Speciellt i Hockeyallsvenskan.
Vi ska ju helt klart utnyttja våran fina Juniorverksamhet och därav är det viktigt att vi får in en coach som förstår värdet i det.
Det är ju en otrolig edge vi sitter på egentligen. Finns ju bara fördelar med att kunna plocka upp bredd underifrån istället för att köpa bredd.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-11 10:11:07Speciellt i Hockeyallsvenskan.
Vi ska ju helt klart utnyttja våran fina Juniorverksamhet och därav är det viktigt att vi får in en coach som förstår värdet i det.
Exakt så.Jim Morrison skrev: ↑2023-11-11 10:23:01Det är ju en otrolig edge vi sitter på egentligen. Finns ju bara fördelar med att kunna plocka upp bredd underifrån istället för att köpa bredd.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-11 10:11:07Speciellt i Hockeyallsvenskan.
Dels är det mycket billigare så att du kan lägga alla pengar på spetsen istället och sedan blir det attraktivt för nya talanger att välja oss för att man vet att man alltid får chansen i A-laget vad det lider. Eftersom att vi då har satt det i system.
Där känner jag på den listan att 1 borde vi har råd med. Om Krüger vill förlänga så ska vi göra det. Sen kan vi göra oss av med dom andra det har ja inget emot. Dels som du säger. Men Krüger gör nog så mycket än att bara lira hockey. Han är Djurgården typ.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-11 10:08:03 Blir lite fel tråd och går händelserna i förväg.
Men undra hur man ser på Krügers kontrakt till nästa säsong, och hur han ser på det själv.
Jag älskar honom, det gör vi alla.
Men i ärlighetens namn så måste han vara otroligt dyr på den här nivån?
Om vi ska försöka nå någon form av normalnivå på våran budget så behöver vi få bort alla dyra, äldre spelare.
Krüger
Norman
Brodin
Rensfeldt
Liss
Jag undrar egentligen hur mycket dessa fem kostar oss.
Om alla satt på utgående så hade jag prioriterat Krüger. Utan tvekan. Hellre han än de fyra andra. Men nu har vi fel spelare på fel kontaktlängd.
Undrar jag om vi har råd att ha kvar honom när vi har Brodin och Rensfeldt kvar på kontrakt.
Instämmer Kruger måste behållas till vilket pris som helst. Sedan skall han förhoppningsvis vara kvar i föreningen eftee det.benganfs skrev: ↑2023-11-11 11:36:43Där känner jag på den listan att 1 borde vi har råd med. Om Krüger vill förlänga så ska vi göra det. Sen kan vi göra oss av med dom andra det har ja inget emot. Dels som du säger. Men Krüger gör nog så mycket än att bara lira hockey. Han är Djurgården typ.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-11 10:08:03 Blir lite fel tråd och går händelserna i förväg.
Men undra hur man ser på Krügers kontrakt till nästa säsong, och hur han ser på det själv.
Om vi ska försöka nå någon form av normalnivå på våran budget så behöver vi få bort alla dyra, äldre spelare.
Krüger
Norman
Brodin
Rensfeldt
Liss
Om alla satt på utgående så hade jag prioriterat Krüger. Utan tvekan. Hellre han än de fyra andra. Men nu har vi fel spelare på fel kontaktlängd.
Undrar jag om vi har råd att ha kvar honom när vi har Brodin och Rensfeldt kvar på kontrakt.
Absolut om vi hittar andra klubbar som tar över kontrakten. Men vi har inte råd att förlänga med Krüger samtidigt som man ska betala av delar av löner till spelare som inte spelar här.benganfs skrev: ↑2023-11-11 11:36:43Där känner jag på den listan att 1 borde vi har råd med. Om Krüger vill förlänga så ska vi göra det. Sen kan vi göra oss av med dom andra det har ja inget emot. Dels som du säger. Men Krüger gör nog så mycket än att bara lira hockey. Han är Djurgården typ.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-11 10:08:03 Blir lite fel tråd och går händelserna i förväg.
Krüger
Norman
Brodin
Rensfeldt
Liss
Du missar inget. Artikeln säger i princip inte ett dugg.PETTAX skrev: ↑2023-11-11 17:06:53 Garpen talar ut. Har tyvärr inte plus, men någon annan kanske kan bjuda på nått från den artikeln?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ratt-till
Vad tycker forumet. Om att eventuellt plocka in Albelin?
Albelin är ett bra namn. Men albelins kommentar om spelarmaterialet är korrekt. Spelarmaterialet är helt enkelt för dåligt. Främst på backsidan.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-12 15:34:05Vad tycker forumet. Om att eventuellt plocka in Albelin?
Har alldeles för lite koll på hans tränarkarriär. Men erfarenhet saknar han ju inte.
Albelin är intressant val med erfarenhet av ass. tränare i NHL, och ass. tränare i AHL. Och sen har ju han och Fischer gjort ett bra jobb med schweizisk hockey. Jag ser honom hellre än Kimby, men han är nog för dyr som sagt. Det hade varit schyst med Albelin som tränare och Garpen som sportchef.Nattuggla_ skrev: ↑2023-11-12 15:34:05Vad tycker forumet. Om att eventuellt plocka in Albelin?
Har alldeles för lite koll på hans tränarkarriär. Men erfarenhet saknar han ju inte.