Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Bogart

Inlägg av Bogart »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-06 11:13:18
Bogart skrev: 2023-11-06 11:09:05
Nattuggla_ skrev: 2023-11-06 11:05:41
Jim Morrison skrev: 2023-11-06 11:00:56
Bogart skrev: 2023-11-06 10:56:57

Säcken in med Boustedt som sportchef. Där har vi dynamiska duon som ska ta Djurgården framåt!
Kan vi inte ta in alla gamla djurgårdstränare samtidigt i någon slags 10-mankonstellation så vi avverkar alla på en gång? Tillbaka med Garpen, Ragge, Wiken, Falk och Säcken som huvudtränare och så några ass på det. KGs barn kanske kan få en roll?
OM Säcken kommer så måste det ju bara vara för denna säsong?
Den nya sportchefen måste få sätta en HELT NY prägel, själv.
Anställ någon som bara kan hjälpa Honken sen lämna allt till nästa sportchef.
Samtidigt så måste ju K-G få ”göra klart” sin rekrytering.
Lämnar han nu så är det som att lämna ett sjunkande skepp och vem ska anställa VD och Sportchef då? Blir ju ÄNNU värre.

Edit. Jag håller altså med om att K-G är ganska klar hos oss. Men just nu är det ju horribelt att lämna.
Men Säcken är ju anställd av Visby/Roma och har ingen out i kontraktet vilket betyder att vi lär behöva betala för oss för att få loss honom. Ska man pröjsa en summa (kanske inte så stor men ändå) för att få ha en tränare i ett halvår? Vad säger att Säcken skulle göra det bättre än Honken och valfria assisterande? Säcken har ju inte gjort särskilt stort väsen av sig utöver att han tog oss upp till SHL för 10 år sen, det är inte meriter nog att lita på. Speciellt inte när han gjort 0 sedan han fick kicken av oss.
Tänkte ej på på det. Att han redan är anställd. Mitt resonemang var med Säcken som ledig.

Detta är från en icke-Djurgårdare på Twitter som svarar en annan på hur trött lösning Säcken är:
Vad hade du velat anställa när din förening är körd i botten & riskerar kval neråt..
En människa som varit med om mycket i sitt hockeyliv eller en färsking utan större erfarenhet som dessutom måste leva med pressen som det är att leda Djurgården, speciellt nu?

Och just detta håller jag med om, i det läget vi befinner oss i.

Låt nästa sportchef sätta en ny prägel på kommande tränarstab. Den som kommer in nu ska bara göra ett kortsiktigt jobb och hjälpa Honken. Så ser jag på det.
Men visst, betala för att få loss Säcken, då är det lite knepigare.
Jo, det är ju ett rimligt tankesätt om det inte vore för att vi har hela tiden gått på "veta hur det är att leda/spela i Djurgården" och konstant blivit sämre av det. Vår trupp är bra nog för att vända det här, de behövde bara få bort det som uppenbart påverkade de negativt. Jag tror Marcus Krüger, Daniel Brodin, Linus Klasen mfl kan leda som spelare och ta hand om pressen och låta tränarna vara tränare och förbättra spelsättet. Vi måste satsa på folk som är hockeykunniga snarare än djurgårdskunniga i det här läget. Vi kan bygga nya ikoner för våra gamla ikoner är inte bra nog att leda oss framåt längre.
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av dr111DIF »

Döden skrev: 2023-11-06 11:17:01 Jag tänker såhär.... kan det bli sämre?? Nej. Vi går inte upp i år, så om Säcken kan hålla oss kvar denna säsong so be it, men det är inte en långsiktig lösning.
Vem som helst som kan blåsa liv i självförtroendet på Liss och få Klasen att bli intresserad igen kommer räcka för att inte åka ur.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

