Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rudi »

Det enda man kan vara helt säker på är att oavsett om det blir Honken eller Kimby så kommer tålamodet med den jäveln vara slut vid den här tiden nästa år för många som börjar mening med liten bokstav men gillar att skriva mycket i versaler ändå, kör mellanslag innan punkt och startar trådar när de egentligen ville skriva inlägg.
Robbex

Inlägg av Robbex »

Vad säger att Honken ens vill vara HC? Han kanske tog den bollen nu men hellre vill vara ass i fortsättningen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Bild

Fascinerade karriärsbana på dessa bröder.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Robbex skrev: 2023-11-22 00:42:50 Vad säger att Honken ens vill vara HC? Han kanske tog den bollen nu men hellre vill vara ass i fortsättningen?
Eller hur. Svinbra tänkt. Att man aldrig har tänkt så..Vi vet ju faktiskt inte hur Honken fungerar inuti huvudet och kan läsa hans tankar..
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2023-11-22 06:13:02 Bild

TA HEM

Svårt att tänka att deras edge är försvunnen. Handlar om motivation och roller. Ge killarna en andralina att härja i nästa säsong och ge dem en värdig kompanjon att leka med.

Men skulle Jonte komma hem kan man ge sig fan på att huvudet börjar spöka igen.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Robbex skrev: 2023-11-22 00:42:50 Vad säger att Honken ens vill vara HC? Han kanske tog den bollen nu men hellre vill vara ass i fortsättningen?
Ja det är sjukt mycket spekulationer. Kan mycket väl vara så att Honken är helt med på planen och att lösningen nu blev som det blev för att man gjort klart med Kimby för nästa säsong. Det gick ganska snabbt från 100 till 0 vad gäller att hitta omedelbar efterträdare till Garpen.

Sen tycker jag ändå att man kunde vänta med att rekrytera ny tränare tills SC är klar, men vi vet ju inte hur det ser ut där heller riktigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Underbart att se. Skadeglädjen spritter i min kropp

Mackan "jag kommer tillbaka om tio år" Davidsson stod där med vattenskalle efter färskt kontrakt med Växjö och trodde att han skulle dominera i NHL om två år.

Se på dig nu. Vi ska givetvis inte ta tillbaka dem. DIF är inget flyktingläger. Speciellt inte för spelare som behandat oss som en spermahink
Säg den glädje som varar
Manijock

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2023-11-22 09:11:51

Underbart att se. Skadeglädjen spritter i min kropp

Mackan "jag kommer tillbaka om tio år" Davidsson stod där med vattenskalle efter färskt kontrakt med Växjö och trodde att han skulle dominera i NHL om två år.

Se på dig nu. Vi ska givetvis inte ta tillbaka dem. DIF är inget flyktingläger. Speciellt inte för spelare som behandat oss som en spermahink
Mackan hade hybris det ger jag dig, men Jonte har väl inte gjort något tokigt?
JiWe

Inlägg av JiWe »

dr111DIF skrev: 2023-11-22 08:58:48
Ja det är sjukt mycket spekulationer. Kan mycket väl vara så att Honken är helt med på planen och att lösningen nu blev som det blev för att man gjort klart med Kimby för nästa säsong. Det gick ganska snabbt från 100 till 0 vad gäller att hitta omedelbar efterträdare till Garpen.

Sen tycker jag ändå att man kunde vänta med att rekrytera ny tränare tills SC är klar, men vi vet ju inte hur det ser ut där heller riktigt.
Tror absolut att Honken är med på premisserna till 100%. Han är huvudtränare för resten av den här säsongen. Punkt. Även om han gör toksuccé så tror jag han kommer vara helt prestigelös om han blir ”degraderad” till ass igen bredvid Kimby eller nån annan nästa säsong.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Tänka sig, att kräva att få spela ihop för att sedan hamna där man hamnat kanske inte var den bästa lösningen...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
thelinho
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.

Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.

Era tankar?
Sväva i det blå
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

:|
thelinho skrev: 2023-11-22 14:58:03 Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.

