fega Sverige som inte tar tag i dessa idioter. Nu får väl DIF böter som man inte behöver. Jävla idioter. De andra i klacken ska säga vilka det är som gjorde detta så man kan stänga av skiten för all framtid.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Värre för Södertälje som fick slutsåld arena och publikfest förstörd. Jag tycker att det enda rimliga är att enbart tömma bortaläktare. Ifall de ändå ska bränna kunde de göra det mer taktiskt när Djurgårdsspelarna behöver en paus, som en gratis timeout.
klintan85 skrev: ↑2023-11-24 18:59:34
Ut med idioterna som förstör för DIF. Hur kan man vara så jävla dum i huvudet att bränna av pyroteknik när man har momentum. Stäng av skiten. Jag är så trött på fega Sverige som inte tar tag i dessa idioter. Nu får väl DIF böter som man inte behöver. Jävla idioter. De andra i klacken ska säga vilka det är som gjorde detta så man kan stänga av skiten för all framtid.