Det är DIF hockeys organisation som ej fungerat/ varit obefintlig dom senaste åren. Han blev "ensam och till sist fartblind ". Det är ej löst/bättre idag. KG Stoppel som är både sportchef/VD. Vi har sjunkit som en sten!Andspe skrev: ↑2023-11-06 21:46:42Stora felet JE gjorde var att chansa för mycket under en och samma säsong. Barry, när Barry anslöt, toppspelare, när de skulle anlända etc. Annars gjorde JE ändå ett ganska bra jobb fram till dess. Sen var han hård i förhandlingarna och det var väl kanske därför vi hade ett ganska bra lag kontra spelarbudget ett par år. De brände säkert sina broar med så säger inte att den ledarstilen var bra.Manijock skrev: ↑2023-11-06 20:25:39 En sak vet man, och det är att Säcken är en oerhört skicklig och klok tränare som kan yrket utan och innan. Till skillnad från det här märkliga testet med en spelarlegend som tränare.
Nej, en det är precis tvärtom Morrison. Vi sitter i den här sitsen för att vi övergav vårat DNA för envälde med JE. Ett experiment med NHL-onani med Barry Smith. Brist på DIF-kultur och avslutningsvis brist på agerande i tid. Hade Fagervall eller liknande tränare kommit in i tid så hade vi aldrig fått kvala.
Säcken är ingen långsiktig lösning. Han kommer in för att städa upp den här arbetsmiljö-katastrofen som Garpenlöv lämnat efter sig. Svårt att se någon som är mer lämpad än Säcken för just detta.
Rädd att han får sin legendstatus förstörd om han misslyckas dock.
Jag är nog ensam att tycka att han var rätt bra fram till han fick hjärnsläpp. Han hade säkert hyllas om den säsongen fallit väl ut. Men.. det är riktigt korkat att ha så många chansningar. Det är som att be om problem.
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
Säcken är en hjälte! Vi får se om han fortfarande ”har det”. Känns bättre än Monten i alla fall.
Eller så kanske Honken blir huvudtränare och säcken kommer in som Senior Advisor som Masken Carlsson för Brynäs eller Roger Melin för AIK.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Hans två enskilt stora misstag var att han pissade på både Ahlén och Hank. Något som minst sagt startade denna pissiga stämningen som mer och mer brett ut sig. Fler än enstaka Djurgårdare som blev förbannade och upplyste om dessa spelares betydelse och vikt för ett fungerande lag. Ahlén som dessutom var en av våra bättre spelare säsongen innan han "kickades". Obegripligt!Andspe skrev: ↑2023-11-06 21:46:42Stora felet JE gjorde var att chansa för mycket under en och samma säsong. Barry, när Barry anslöt, toppspelare, när de skulle anlända etc. Annars gjorde JE ändå ett ganska bra jobb fram till dess. Sen var han hård i förhandlingarna och det var väl kanske därför vi hade ett ganska bra lag kontra spelarbudget ett par år. De brände säkert sina broar med så säger inte att den ledarstilen var bra.Manijock skrev: ↑2023-11-06 20:25:39 En sak vet man, och det är att Säcken är en oerhört skicklig och klok tränare som kan yrket utan och innan. Till skillnad från det här märkliga testet med en spelarlegend som tränare.
Nej, en det är precis tvärtom Morrison. Vi sitter i den här sitsen för att vi övergav vårat DNA för envälde med JE. Ett experiment med NHL-onani med Barry Smith. Brist på DIF-kultur och avslutningsvis brist på agerande i tid. Hade Fagervall eller liknande tränare kommit in i tid så hade vi aldrig fått kvala.
Säcken är ingen långsiktig lösning. Han kommer in för att städa upp den här arbetsmiljö-katastrofen som Garpenlöv lämnat efter sig. Svårt att se någon som är mer lämpad än Säcken för just detta.
Rädd att han får sin legendstatus förstörd om han misslyckas dock.
Jag är nog ensam att tycka att han var rätt bra fram till han fick hjärnsläpp. Han hade säkert hyllas om den säsongen fallit väl ut. Men.. det är riktigt korkat att ha så många chansningar. Det är som att be om problem.
Sen skulle aldrig Robban ha skickats. Det är det näst största misstaget. Hade hellre bytt ut halva truppen, alternativt naturligtvis bytt sportchef. Robert Ohlsson är och var Sveriges kanske bästa tränare och dessutom är han en EXTREM Djurgårdare. Han är i stort sett den sista man ska flytta på.
Sen dessa chansningar därefter med pissusla jänkare. Barry förstås och Carey som ramar in allting vackert.
Alltså, nu får det fan vara slut på allt jävla ältande och klagande på JE och all annan skit som har varit, fokus på vad vi har framför oss för helvete.
Klart som fan att vi kommer klättra i tabellen, hur högt upp skiter jag faktiskt i just nu, vårt enda jävla fokus just nu måste vara att göra bra beslut för framtiden och rensa allt ruttet när tillfälle ges.
