Fast när ekonomin är vad den är så känner jag rent spontant att om vi kan byta Krüger mot 3 spelare av hög Hockeyallsvensk kvalitet så är jag inte emot det.Döden skrev: ↑2023-11-16 10:13:12Kruger vill jag inte släppa lättvindligt... han är den enda som gör skäl för lönen, och skadorna har väl egentligen inte varit "åldersrelaterade". Resten kan vi skepppa.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-16 09:47:11Har inga problem med att göra mig av med Klasen, Krüger, Brodin osv.Benjamin L. Willard skrev: ↑2023-11-16 00:07:29 Jag kan säga istället för nyförvärv så bör vi vara mer oroliga om hur vi ska klara elitlicensen, kassan är tom och vi har lånat pengar..
Ingen spelare är större än föreningen.
Och helt ärligt.
Vi får typ 2 toppkedjor på den här nivån med den lönen dessa tre besitter. Då räknar jag med toppspelare som också är yngre och inte skadade halva säsongen.
Jag älskar honom och hade mer än gärna behållit honom.
Enligt Robin och Jonas sammanställning (de gissar sig fram ska sägas, men stämde ganska väl med Madhawks sen), så kostar Krüger, Norman, Brodin och Klasen oss 585.000 kr i månaden.
Det är sinnes.
Lägger vi till Liss och Rensfeldt där så är vi uppe i 780.000 kr.
Nu är ju Brodin, Klasen och Rensfeldt under kontrakt även nästa säsong så det känns tyvärr nödvändigt att inte förlänga med Krüger.