Jim Morrison skrev: ↑2023-11-08 10:34:59
Något alla(!) verkar vara rörande överens om i alla fall är att det absolut inte får bli Montén på flera år (eller ens ett) nu.
Det måste sättas stopp för direkt och jag vet inte om man kan göra något gemensamt här eller inte.
Bli inte förvånad, ifall han presenteras imorgon på medlemsmötet!
+ som styrelsen ser till då
- DIF historik
- Förmodligen billig då HV lät pynta det mesta.
Hoppas dock på en stor jävla positiv överraskning!
Något alla(!) verkar vara rörande överens om i alla fall är att det absolut inte får bli Montén på flera år (eller ens ett) nu.
Det måste sättas stopp för direkt och jag vet inte om man kan göra något gemensamt här eller inte.
Finna det uppgifter som tyder på att den andra skulle vara Monten?
Gud hjälpe oss
Inget jag har hört men hela den värvningen skriker ju KG Stoppel. Som klippt och skuret att han sajnas för resten av denna säsong och två år till på det. Vore katastrof.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gud hjälpe oss
Inget jag har hört men hela den värvningen skriker ju KG Stoppel. Som klippt och skuret att han sajnas för resten av denna säsong och två år till på det. Vore katastrof.
Precis..... Man "förbereder sin mentalt". Pga Serie, placering och ekonomi.
Gud hjälpe oss
Det som kan tala ännu mer för detta alternativ är hans kontrakt med HV71 som löper över 24/25.
Att K-G ser chansen att potentiellt få ett billigare kontrakt (ex HV71 står för en del av lönen).
Ja. Det vore katastrof.
Detta får såklart inte ske.
Kan ju vara anledningen till Säcken TACKA NEJ !!!
Tråkigt är bara förnamnet då vårt försvarsspel hackar betänkligt
Men hoppas bli överraskad av ett oväntat namn som K G trollat fram ur kaninhatten
Blir galet besviken om vi trollat fram Monten..Får bara inte hända
Senast redigerad av Doyle 1 den 2023-11-08 14:22:41, redigerad totalt 2 gång.
”Nu säger sportchefen André Lundholm till Hela Gotland:
– Jag uppfattade det som att han själv inte ville vela längre, men det får "Säcken" svara på själv. Jag tror samtidigt att Djurgården tittade på några andra alternativ. Mer långsiktiga sådana och att när det inte blev skarpt läge i går valde "Säcken" att inte gå vidare, säger sportchefen André Lundholm till sajten Helagotland.”
Livrädd att K-G skrivit längre kontrakt med typ Montén som nämns ovanför, och därav väljer Säcken att hoppa av.
Osten östlund skrev: ↑2023-11-08 13:06:52
Oavsett så måste denna fråga lösas kvickt, samt sportchef med helst. Så DIF kan gå vidare.
Hur mycket kan det kosta att köpa loss Mårtenson/ kimby. 1 mille? Dom behöver ej flytta etc. Så är en "enkel lösning"!
Hur mycket det än lockar med Kimby/ Mårtensson så är det väl aningen orimligt att tro vi kan köpa loss dom under pågående säsong?
Vad jag kunnat se så går ju iaf Kimby's kontrakt ut efter säsongen. Gör att det känns lite extra surt att man sumpat möjligheten med Säcken för säsongen ut. (Kanske är för att man är orolig att det ska bli fel - och därför kollat fler möjligheter och blivit avvaktande - såpass att Säcken känner att det blivit för stökigt med hela grejen och bara tackat nej.)
Känns ju nästan skrivet i stjärnorna att man plockar in Kimby till nästa säsong. Såvida KG inte drar en KG och gör som flera andra nämnt, värvar en Montén på rea för kommande 2 år..
Montén verkar rätt så osannolik, jag läste någon intervju med honom för någon vecka sedan där han verkade rätt skeptisk till att ens fortsätta inom ishockeyn efter diverse hot & trakasserier.
-daniel- skrev: ↑2023-11-08 14:41:24
Montén verkar rätt så osannolik, jag läste någon intervju med honom för någon vecka sedan där han verkade rätt skeptisk till att ens fortsätta inom ishockeyn efter diverse hot & trakasserier.
Helt enig, tror verkligen inte alls Montén är aktuell
Om det var tufft att bli ifrågasatt/"hotad" i Jönköping så tror jag det är en bris jämfört med vad som skulle kunna vänta i DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns som ett upplägg där vi i tyst samförstånd med Kimby (eller vem nu som är vår långsiktiga lösning, om det finns någon) kommer överens om en assisterande tränare som backar upp Honken resten av säsongen och kanske får de hjälp av en från sportsliga rådet för att fylla ut staben kan funka? Sen när långsiktiga tränaren kommer in så har vi våra assisterande klara redan i Honken och NY. Det känns ju som en vettig lösning i mina ögon. Behöver inte betala svinmycket här och nu, får två tränare som är 1000% insatta i truppen och vad som behöver göras inför nästa säsong och byggandet kan starta direkt.
Grewe. Han lever inte alls upp till det man förväntar sig. Nu blir han väl avstängd också. Har inget emot att han spelar hårt men hålla på med skallningar är fult och grymt onödigt.
Känns inte i balans nånstans.
Han var ju en grym poängmaskin i juniorlagen men nu vet jag inte om han kommer upp i tvåsiffriga poäng på hela säsongen.