Ska ni klaga och kräkas över vart vi står just nu så skapa fan en ny tråd för det, vi är fan bättre än så!!! Beslut har tagits, huvuden har rullats och nytt folk har kommit in, fan det bästa som kunnat ske just nu…förändring!
Ikväll vinner vi, kommer säkert inte se speciellt snyggt ut men det skiter jag i.
Oavsett vad som sker är vi med på resan allihop. Inte fan skulle vi sluta vara DIF om vi så än spelade korpen??!!!!! Kom igen nu för i helvete, nu reser vi oss

Klart som fan att vi kommer klättra i tabellen, hur högt upp skiter jag faktiskt i just nu, vårt enda jävla fokus just nu måste vara att göra bra beslut för framtiden och rensa allt ruttet när tillfälle ges.
Ska ni klaga och kräkas över vart vi står just nu så skapa fan en ny tråd för det, vi är fan bättre än så!!! Beslut har tagits, huvuden har rullats och nytt folk har kommit in, fan det bästa som kunnat ske just nu…förändring!
Ikväll vinner vi, kommer säkert inte se speciellt snyggt ut men det skiter jag i.
Oavsett vad som sker är vi med på resan allihop. Inte fan skulle vi sluta vara DIF om vi så än spelade korpen??!!!!! Kom igen nu för i helvete, nu reser vi oss
Äntligen en som kan skriva, sluta nu med alla påhopp på våra älskade Djurgården, vi reser oss igen.
Djurgården alltid oavsett
Djurgården alltid oavsett
JE förstår jag att man fortfarande klagar på med alla fel och problem han har satt DIF i men resten av riktiga DIF ska man inte klaga på utan stötta.Foppas78 skrev: ↑2023-11-07 12:37:42 Alltså, nu får det fan vara slut på allt jävla ältande och klagande på JE och all annan skit som har varit, fokus på vad vi har framför oss för helvete.
Oavsett vad som sker är vi med på resan allihop. Inte fan skulle vi sluta vara DIF om vi så än spelade korpen??!!!!! Kom igen nu för i helvete, nu reser vi oss![]()
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det finns ju ingenting kvar i DIF som har Jockes fingeravtryck på sig, förutom att man hade ett dåligt tabelläge när han klev av för två år sedan. Allt som gått snett, värvats fel på spelar och ledarsidan till enorm kostnad efter det är givetvis KGs ansvar och ingen annans.klintan85 skrev: ↑2023-11-07 18:02:41JE förstår jag att man fortfarande klagar på med alla fel och problem han har satt DIF i men resten av riktiga DIF ska man inte klaga på utan stötta.Foppas78 skrev: ↑2023-11-07 12:37:42 Alltså, nu får det fan vara slut på allt jävla ältande och klagande på JE och all annan skit som har varit, fokus på vad vi har framför oss för helvete.
Oavsett vad som sker är vi med på resan allihop. Inte fan skulle vi sluta vara DIF om vi så än spelade korpen??!!!!! Kom igen nu för i helvete, nu reser vi oss![]()
Expert.
Jo men K-G fick ta över Jockes sjunkande skepp. Man hade inte varit HA om det inte varit för honom.SirDIFalot skrev: ↑2023-11-07 19:16:31Det finns ju ingenting kvar i DIF som har Jockes fingeravtryck på sig, förutom att man hade ett dåligt tabelläge när han klev av för två år sedan. Allt som gått snett, värvats fel på spelar och ledarsidan till enorm kostnad efter det är givetvis KGs ansvar och ingen annans.klintan85 skrev: ↑2023-11-07 18:02:41JE förstår jag att man fortfarande klagar på med alla fel och problem han har satt DIF i men resten av riktiga DIF ska man inte klaga på utan stötta.Foppas78 skrev: ↑2023-11-07 12:37:42 Alltså, nu får det fan vara slut på allt jävla ältande och klagande på JE och all annan skit som har varit, fokus på vad vi har framför oss för helvete.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Gissar att folk fortfarande är förbannade över valet av Barry Smith...Det är just därför vi spelar i HA idag. Laget tog igen väldigt mycket poäng på slut under Fagerwall, men med tanke på den katastrofala första halvan under Barry så gick det inte att rädda.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det skulle varit VI som plockade Suzdalev.......HELVETE!!!
- Jim Morrison
Ingen Säcken enligt bladet. Dom påstår att vi jobbat att få in ytterligare en tränare bredvid Säcken vilket gjort att han tackat nej? Om jag förstår texten rätt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Helvete, klanta inte bort Säcken nu KG!!!

Kan ju bero på avtalslängd med. Vi får se, de skulle tydligen gå ut och kommentera det i morgon?Jim Morrison skrev: ↑2023-11-07 21:25:37 Ingen Säcken enligt bladet. Dom påstår att vi jobbat att få in ytterligare en tränare bredvid Säcken vilket gjort att han tackat nej? Om jag förstår texten rätt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Väldigt tråkigt. Svårt att se den andra sitta på samma meriter och spetsegenskaper.