Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Döden skrev: 2023-11-16 10:13:12
Nattuggla_ skrev: 2023-11-16 09:47:11
Benjamin L. Willard skrev: 2023-11-16 00:07:29 Jag kan säga istället för nyförvärv så bör vi vara mer oroliga om hur vi ska klara elitlicensen, kassan är tom och vi har lånat pengar..
Har inga problem med att göra mig av med Klasen, Krüger, Brodin osv.
Ingen spelare är större än föreningen.
Och helt ärligt.
Vi får typ 2 toppkedjor på den här nivån med den lönen dessa tre besitter. Då räknar jag med toppspelare som också är yngre och inte skadade halva säsongen.
Kruger vill jag inte släppa lättvindligt... han är den enda som gör skäl för lönen, och skadorna har väl egentligen inte varit "åldersrelaterade". Resten kan vi skepppa.
Fast när ekonomin är vad den är så känner jag rent spontant att om vi kan byta Krüger mot 3 spelare av hög Hockeyallsvensk kvalitet så är jag inte emot det.
Jag älskar honom och hade mer än gärna behållit honom.

Enligt Robin och Jonas sammanställning (de gissar sig fram ska sägas, men stämde ganska väl med Madhawks sen), så kostar Krüger, Norman, Brodin och Klasen oss 585.000 kr i månaden.
Det är sinnes.
Lägger vi till Liss och Rensfeldt där så är vi uppe i 780.000 kr.

Nu är ju Brodin, Klasen och Rensfeldt under kontrakt även nästa säsong så det känns tyvärr nödvändigt att inte förlänga med Krüger.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Drömmen vore om vi kunde få in en sportchef som kan förhandla om normala löner och som har bättre koll på scouting.
Då behöver vi inte vara oroliga för att ha en bra trupp även om budgeten minskar med flera miljoner.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-16 13:15:52 Drömmen vore om vi kunde få in en sportchef som kan förhandla om normala löner och som har bättre koll på scouting.
Då behöver vi inte vara oroliga för att ha en bra trupp även om budgeten minskar med flera miljoner.
Vi behöver en sportchef som hittar spelare ingen annan ens vet om - inte tvärtom som det är nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

Jag hoppas fortfarande på Per Kenttä vars kontrakt går ut den här säsongen. Honom kan vi gärna strössla pengar på. Oerhört skicklig och etablerad på HA-nivå.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-11-16 13:28:56
Nattuggla_ skrev: 2023-11-16 13:15:52 Drömmen vore om vi kunde få in en sportchef som kan förhandla om normala löner och som har bättre koll på scouting.
Vi behöver en sportchef som hittar spelare ingen annan ens vet om - inte tvärtom som det är nu.
Precis. Och det är ju det jag menar då. Att om budgeten sjunker med 9 mille så är det ingen KATASTROF. Det är ju på den nivån många lag i ligan ligger på och ändå får ut mycket.
Sen kan man istället värva till den spets som behövs till våren.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-16 13:56:30
Jim Morrison skrev: 2023-11-16 13:28:56
Precis. Och det är ju det jag menar då. Att om budgeten sjunker med 9 mille så är det ingen KATASTROF. Det är ju på den nivån många lag i ligan ligger på och ändå får ut mycket.
Sen kan man istället värva till den spets som behövs till våren.
Självklart är det så. Det tillsammans med en ordentlig uppslussning av juniorerna som får stå för majoriteten av bredden kommer göra oss väldigt bra, tror jag.

Därför det är så otroligt viktigt vem som blir sportchef. Jag har hellre en duktig, hårt arbetande samt passionerad (i den mån att jobbet aldrig slutar) sportchef med hälften av budgeten än hur det är just nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Nog för att man skriver längre kontrakt med profilerade hemvändare och spelare som Rensfeldt. Ingen kunde väl klaga när vi knöt till oss dessa spelare. Problemet ligger väl i att man inte klausulerar olika nivåer efter serietillhörighet utan utgår 100% från att det blir tillbaka till SHL direkt. Inte undra på att KG verkade lite pressad under slutspelet.

Jag har gärna kvar både Krüger och Norman men självklart omöjligt till något annat än HA-mässig lön. Som tidigare sagt får ny sportchef försöka diskutera med Brodda och Renen, det är liksom inte rimligt med 100-150k i läget nästa säsong om de vill spela i ett bra lag. Klasen känns lite allmänt trött och han kan mycket väl sluta om vi inte går upp annars gäller väl samma sak där.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Borde vara en huvudkandidat hos oss om han får sparken från Oskarshamn.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-klubben/

Men såklart tveksamt om han vill ta sig an ett projekt så snabbt, och dessutom i Hockeyallsvenskan.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-17 09:55:51 Borde vara en huvudkandidat hos oss om han får sparken från Oskarshamn.

Men såklart tveksamt om han vill ta sig an ett projekt så snabbt, och dessutom i Hockeyallsvenskan.
Långt före Kimby. Gärna!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-17 09:55:51 Borde vara en huvudkandidat hos oss om han får sparken från Oskarshamn.

Självklart borde han vara vårt förstaval om han blir ledig men har mycket svårt att se honom välja oss som du säger. Lär ha erbjudanden från massvis av SHL-klubbar. HV71 lär kasta pengar på honom minuten efter han eventuellt fått gå?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev: 2023-11-17 10:16:18

Självklart borde han vara vårt förstaval om han blir ledig men har mycket svårt att se honom välja oss som du säger. Lär ha erbjudanden från massvis av SHL-klubbar. HV71 lär kasta pengar på honom minuten efter han eventuellt fått gå?
Ja många SHL-klubbar ser nog honom som potentiellt nästa Hallam/Rönnberg/Robban etc.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

klintan85 skrev: 2023-11-17 17:29:50 Ny ass på ingång.

https://www.expressen.se/sport/hockey/h ... ranarstab/
Är han verkligen nått att ha? Aldrig hört talas om eller sett in action mer än vad Expressen skriver, dvs att han hjälpte till att köra HV71 ur SHL! :lol:

Well, alla är väl värda en chans men uhm, inte direkt beprövad på den nivå som vi skulle behöva verkar det som?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

captcash skrev: 2023-11-17 18:15:00

Är han verkligen nått att ha? Aldrig hört talas om eller sett in action mer än vad Expressen skriver, dvs att han hjälpte till att köra HV71 ur SHL! :lol:

Well, alla är väl värda en chans men uhm, inte direkt beprövad på den nivå som vi skulle behöva verkar det som?
Lite hårt. Han lyftes upp från J20 när dom kickade staben och försökte sätta en ny inför slutet av säsongen och kommande kval.
Expert.
Praljak

Inlägg av Praljak »

SirDIFalot skrev: 2023-11-17 18:21:28
captcash skrev: 2023-11-17 18:15:00

Lite hårt. Han lyftes upp från J20 när dom kickade staben och försökte sätta en ny inför slutet av säsongen och kommande kval.
Förmodligen har Honken själv fått tycka till om vem han skulle vilja ha i båset och det har landat i honom.
Gör inte Honken historiens vändning av säsongen och vi går upp alternativt finalspel tror jag dom blir assisterande nästa år till någon mer rutinerad
Låst