Magnutz skrev: ↑2023-11-07 19:30:32
En ska bygga laget bakifrån, sägs det. Det är lurigt som fan att vinna matcher när det går till sådär.
Det är omodernt att bygga bakifrån. Man behöver inte ha försvarare längre....
Man kan ju iaf försöka ha en målvakt.
Våra målvakter suger, absolut.... Men hur kan man skylla på det varje match denna säsong??? Det finns en slags supportrar som Gör det, och det är Nyman-hatarna. De som tjatat år ut och år in på att "vi måste sluta värva defensiva backar det är förlegat"... Urbom, Printz, Ragnarsson, Pettersson, Garrison, Englund, Ollas Mattsson osv.... Vi måste värva rörliga backar, titta på jävla Cale Makar....
Vad är det ens? Se på fan nu har vi en backsida ett jävla virrvarr med massa Cale Makar, på allsvensk nivå/uselhet. Här har ni resultatet? Vad gör man då? Då hugger man fast i målvaktssidan.... Titta vad dålig han är! Inte ett jävla ljud om att Hammarlund spenderar en hel period med att inte göra rätt EN ENDA GÅNG. En Ytterell som är så rädd om sina barbieben att han kastar puckar omkring sig som en jävla avart.
Försvarsspelet och framförallt försvararna är urdåliga, det håller jag med om. Jag skrev tidigare i tråden att Hammarlund inte är att känna igen sedan förra säsongen. Tycker att backarna har sågats hårt i varje matchtråd så här långt, eventuellt bortsett från första matchen.
Målvakterna har sugit hårt dom också och kritiserats vad jag kan minnas. Vet inte riktigt vad du är ute efter med detta svar till mig?
Jag har då aldrig ogillat Nyman heller för den delen.
Doyle 1 skrev: ↑2023-11-07 19:46:18
Herregud, kollade resultatet nu. Same procedur at last game. Hittar dock en positiv sak..Vi blir inte nollade igen på Hovet. Känns totalt overkligt att laget inte går ut o kör o visar läktarfolket stt vi nu är på gång.. Verkar tyvärr inte så, suck…
Känns som laget driver på bra mycket bättre nu...Men kvalitén på försvaret/målvaktssidan finns helt enkelt inte där. Vi har ingen Lindbom som kan vinna matcher åt oss även med ett dåligt försvarsarbete.
Doyle 1 skrev: ↑2023-11-07 19:46:18
Herregud, kollade resultatet nu. Same procedur at last game. Hittar dock en positiv sak..Vi blir inte nollade igen på Hovet. Känns totalt overkligt att laget inte går ut o kör o visar läktarfolket stt vi nu är på gång.. Verkar tyvärr inte så, suck…
Tycker ändå det har sett bättre ut.
It's easier to be an asshole to words than to people
-daniel- skrev: ↑2023-11-07 19:42:54
Inga armar inga ben. Andrén, Andrén
När vi i en match i SHL (ja vi har faktiskt spelat där!) mötte Brynäs när Andrén var målvakt, så var det en lirare breve mig på läktarna som konstant brääkte den där "inga armar inga ben, Andrén, Andrén!" hela matchen
Vi ska vara ärliga. Visst har det sett bättre ut energimässigt etc. Men kvaliteten, tekniken, passningarna, skotten etc är sämre än samtliga laga i HA. (Ja, läs samtligas.)
Har någon sett Västerviks mål mot Löven, hur ofta gör vi sådana? Klass…. Vi har inte någon som helst klubbteknik i vårat lag. Vi dumpar puckar när vi är trötta och vill byta istället för att lägga hem pucken och behålla den.
Jag tror ta mig fan vi ska sätta mobilförbud på samtliga i laget, gamnackar hela bunten. Vårat lag har ta mig fsn sämst spelförståelse i hela serien.
Till sist, det är inte spelarnas fel detta, det är KG som förhandlat och godkänt dessa löner.
Den som tror att lösningen på vår problematik var löst bara för att Garpen o Ragge fick gå har nog inte förstått hur mega stort problemet egentligen är..
Exponeringen av ett antal spelare som gömt sig bakom alibit "tränar problem" kommer nu upp till ytan.. i första hand på backsidan som många hockey ögon redan registrerat och påtalat ett antal ggr..sen målvakts sidan och även det är solklart..
MEN det finns inga genvägar utan endast att se sig i spegeln och ransaka sig själv med frågan:spelar jag verkligen den hockey som jag behärskar är jag verkligen inte bättre i detaljerna som jag bör / skall behärska på denna nivå!? och börja med att KÄMPA och göra allt man kan för att undvika ett fortsatt förfall..vi håller tummarna..fansen gör allt dom kan med sina pengar i vändkorset NU FÅR NI GÖRA ERT JOBB FRÅN GRUNDEN