Jag har inga argument för varför han skulle vara ett dåligt alternativ, utöver ev spricka med spelartruppen och att det inte fungerade i båset. Uppifrån? Troligtvis betydligt bättre roll.

Era tankar?
Om Kruger accepterar/tycker det. Samt stannar sina 2år sista år. Så är det väll ok!?
Cyber

Inlägg av Cyber »

Olon skrev: 2023-11-21 21:26:06
Cyber skrev: 2023-11-21 19:44:42
Olon skrev: 2023-11-21 17:31:40 Kimby är väl en betydligt större gamble än att satsa på Honken? De har ungefär samma erfarenhet som tränare, men man har stenkoll på Honken efter flera år i föreningen på olika nivåer, medan Kimby har ett gott rykte efter några hyfsade år i Almtuna och ett påstående om att han var "hjärnan bakom Björklövens succésäsong" för några år sedan (där den enskilt största anledningen till framgång var en lyckträff i form av Joe Cannata i mål). Långt ifrån säkert att det blir någon succé i DIF.

Vi vet naturligtvis för lite än så länge, men det ser inte jättebra ut om man först går ut med att man satsar på Honken samt värvar en ny assisterande, för att därefter visa att det är högst temporärt genom att värva en ny tränare på flerårskontrakt från och med nästa säsong, och först därefter värva en ny sportchef. Man får väl hoppas att det i så fall redan finns en sportchef som är klar men inte presenterad.
Alla i Löven anser att det var Kimby som ligger bakom rekordet 19/20. Menar du att det var Fagervall som misslyckats grovt både före och efter det?
han fick pris förra året för bästa tränare i allsvenskan. Möjligen för att Karlin fått priset året innan, men ärligt talat tycker jag att han förtjänade det. Kimby har gjort magi i Almtuna.
Jag tror inte att Björklövens assisterande tränare vann matcher på egen hand 19/20, nej. Däremot anser jag, som sagt, att de var kraftigt dopade av Joe Cannata den säsongen. Precis som vi var ifjol med Lindbom.

Finns många tränare som "gjort magi" i sämre lag utan förväntningar, men inte lyckats i större klubbar. Så jag ser inte Kimby som någon garanti för framgång, nej. Däremot har han absolut potential att lyckas. Precis som Michael Holmqvist.

Oavsett vad "alla" i Björklöven tycker.
Canata var riktigt bra, men Joona Voutalainen som de har nu är också sjukt bra. Han toppar räddningsprocenten i ligan och hade samma räddningsprocent som Lindbom ifjol. Ändå var Löven långt ifrån 19/20 och kommer inte komma dit i vinter heller med tanke på det spel de visar upp.
Jag såg många matcher året i fråga och efter Kimby/Fagervall så har man haft Wallsson och nu Stråhle. Det är milsvidd skillnad i hur man spelar hockey. I år har man exempelvis den bästa truppen sedan man var i SHL. Man har en målvakt som leder ligan i GAA och räddningsprocent. Man har grymt PP och BP, men ändå har man nu fem raka utan trepoängare.
19/20 hade de grymt Corsi, men årets Löven ligger trots den trupp man har på tionde plats där.

Så, jo jag tycker att Kimby gjorde ett fantastiskt jobb i Löven och väldigt många ropar fortfarande efter honom i forum...
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2023-11-22 14:58:03 Garpen kanske blir aktuell som sportchef ändå…? Han tar redan lön och skulle kunna ta över efter årsskiftet.

Era tankar?
Väldigt bra om han tar över det ansvaret med sitt kontaktnät. Han har ju varit scout i NHL och gm för svenska landslaget. Han var ju också väldigt framgångsrik som ass i tre kronor. Bara han inte blir som Jocke och lägger sig i tränarens arbete. Var har du sett att han ska vara aktuell?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Era tankar?
Ett stort fett nej tack. Lär bli ramaskri från många med tanke på hur han tydligen betett sig den här säsongen. Tycker inte han är kompetent nog heller.

En alldeles för infekterad situation. Gå vidare bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst