Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2023-11-07 17:37:32
Manijock skrev: 2023-11-07 12:51:23
thelinho skrev: 2023-11-07 10:11:01

20:10

Vettig diskussion om Garpen-gate och bra gästspel av Robin. Rekommenderas.
"Säcken är i Div1 av en anledning".....

Konstigt med tanke på att Visbys sportchef gått ut med att både DIF och andra klubbar rykt i honom i stort sett varje år som han varit där.... Sen är ju familjen och han bosatt på Gotland sen många år och inte jättefullt med SHL och HA-klubbar där... Sen är gubben 66 år. Han är liksom inte aktiv mitt i karriären och flyttar runt till alla som ringer.

Skapligt snett på det!

Här hoppas jag folk har stora saltkaret med sig när DIFpodden ska "recensera" Säcken framöver.
Sanning med modifikation såklart. Sist han tränade Modo i Hockeyallsvenskan var dom tre poäng från negativt kval. Jag tror inte SHL/HA-anbuden har haglat efter det. Men jag kan absolut köpa Säcken som lösning säsongen ut även om jag önskar att Honken får mest mandat. Men jag tror vi klarar topp 6 egentligen oavsett vem som hade kommit.
Det är ju vad du tror. Att de inte haglat. Under pågående säsong är det ju ett kanonnamn att få in. Det är jag övertygad om att många också varit inne på och därav försökt få loss honom. Precis som Visbys sportchef säger!

Tror ingen Säcken-förespråkare härinne heller ser honom som en långsiktig lösning. Inte han själv heller! Han är 66 år och är bosatt på Gotland liksom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2023-11-07 18:17:24

Konstigt med tanke på att Visbys sportchef gått ut med att både DIF och andra klubbar rykt i honom i stort sett varje år som han varit där.... Sen är ju familjen och han bosatt på Gotland sen många år och inte jättefullt med SHL och HA-klubbar där... Sen är gubben 66 år. Han är liksom inte aktiv mitt i karriären och flyttar runt till alla som ringer.

Skapligt snett på det!

Här hoppas jag folk har stora saltkaret med sig när DIFpodden ska "recensera" Säcken framöver.
Sanning med modifikation såklart. Sist han tränade Modo i Hockeyallsvenskan var dom tre poäng från negativt kval. Jag tror inte SHL/HA-anbuden har haglat efter det. Men jag kan absolut köpa Säcken som lösning säsongen ut även om jag önskar att Honken får mest mandat. Men jag tror vi klarar topp 6 egentligen oavsett vem som hade kommit.
Det är ju vad du tror. Att de inte haglat. Under pågående säsong är det ju ett kanonnamn att få in. Det är jag övertygad om att många också varit inne på och därav försökt få loss honom. Precis som Visbys sportchef säger!

Tror ingen Säcken-förespråkare härinne heller ser honom som en långsiktig lösning. Inte han själv heller! Han är 66 år och är bosatt på Gotland liksom.
Fast det är ju inte nödvändigtvis helt sant. Bra förhandlingsposition för Visby. Alla verkar ju heller inte anse att det är helt dumt för Visby att bli av med Säcken. https://hockeysverige.se/2023/11/07/mjo ... rsparkning
Expert.
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2023-11-07 18:30:57
Manijock skrev: 2023-11-07 18:17:24

Skapligt snett på det!

Fast det är ju inte nödvändigtvis helt sant. Bra förhandlingsposition för Visby. Alla verkar ju heller inte anse att det är helt dumt för Visby att bli av med Säcken. https://hockeysverige.se/2023/11/07/mjo ... rsparkning
Bakom betalvägg så ser inte vad det står. Men det lär vi väl aldrig få reda på. Har dock väldigt svårt att se att ett sådant namn i Division 1 inte uppvaktas när tränare sparkas. Känns ofattbart korkat!

Är ju liksom ansiktet utåt för ledarna därnere. Visby har dessutom överpresterat bra de flesta av åren han varit där.

