Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-11-21 17:41:15 Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden när samma folk som gastat hela hösten att "KG SKA INTE ANSTÄLLA SPOTT, VI SKA HA EN NY SC FÖRST", nu kovänder och överger sitt ställningstagande för att det råkar bli favoriten :lol:
Även en blind höna?…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Tobbis »

Honken blir säkert assisterande tillsammans med Patrik nästa säsong.
Döden

Inlägg av Döden »

Det är ju inte en omöjlighet att honken, redan när garpen fick gå, blev informerad om att han få kliva in temporärt tills ny huvudtränare hittas.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Döden skrev: 2023-11-21 17:44:46 Det är ju inte en omöjlighet att honken, redan när garpen fick gå, blev informerad om att han få kliva in temporärt tills ny huvudtränare hittas.
Säkert. Och jag tvivlar inte på Honkens motivation oavsett. Större Djurgårdare än de flesta! Men hur kul kan det kännas? Hur bra han en styr upp det hela(och han har redan börjat) så kommer han aldrig att kunna behålla sitt jobb. Tänk dig själv i hans situation?

Knappast en varm känsla kan jag tänka. Känns som att det kan skada oss närmsta tiden. Vilket vi definitivt inte har råd med. Synd att det läckte ut! Det kan vi väl ändå enas om?
Döden

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2023-11-21 17:58:35
Döden skrev: 2023-11-21 17:44:46 Det är ju inte en omöjlighet att honken, redan när garpen fick gå, blev informerad om att han få kliva in temporärt tills ny huvudtränare hittas.
Säkert. Och jag tvivlar inte på Honkens motivation oavsett. Större Djurgårdare än de flesta! Men hur kul kan det kännas? Hur bra han en styr upp det hela(och han har redan börjat) så kommer han aldrig att kunna behålla sitt jobb. Tänk dig själv i hans situation?

Knappast en varm känsla kan jag tänka. Känns som att det kan skada oss närmsta tiden. Vilket vi definitivt inte har råd med. Synd att det läckte ut! Det kan vi väl ändå enas om?
Svårt att veta vad som är rätt eller fel, så många saker som kan ha spelat in. Hade Kimby andra alternativ? Behövde han svar? Sen vet vi ju inte ens om det är ett sant rykte, Mårtensson var ju också ”så gott som klar”.
Nåja, jag gillar Honken och hoppas han blir kvar. Tiden får utvisa.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Tycker Kurt kan ge han en morot! Tar du upp laget till SHL , så är du HC nästa säsong. Kimby får ta ass jobbet eller hitta på ngt annat isåfall!!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Osten östlund skrev: 2023-11-21 18:02:09

Tycker Kurt kan ge han en morot! Tar du upp laget till SHL , så är du HC nästa säsong. Kimby får ta ass jobbet eller hitta på ngt annat isåfall!!
För mig räcker det om han tar oss till kvart eller semi. Med tanke på att vi varit nere på degraderingsnivå och touchat under Garpenlöv. Vore en makalös vändning!
Cyber

Inlägg av Cyber »

Olon skrev: 2023-11-21 17:31:40 Kimby är väl en betydligt större gamble än att satsa på Honken? De har ungefär samma erfarenhet som tränare, men man har stenkoll på Honken efter flera år i föreningen på olika nivåer, medan Kimby har ett gott rykte efter några hyfsade år i Almtuna och ett påstående om att han var "hjärnan bakom Björklövens succésäsong" för några år sedan (där den enskilt största anledningen till framgång var en lyckträff i form av Joe Cannata i mål). Långt ifrån säkert att det blir någon succé i DIF.

