Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jsson »

EspenK skrev: 2023-11-08 18:23:43 Grewe. Han lever inte alls upp till det man förväntar sig. Nu blir han väl avstängd också. Har inget emot att han spelar hårt men hålla på med skallningar är fult och grymt onödigt.

Känns inte i balans nånstans.

Han var ju en grym poängmaskin i juniorlagen men nu vet jag inte om han kommer upp i tvåsiffriga poäng på hela säsongen.
Grewe är inte här för att producera.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
BigJ

Inlägg av BigJ »

Om man nu har planer för Honken som HC framöver känns det ju lite konstigt att ta in ngn långsiktig tränarlösning nu. Hade ju varit perfekt som det lät med Säcken som kortvarig lösning med Honken som tar hand om det sportsliga.

Nu blir det ju inte Säcken men det kanske finns ngn annan som kan ta en sådan uppgift.
Manijock

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2023-11-08 18:23:43 Grewe. Han lever inte alls upp till det man förväntar sig. Nu blir han väl avstängd också. Har inget emot att han spelar hårt men hålla på med skallningar är fult och grymt onödigt.

Han var ju en grym poängmaskin i juniorlagen men nu vet jag inte om han kommer upp i tvåsiffriga poäng på hela säsongen.
Grewe är en av få nyförvärv som kommit upp i nivå. Han gör exakt det han ska! Plus lite till skulle jag säga. Någon liten avstängning då och då får man räkna med med hans spelstil och det han bidrar med.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

BigJ skrev: 2023-11-08 19:03:54 Om man nu har planer för Honken som HC framöver känns det ju lite konstigt att ta in ngn långsiktig tränarlösning nu. Hade ju varit perfekt som det lät med Säcken som kortvarig lösning med Honken som tar hand om det sportsliga.

Nu blir det ju inte Säcken men det kanske finns ngn annan som kan ta en sådan uppgift.
Lasse Falk kanske, är insatt. Var med i hockeynews nyligen, ang DIF hockey. Bor på Kungsholmen, så Kurt kan plocka upp honom på vägen. Är bra ur miljöperspektiv med.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Mårtensson lär ju välja till 99% säkert LHC om de står mellan oss och dom.
JiWe

Inlägg av JiWe »

benganfs skrev: 2023-11-08 19:34:30 Mårtensson lär ju välja till 99% säkert LHC om de står mellan oss och dom.
Beror väl lite på vad han vill själv tänker jag. Lhc erbjuder förvisso shl och mer pengar men där är han väl tänkt som assisterande sportchef. Vill han ha ett större grepp om helheten så borde vi ligga hyggligt till. Finns väl också en social aspekt med boende osv. som kan tala för huvudstaden snarare än Linköping.

Så lite mer än 1 % ger jag nog oss ändå :)
benganfs

Inlägg av benganfs »

JiWe skrev: 2023-11-08 19:46:29
benganfs skrev: 2023-11-08 19:34:30 Mårtensson lär ju välja till 99% säkert LHC om de står mellan oss och dom.
Beror väl lite på vad han vill själv tänker jag. Lhc erbjuder förvisso shl och mer pengar men där är han väl tänkt som assisterande sportchef. Vill han ha ett större grepp om helheten så borde vi ligga hyggligt till. Finns väl också en social aspekt med boende osv. som kan tala för huvudstaden snarare än Linköping.

Så lite mer än 1 % ger jag nog oss ändå :)
Gillar din optimism. Säg 95% till LHC 5% till oss.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Dummaste jag läst på länge.
Spela fult
Dju
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dju »

Verkar som Mårtensson kanske har fått ett bud från LHC(?)

– Jag har fått ett bud till nästa säsong. Jag har lite att fundera på, säger han.

LHC och DIF nämns som de intresserade klubbarna i artikeln.

Han säger att han vet om att han är "på listan" hos Djurgården men att man inte har någon dialog just nu.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... den-svarar

Får hoppas att man tar ett aktivt beslut i denna fråga och inte bara låter chansen passera.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jag håller inte med. Jag hade gärna sett att man haft fler såna. Typ värvat hem Weigel. Spelare som väcker känslor och som retar motståndare och motståndarfans hatar.