Oavsett helt övertygad om att Särkijärvi nobbat de andra bud han fått av rent egenintresse. Han kommer inte flytta från Gotland. Nu får han en sista halv säsong med klubben i hans hjärta med enkla flygförbindelser till Sthlm.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Men högre intensitet och på sätt får man mer utvisningar med sig också. Det är spel mot ett mål. Helt annan frenesi och glädje i spelet idag. Detta var ingen dålig effekt. Det är såhär DIF ska spela.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Janzoo

Säsongen 23/24

Inlägg av Janzoo »

Tycker Honken gör en bra presskonferens efter. Inte stå och snacka käbbel om vad som hände i tredje, ärlig om Liss och ärlig och nästan skrattar åt att det bara gått en match med honom som huvudtränare.

Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Janzoo skrev: 2023-11-08 01:37:58 Tycker Honken gör en bra presskonferens efter. Inte stå och snacka käbbel om vad som hände i tredje, ärlig om Liss och ärlig och nästan skrattar åt att det bara gått en match med honom som huvudtränare.

Inte så konstigt att tredje perioden blev som den blev med den pressen man har på sig och det dåliga självförtroendet man har. Rädslan att förlora blir för stor. Men det är ju sådant man blir bättre på ju mer självförtroende man får. Härligt att Andrén fick göra en bra match också. Man gör det ändå bra i tredje.
-Rolle Stoltz
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Räknar lite borr Norman nu. Hans snudd på parodiska skadesituation gör att man ju måste göra så och se honom som en bonus. Men tänk om man kunde få tillbaka Krüger till efter uppehållet och börja bygga kedjor? Gillade första och fjärde så ser gärna att man fortsätter med dessa. Tänker mig:

Klasen - Costmar - Magwood
Nilsson - Krüger - Gradin
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Schlyter - Berglund - Liss
Blomgren
Senast redigerad av Manijock den 2023-11-08 14:47:50, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2023-11-08 12:15:09 Räknar lite borr Norman nu. Hans snudd på parodiska skadesituation gör att man ju måste göra så och se honom som en bonus. Men tänk om man kunde få tillbaka Krüger till efter uppehållet och börja bygga kedjor? Gillade första och fjärde så ser gärna att man fortsätter med dessa. Tänker mig:

Klasen - Costmar - Gradin
Nilsson - Krüger - Magwood
Blomgren
Magwod var ju med klasen i första, Gradin i andra
Manijock

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

#10 skrev: 2023-11-08 14:11:05
Manijock skrev: 2023-11-08 12:15:09 Räknar lite borr Norman nu. Hans snudd på parodiska skadesituation gör att man ju måste göra så och se honom som en bonus. Men tänk om man kunde få tillbaka Krüger till efter uppehållet och börja bygga kedjor? Gillade första och fjärde så ser gärna att man fortsätter med dessa. Tänker mig:

Klasen - Costmar - Gradin
Nilsson - Krüger - Magwood
Blomgren
Magwod var ju med klasen i första, Gradin i andra
Honest mistake. Ändrar!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 23/24

Inlägg av DIF_Soldier »

Skönt att Garpenlöv fick gå. Han utstrålar kaxighet för mig, och inte en bra sådan. Aldrig fått grepp om karln. Han känns väldigt emotionellt bortkopplad, samma ledarstil som Wikegård med skillnaden att Niklas är en känslomänniska med hjärtat utanpå vilket gör att tough love funkar bättre i hans fall.

Tror att Garpens ledarskap funkar när det funkar, men när det går emot har svårt att ta människor individuellt, se dem i ögonen och prata med dem som människor. Mitt intryck är också Ragge är samma "gamla skolan", dvs att dynamiken lätt blir bad cop/bad cop. Vem tar samtalet med Krüger och frågar hur han mår? Ingen, är min gissning. Därför var Ragge en klockren kapten finalåret, för vi hade Ölvestad, Otto, Timmy P och Hank som vägde upp.

Kort sagt, båda har svårt med känslor och empati. Såna egenskaper som fullständigt lyser i ögonen på en sådan som Robban. Eller Säcken för den delen. När Robert ryter till lyssnar du, för du vet vem han är, du känner honom och vet att han bryr sig. När Garpen ryter är det bara nån översittare som aldrig delat en personlig brist som du aldrig kommit in på livet på. Jag kan ha helt jävla fel, men det är min känsla.

Honken är hundra gånger bättre empatiskt. Det kan ta oss långt. Att kunna ta människor är A och O.
Säg den glädje som varar
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

DIF_Soldier skrev: 2023-11-08 15:08:09 Skönt att Garpenlöv fick gå. Han utstrålar kaxighet för mig, och inte en bra sådan. Aldrig fått grepp om karln. Han känns väldigt emotionellt bortkopplad, samma ledarstil som Wikegård med skillnaden att Niklas är en känslomänniska med hjärtat utanpå vilket gör att tough love funkar bättre i hans fall.

Tror att Garpens ledarskap funkar när det funkar, men när det går emot har svårt att ta människor individuellt, se dem i ögonen och prata med dem som människor. Mitt intryck är också Ragge är samma "gamla skolan", dvs att dynamiken lätt blir bad cop/bad cop. Vem tar samtalet med Krüger och frågar hur han mår? Ingen, är min gissning. Därför var Ragge en klockren kapten finalåret, för vi hade Ölvestad, Otto, Timmy P och Hank som vägde upp.

Kort sagt, båda har svårt med känslor och empati. Såna egenskaper som fullständigt lyser i ögonen på en sådan som Robban. Eller Säcken för den delen. När Robert ryter till lyssnar du, för du vet vem han är, du känner honom och vet att han bryr sig. När Garpen ryter är det bara nån översittare som aldrig delat en personlig brist som du aldrig kommit in på livet på. Jag kan ha helt jävla fel, men det är min känsla.

Honken är hundra gånger bättre empatiskt. Det kan ta oss långt. Att kunna ta människor är A och O.
Spot on. Tillägger även uppfattningen om en viss enträgenhet som fullkomligt gick i baklås. Givetvis pressad att leverera med "sitt" Djurgården, men när till och med lagkaptenen röt ifrån var det bara att tacka för sig.

Fin insats av laget igår. Vi var bättre rakt igenom, hade två ramträffar och reste oss ur underläge. Fortsätt på det spåret.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

thelinho skrev: 2023-11-08 15:31:38
DIF_Soldier skrev: 2023-11-08 15:08:09 Skönt att Garpenlöv fick gå. Han utstrålar kaxighet för mig, och inte en bra sådan. Aldrig fått grepp om karln. Han känns väldigt emotionellt bortkopplad, samma ledarstil som Wikegård med skillnaden att Niklas är en känslomänniska med hjärtat utanpå vilket gör att tough love funkar bättre i hans fall.

Spot on. Tillägger även uppfattningen om en viss enträgenhet som fullkomligt gick i baklås. Givetvis pressad att leverera med "sitt" Djurgården, men när till och med lagkaptenen röt ifrån var det bara att tacka för sig.

Fin insats av laget igår. Vi var bättre rakt igenom, hade två ramträffar och reste oss ur underläge. Fortsätt på det spåret.
Det kanske blev samma problem för honom som för Challe. Man älskar klubben för mycket så det blir svårt att ta rätt beslut.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Legion

Säsongen 23/24

Inlägg av Legion »

BRA att de vann igår.
Bra match. Nja, en del bra intentioner, mot ett, ärligt talat, ganska dåligt motstånd.

Det finns en hel del fundamentala utmaningar att få rätsida på,

* Hjärnsläppsuppspelen på motståndarblad måste bort, de snittar lätt 2-3st. per match
* Slapphetsrensningar, gärna par-tre stycken i rad, därefter ringer det 57 sekunder senare...
* Uppspelsfasen, det går för sakta, och sen tappar stillastående forwards pucken utan att få ner den i zon
* Vändningsspelet, väldigt mycket säkerhet, byte och burskyddd före snabba vändningar
* "Linkan" syndromet i PP, lämna över ansvaret till Klasén som får åka och leta, och leta, och leta. Övriga står gjutna och väntar.
* "Linkan" syndromet i spelet, lämna över ansvaret och pucken till Klasén...
* Returtagning, möjligen har Mv skymningen blivit bättre senaste matcherna, men ryggarna 180 mot målet, då är det svårt att raka returer
* Utvisningar, Klasén fejkar hakningsutvisning med felskär och vi får med oss 1 per match. Räcker inte, utvisningar förtjänar man!
* Passningar allmänt, finns ingenting som dödar all energi så effektivt som en passning lite, lite bakom.