Vi vet naturligtvis för lite än så länge, men det ser inte jättebra ut om man först går ut med att man satsar på Honken samt värvar en ny assisterande, för att därefter visa att det är högst temporärt genom att värva en ny tränare på flerårskontrakt från och med nästa säsong, och först därefter värva en ny sportchef. Man får väl hoppas att det i så fall redan finns en sportchef som är klar men inte presenterad.
Alla i Löven anser att det var Kimby som ligger bakom rekordet 19/20. Menar du att det var Fagervall som misslyckats grovt både före och efter det?
han fick pris förra året för bästa tränare i allsvenskan. Möjligen för att Karlin fått priset året innan, men ärligt talat tycker jag att han förtjänade det. Kimby har gjort magi i Almtuna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Man bör vara medveten om att Djurgården är i en ombyggnadsfas och beslutsvägarna är inte vad dom en gång var. KG är bara tillförordnad VD, och avgående sportchef. Han har säkerligen inte samma mandat som tidigare. Styrelsen har tagit en mer aktiv roll i att bygga upp Djurgården igen. Det finns en VD klar som ännu inte är presenterad men vars åsikt säkerligen finns med redan nu i varje långsiktigt beslut. Jag vet inte hur långt styrelsen har kommit i sportchefsprocessen men om man bollat tränarnamn med alla på short listen och Kimby genomgående varit ett toppalternativ så känner man sig nog trygg i att låsa upp honom nu innan någon annan gör det. Eller så är man bara muntligt överens med Kimby men det är i samförstånd med att sportchefen ska vara med på tåget. Jag säger inte att det är så, men bra att ha med sig att beslutsvägarna kanske inte är dom fullt vanliga under rådande ”revolution”.
Expert.
BigJ

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2023-11-21 16:23:56
Osten östlund skrev: 2023-11-21 15:58:54
diftobbe89 skrev: 2023-11-21 15:49:51
Cyber skrev: 2023-11-21 15:42:19
diftobbe89 skrev: 2023-11-21 15:39:59 Okej, så indirekt visar man redan nu att Honken och Patrik inte håller, 2-3 dagar hann man bekanta sig med varann innan det kommer uppgifter om ny tränare :lol: redan där försämras våra chanser framöver.

KG ska skita i vem som tränar DIF framöver det ska en framtida sportchef utse. Vi har ju precis gjort klart med nya tränare det skulle nog underlätta om man visar att man tror på dom. Honken är förmodligen bättre coach än Kimby. Det är vad jag tror.
Det säger man inte. Man har säkrat en tränare för nästa säsong och inte denna.
Det spelar ingen roll. Det skickar ändå signaler att Honken och Patrik Andersson bara är något tillfälligt, innan dom ens fått en chans. Och det är inte KG som ska bestämma några tränare för nästa säsong kan jag tycka.
Håller med blir lite tveksamt. Men det är ju därför vi ligger där vi ligger. Ponera att "laget exploderar" med Honken! Har han gjort ett bra jobb, tror inte han vill gå tillbaka till ass igen.

Antingen in med Kimby nu, eller bara ge laget lite lugn 1v eller 2 iallafall.
Honken kommer flyga och ha SHL-intresse runt sig om några månader, vara omtyckt i gruppen men inte intresserad vid den tiden att bli ass igen. Vi förlorar honom och tar in en coach från Almtuna istället som inte alls kommer leva upp till dom förväntningar man hade.. Eller vissa hade. Såhär kommer det garanterat sluta.
Ja, om ab:s uppgifter stämmer, vilket de inte gjorde angående Säcken, så slutar det garanterat som du säger...

Har sett några matcher med Almtuna nu på slutet då det börjat talas om Kimby och det har ju inte varit så bra, inne i en dålig trend förvisso.
Olon

Inlägg av Olon »

Cyber skrev: 2023-11-21 19:44:42
Olon skrev: 2023-11-21 17:31:40 Kimby är väl en betydligt större gamble än att satsa på Honken? De har ungefär samma erfarenhet som tränare, men man har stenkoll på Honken efter flera år i föreningen på olika nivåer, medan Kimby har ett gott rykte efter några hyfsade år i Almtuna och ett påstående om att han var "hjärnan bakom Björklövens succésäsong" för några år sedan (där den enskilt största anledningen till framgång var en lyckträff i form av Joe Cannata i mål). Långt ifrån säkert att det blir någon succé i DIF.