-daniel- skrev: 2023-11-06 09:48:53 Nödvändigt. Men en viktig person i hela den här jävla soppan är ju Tobias Pehrsson. Hur kan han få vara kvar? Helt orimligt sett till förfallet som skett. Vi pratar alltså om den som ytterst bär ansvar för utvecklingen av Djurgården Hockey, dvs övergripande spelidé, osv. I min värld borde han fått gå för bra jävla länge sedan.
Håller med! Sparka Tobias Pehrsson, hur fan kan han överleva i föreningen när han är högst bidragande att vi är där vi är? Avgå Tobias!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Helt rätt. Nu ska det inte in fler chansningar. Framtidsnamn är väl gulligt, men för att något sådant ska kunna ens vara lite halvt aktuellt, så måste det finnas stabilitet. Inte nu! Det ska in en "Säcken" eller liknande säsongen ut med ett enda uppdrag. Rädda oss kvar!

Det måste vara någon som varit i liknande sits tidigare. Gärna flera gånger. Snälla någon!

Tänk om det kommer en tränare som kanske kan matcha bästa laget nu? Som kan börja använda spelarnas spets? Någon som kan någonting om försvarsspel? Hoppas hoppas.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Från Adam Johansson på Twitter/X:
Verkar som att klubben försökt stärka upp tränarstaben med någon från advisory board också.

Undrar vem av dem det kan vara.
thelinho
Säsongskort: Ja

Inlägg av thelinho »

Vad säger att Honken inte klarar detta utmärkt på egen hand med eventuell assistans från U20/advisory board? Vi behöver inte precis skynda oss att ta dåliga beslut.

Blir intressant att se ifall Honken vågar göra några tydliga förändringar redan imorgon. Av det man hört inifrån så kan det nog bara bli bättre härifrån.

Michael Holmqvist järnkaminer!
Sväva i det blå
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

Örebroarn skrev: 2023-11-06 11:21:20
-daniel- skrev: 2023-11-06 09:48:53 Nödvändigt. Men en viktig person i hela den här jävla soppan är ju Tobias Pehrsson. Hur kan han få vara kvar? Helt orimligt sett till förfallet som skett. Vi pratar alltså om den som ytterst bär ansvar för utvecklingen av Djurgården Hockey, dvs övergripande spelidé, osv. I min värld borde han fått gå för bra jävla länge sedan.
Håller med! Sparka Tobias Pehrsson, hur fan kan han överleva i föreningen när han är högst bidragande att vi är där vi är? Avgå Tobias!
Sedan fiaskot i SHL så tror jag han är borta från seniorlaget och sportchefstitel. Är väl spelarutvecklingsansvarig i ungdomslagen nu och det verkar ändå gå ok. Även om jag minns hans tjat om pilar åt olika håll med avsmak.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-06 11:26:49 Från Adam Johansson på Twitter/X:
Verkar som att klubben försökt stärka upp tränarstaben med någon från advisory board också.

Satan vad inavlade vi är
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Dax att. KRÄVA att Tobias sparkas omedelbart !!!
The DIF ONE
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Skulle det bli monten river jag mitt ständiga medlemskap
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2023-11-06 11:26:49 Från Adam Johansson på Twitter/X:

Hörnqvist. Gjorde tydligen ett bra jobb på sidan av isen i Florida. När han var skadad.

Prio måste vara sportchef. Inga mer värvningar av KG nu. Snälla!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Ring Fredrik Söderström och se om han skulle vara intresserad av att byta tjänst i några månader.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Tror absolut att Säcken kan göra underverk med sin lugna och samlade ledarstil.

Dessutom tror jag att hans hjärta för föreningen spelar roll om vi ska få loss honom.

Spela efter resurserna. Inte som ett topplag utan som ett bottenlag.
dr111DIF

Inlägg av dr111DIF »

#10 skrev: 2023-11-06 11:40:43 Skulle det bli monten river jag mitt ständiga medlemskap
Ja fyfan. Det kan bara inte vara aktuellt att anställa en knäckt nysparkad Montén i detta läge.
benganfs

Inlägg av benganfs »

Tänk om man verkligen kämpar för kimby och mårtensson. Då har jag framtidstro igen.
Låst