Får man sedan önska,
* Lite mer chansning på 1:a forward. Kategoriskt ett 1/2 blad's torsk mot sista back. Vore ju kul ifall vi kunde vinna någon sån duell i år
* Våga testa något långt snabbt distinkt uppspel då och då, forwards är på plats mer ofta än vad man tycks tro
* Bejaka varenda förståsigpåares popularitetsuttryck "spel över centrallinjen", alla behöver inte vara med varje gång och bolla gris

Cred,
* Bra Honk, spelar man inte bra får man sitta. För Er som är födda på på 2:a delen av 90-talet eller senare, det är INTE ett exempel på kränkning.
* Bra Honk, gillade sammansättningen av Gradin-Blomgren-Nilsson
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Legion skrev: 2023-11-08 16:29:38 BRA att de vann igår.
Bra match. Nja, en del bra intentioner, mot ett, ärligt talat, ganska dåligt motstånd.

* Hjärnsläppsuppspelen på motståndarblad måste bort, de snittar lätt 2-3st. per match
* Slapphetsrensningar, gärna par-tre stycken i rad, därefter ringer det 57 sekunder senare...
* Uppspelsfasen, det går för sakta, och sen tappar stillastående forwards pucken utan att få ner den i zon
* Vändningsspelet, väldigt mycket säkerhet, byte och burskyddd före snabba vändningar
* "Linkan" syndromet i PP, lämna över ansvaret till Klasén som får åka och leta, och leta, och leta. Övriga står gjutna och väntar.
* Returtagning, möjligen har Mv skymningen blivit bättre senaste matcherna, men ryggarna 180 mot målet, då är det svårt att raka returer
* Utvisningar, Klasén fejkar hakningsutvisning med felskär och vi får med oss 1 per match. Räcker inte, utvisningar förtjänar man!
* Passningar allmänt, finns ingenting som dödar all energi så effektivt som en passning lite, lite bakom.

Får man sedan önska,
* Lite mer chansning på 1:a forward. Kategoriskt ett 1/2 blad's torsk mot sista back. Vore ju kul ifall vi kunde vinna någon sån duell i år
* Våga testa något långt snabbt distinkt uppspel då och då, forwards är på plats mer ofta än vad man tycks tro
* Bejaka varenda förståsigpåares popularitetsuttryck "spel över centrallinjen", alla behöver inte vara med varje gång och bolla gris

Cred,
* Bra Honk, spelar man inte bra får man sitta. För Er som är födda på på 2:a delen av 90-talet eller senare, det är INTE ett exempel på kränkning.
En väldigt bra beskrivning av matchen.
Jag tror att mycket av problematiken löses av…..fler vinster och ett bra ledarskap.
Oavsett elitidrottsmän eller amatörer, alla presterar bättre med gott självförtroende och glädje.
Och bästa sättet till självförtroende är segrar och ett bra ledarskap skapar glädje i gruppen.

Svårast är ju ofta att börja vinna med ett sämre självförtroende. Till det finns inga mirakelkurer. Det krävs ett hårt jobb av alla och där man har en tydlighet och enkelhet i det som ska utföras.
Kan man nu skapa glädje och framtidstro i gruppen ökar chanserna till ett hårt jobb.
Vi börjar där.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Legion skrev: 2023-11-08 16:29:38 BRA att de vann igår.

Får man sedan önska,

Cred,
Med tanke på situationen man är in och pressen man har på sig så var det en bra match mot ett lag som var formstarka.
-Rolle Stoltz
Skriv svar