Vi vet naturligtvis för lite än så länge, men det ser inte jättebra ut om man först går ut med att man satsar på Honken samt värvar en ny assisterande, för att därefter visa att det är högst temporärt genom att värva en ny tränare på flerårskontrakt från och med nästa säsong, och först därefter värva en ny sportchef. Man får väl hoppas att det i så fall redan finns en sportchef som är klar men inte presenterad.
Alla i Löven anser att det var Kimby som ligger bakom rekordet 19/20. Menar du att det var Fagervall som misslyckats grovt både före och efter det?
han fick pris förra året för bästa tränare i allsvenskan. Möjligen för att Karlin fått priset året innan, men ärligt talat tycker jag att han förtjänade det. Kimby har gjort magi i Almtuna.
Jag tror inte att Björklövens assisterande tränare vann matcher på egen hand 19/20, nej. Däremot anser jag, som sagt, att de var kraftigt dopade av Joe Cannata den säsongen. Precis som vi var ifjol med Lindbom.

Finns många tränare som "gjort magi" i sämre lag utan förväntningar, men inte lyckats i större klubbar. Så jag ser inte Kimby som någon garanti för framgång, nej. Däremot har han absolut potential att lyckas. Precis som Michael Holmqvist.

Oavsett vad "alla" i Björklöven tycker.
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Just nu har jag fullt förtroende för Honken och efter vad jag hört av andra tränare på hög nivå så är han grymt duktig och extremt kompetent. Kommer jag att gnälla om vi inte vänder och börjar klättra i serien, absolut.

Men just nu är han vårt bästa och enda val.
It's the hope that kills you.
Praljak

Inlägg av Praljak »

Det som är det roliga är att om detta inte kommit ut och Kimby inte signar och Honken inte lyckas med det omöjliga att ta oss långt skulle ni sitta och vara negativ att man inte tog tag i detta tidigare och fångade en tränare som exempelvis Kimby.

Kan slå vad om att alla som klagar på att man signat Kimby nu skulle vilja ha honom direkt om Dif torskar mot Karlskoga sen Tälje för då har Honken bara 4 p av 12 möjliga.

Vissa verkar bara vilja hitta vinklar att klaga oavsett vad som händer i föreningen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2023-11-21 17:41:15 Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden när samma folk som gastat hela hösten att "KG SKA INTE ANSTÄLLA SPOTT, VI SKA HA EN NY SC FÖRST", nu kovänder och överger sitt ställningstagande för att det råkar bli favoriten :lol:

Nåja supporterskap är sen gammalt en oas av hyckleri :D
Om det är så att det är KG som tagit ett långsiktigt beslut som avgående sportchef så håller jag med om att det inte är bra, oavsett vad jag tycker om Kimby som tränare. Det skulle försvåra en sportchefsrekrytering att inte få möjlighet att välja tränare själv.
Expert.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2023-11-21 22:07:30

Nåja supporterskap är sen gammalt en oas av hyckleri :D
Om det är så att det är KG som tagit ett långsiktigt beslut som avgående sportchef så håller jag med om att det inte är bra, oavsett vad jag tycker om Kimby som tränare. Det skulle försvåra en sportchefsrekrytering att inte få möjlighet att välja tränare själv.
KG har ju även sagt att det ev. kan tillkomma ngt mer på tränarbänken, beroende på hur det går.

Om Honken inte får det "att flyga". Samt att man signat Kimby.

Så tror jag man köper/plockar honom. När/ifall Almtuna klarar kontrakt.

Hoppas dock att Honken tar det här "rätt". Samt vilken dröm om han skulle ta oss till SHL.

Får vi riva Kimby s kontrakt!
Låst