De väcker känslor, skapar rubriker, drar folk och framförallt skapar de nerv som kan fälla avgöranden i tighta matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK

Inlägg av EspenK »

diftobbe89 skrev: 2023-11-08 20:55:54

Du borde läsa mer. Lite mer debattartiklar mm.

Berätta gärna på vilket sätt han tillförde till segern senast. Tycker han konstant är sen i pressen och fastnar i anfallszon när han tacklas och ska gruffa efteråt så att han blir sen hem.

Har inget emot brunkare men då gäller ju det att de går på mål och är obekväma. Han håller sig mest vid sargen.
EspenK

Inlägg av EspenK »

jsson skrev: 2023-11-08 18:53:52

Grewe är inte här för att producera.
Utbilda mig gärna om hans roll i laget. Jag försöker förstå lagbygget. Vi har många defensivt skickliga spelare. Märks ju på vårt boxplay ex. Men offensivt. Vem ska göra målen förutom Liss, Magwood och Gradin? Som det varit hittills har vi haft låg produktion i alla kedjor. Måste ju åtminstone ha två producerande kedjor för att komma nånstans.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

EspenK skrev: 2023-11-09 07:36:04
jsson skrev: 2023-11-08 18:53:52 Grewe är inte här för att producera.
Utbilda mig gärna om hans roll i laget. Jag försöker förstå lagbygget. Vi har många defensivt skickliga spelare. Märks ju på vårt boxplay ex. Men offensivt. Vem ska göra målen förutom Liss, Magwood och Gradin? Som det varit hittills har vi haft låg produktion i alla kedjor. Måste ju åtminstone ha två producerande kedjor för att komma nånstans.
Nu vågar jag inte saxa något citat från en intervju eller podd, men K-G själv nämner aldrig produktion eller poäng i de skrivna artiklar som handlar om Grewes återkomst.

– Det är väldigt kul att vi får hem Albin till Djurgården. Han är en stark skridskoåkare och en mycket hårt arbetande spelare, som skaffat sig nyttig erfarenhet under de senaste åren. Albin kommer att passa bra in i det lagbygge som vi nu formar, kommenterar Djurgårdens sportchef K-G Stoppel.

– Albin har gjort det väldigt bra under sina två säsonger i Mora. Vi ser samtidigt att han har ytterligare potential att nå i sin utveckling, förklarar Stoppel och tillägger;

– Sen är det här även en Stockholmskille med ett stort Djurgårdshjärta. Det gör det givetvis extra roligt att få hem honom till föreningen.

Räcker det? Annars får du nog maila K-G direkt.

Jag kan hålla med dig i frågan om farliga målskyttar. Men Grewe är inte svaret på den frågan.
Krüger, Brodin, Rensfeldt, Klasen och Norman är inte i grunden målskyttar. Tyvärr.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

EspenK skrev: 2023-11-09 07:30:33
diftobbe89 skrev: 2023-11-08 20:55:54

Du borde läsa mer. Lite mer debattartiklar mm.

Berätta gärna på vilket sätt han tillförde till segern senast. Tycker han konstant är sen i pressen och fastnar i anfallszon när han tacklas och ska gruffa efteråt så att han blir sen hem.

Har inget emot brunkare men då gäller ju det att de går på mål och är obekväma. Han håller sig mest vid sargen.
För det första har inte Grewe skallat någon. Patetiskt att ens jämföra den lilla dutten med en skalle. För det andra har Grewe varit konsekvent när det gäller att vara just obekväm för motståndarna, han är en av få i den här truppen som tar på sig den rollen och sköter den exemplariskt. Vi skulle behöva fler Albin Grewe i laget. 5 poäng på 14 matcher får också ses som godkänt.

Din kritik känns oerhört märklig. Jag går och läser lite debattartiklar istället...
Spela fult
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Säcken förtydligar. Han var snabb att tacka ja. Men han var ej vårat första val.
Låst