Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Slutspelsfemmor !

Inlägg av nutarvidom »

Mina förslag till slutspelsfemmor är som följer, och jag hoppas Säcken lyssnar;)

1:a
Bremberg Enqvist Hörnkvist

2:a
Dick Otto Danielsson

3:a
Anger Falk Fimpen

4:a
Ölvestad Bäcker Calle G

Kommentarer till ovanstående:
Bäcker ser väldigt långsam och slö ut, vinner tyvärr få kampmoment, ser helt enkelt ut att vara ur slag. Enqvist får därför centra första.

Anger, som jag förvisso gillar, har sett trögare ut på slutet, och fumlar en del med puck, dåliga avslut och småslarviga passningar.
Otto är i suverän form, och detta måste utnyttjas framåt så därför är det viktigt med 2 st killar bredvid Otto som förmår att utnyttja det spelövertag som Otto ger på motståndarna, och omsätta i mål.
Därför passar Danielsson bättre med Otto och Dick. Danielsson är en fin sniper och kan utnyttja detta.
Det blir väldigt defensivt med Falk och Fimpen, och då kan vi lika gärna köra Anger där, som ju de facto är bra i defensiven. Då kan vi fullt ut köra med 3:e mot t.ex Mårtensson/Weinhandl eller liknande.

Naturligtvis finns det invändningar att sära på Otto och Anger vid det här laget, men å andra sidan måste vi gambla lite om vi ska ta guld, å då krävs det ju lite extra, varför inte chansa....

Backpar:
Ossi Thomas J
Timmy Marusak
Printz Ronnie.
Dvs inga överraskningar....
Användarvisningsbild
TOBBEN

Biljetter?

Inlägg av TOBBEN »

Tja

Nån som vet om man kan köpa klackplåtar från JK via nätet som man brukar kunna om man inte kan ta sig in till stockholm?
Axel

Kvarten

Inlägg av Axel »

Verkar som många tror att HV väljer oss i kvarten om vi kommer 7:a, vilket mycket talar för.

Enda vettiga anledning att HV gör det är för resan, o det känns jäkligt tveksamt om det räcker. Vi är klasser bättre än SAIK + att vi har tagit flest poäng av dem i serien. Tror faktiskt vi har chans om HV tar oss, men svårt blir det.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Jag såg att Hv71 inte har lyckats att vinna mot Saik uppe i Skellefteå i år....
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Jag och några andra var inne och chacka klackbiljetter idag, och på vägen till gamla stan så såg vi en butik som hette "Tifo support" som vi inte visste om, så vi börja först snack om att handla bengaler eller något men vi insåg att vi typ inte skulle få det:P men vi gick in ändå för att köpa kvittorullar om de hade, och när vi kom in så satt det en fett casual och biffig bajjare där på en stol, som visade sig va fett sjysst:)
vi fråga om de hade några röd, blå eller gula kvittorullar men de hade bara vita.
Sen när vi fråga va de kosta så ba:
"Nä de vette fan, säg ett pris..."
"okej, tio spänn då:P"
"Nej då blir ja hängd^^, men 15 spänn går bra, ni är ju studenter;)"

Så nu är vi ett packe kvittorullar rikare och biljeter såklart.
MOT GULDET!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hur går det med biljett försäljningen till slutspelet? Ska hämta mina 3 på söndag. Hoppas verkligen det är slutsålt redan tills på söndag så det bli 99,9 % Djurgårdare som nått korpgäng får möta!
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Som alltid så är DIF:are sena med biljettköp, och det känns alltid lika förtvivlat, fan om det inte blir utsålt kanske de två sista matcherna den här säsongen.

Glädjande är ju i alla fall att familjebiljetterna är slutsålda till den andra matchen, men det är säkert många svartsäljare som köpt, och familjebiljetterna till på tisdag är det ocså väldigt få utav.

KÖP BILJETT INNAN MOTSTÅNDARLAGET
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Ja okej det låter ju lite bra ialf!
Men man undrar ju hur tex VM i par-åkning säljer bättre än DIF i sin första kvart på 3 år! Skärp till er nu och köp för fan!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Det som oroar mig är att vi inte har en riktigt bra förstaline..

Bremberg och Hörnqvist skulle behöva Otto men de är inte samspelta :\.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Highwind skrev:Det som oroar mig är att vi inte har en riktigt bra förstaline..

Absolut INTE! Vi kan inte ha bara en fungerande offensiv kedja. Vi måste ha minst två så Bremberg och Bengan får hbelt enkelt göra sitt bästa med Enqvist. Att plocka in Otto där skulle betyda att vi kanske fick en superkedja, men sedan hade det inte varit något alls.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Kall-El skrev:
Highwind skrev:Det som oroar mig är att vi inte har en riktigt bra förstaline..

Absolut INTE! Vi kan inte ha bara en fungerande offensiv kedja. Vi måste ha minst två så Bremberg och Bengan får hbelt enkelt göra sitt bästa med Enqvist. Att plocka in Otto där skulle betyda att vi kanske fick en superkedja, men sedan hade det inte varit något alls.
En superkedja är icke att underskatta. Se matchen igår.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

LHC har ett betydligt djupare material jämfört med oss. De har råd att placera två superstjärnor tillsammans, denna lyx har vi tyvärr inte möjlighet att göra just nu.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:LHC har ett betydligt djupare material jämfört med oss. De har råd att placera två superstjärnor tillsammans, denna lyx har vi tyvärr inte möjlighet att göra just nu.

Rent skitsnack, LHC har sin 1:a femma sedan så är de inte alls så märkvärdiga. Linkan & Hörnqvist är väl två stjärnor i DIF? Men Kall-El vet kanske mer om Lhc´s djupare material.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Om man skummar igenom det 8 slutspelslagen så är det egentligen bara HV & MoDo som sticker ut som 2 tydliga toppar (djup analys va:)

SAIk är klart svagast.
Övriga lag känns som en jämn smet.
Tittar man vidare på nyckelspelare som målvakter, spelande backar, kloka centrar & målsprutor blir det även där ganska jämnt.
Det ena tar ut det andra.

Men det finns ett undantag som oroar mig (en gnutta bara).
DIF har ingen "pain-in-the-as" typ som alla övriga lag har.
Visst, Fimpen & Danielsson kan vara riktigt jobbiga att möta& Ossi tacklar hårt men juste.
Men DIF har inget riktitg "pulver" i truppen (i positiv bemärkelse alltså).
En som kan skrämmas & vara lite småful.

Känns tråkigt att behöva säga det här.
Men INGET lag som vunnit SM-guld det senaste 15 åren har varit i total avsaknad av den spelartypen.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Faktum är att vi har en femma som om de är på humör kan trycka ner motståndaren i zonen. Men det är inte alltid de spelar så bra. Anger-Ottos..

Linkans femma är nuförtiden mest tillbakatryckt i egen zon och kommer endast fram på kontringar.

Förra säsongen tryckte den femman ned motståndarna på ett liknande vis som Mårtenssons eller Davidssons gör nu..

Visst fan har vi bra spelare om vi flyttar på Otto..

Enqvist och Falk är hyfsade centrar samt vi har offensiv spets som Anger, Axelsson och Danielsson.

Förövrigt bör Timmy spelare med Ossi i den första femman jag pratar om..
Skriv svar