Äras den som äras bör

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik I

Äras den som äras bör

Inlägg av Erik I »

Vi är rätt snabba att såga när saker inte stämmer. Tycker dock att alla måste medge att dessa 4 sista matcher före jul gått över förväntan, inte minst poängmässigt (glöm VF-matchen som är undantaget som bekräftar regeln). 3p borta mot LHC och 3p borta mot Luleå, vem hade räknat med det? En eloge till kämptakterna, tycker jag. Tabellen visar också att sålänge Dif bara gör sitt jobb är slutspel inte alls omöjligt.
Användarvisningsbild
Johaan
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

Håller med. =)
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Instämmer.
Ingen seger utan offer
Användarvisningsbild
lund3

Re: Äras den som äras bör

Inlägg av lund3 »

Erik I skrev:Vi är rätt snabba att såga när saker inte stämmer. Tycker dock att alla måste medge att dessa 4 sista matcher före jul gått över förväntan, inte minst poängmässigt (glöm VF-matchen som är undantaget som bekräftar regeln). 3p borta mot LHC och 3p borta mot Luleå, vem hade räknat med det? En eloge till kämptakterna, tycker jag. Tabellen visar också att sålänge Dif bara gör sitt jobb är slutspel inte alls omöjligt.
DIF stavas alltid med versaler.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Användarvisningsbild
chribba

Re: Äras den som äras bör

Inlägg av chribba »

Erik I skrev:Vi är rätt snabba att såga när saker inte stämmer. Tycker dock att alla måste medge att dessa 4 sista matcher före jul gått över förväntan, inte minst poängmässigt (glöm VF-matchen som är undantaget som bekräftar regeln). 3p borta mot LHC och 3p borta mot Luleå, vem hade räknat med det? En eloge till kämptakterna, tycker jag. Tabellen visar också att sålänge Dif bara gör sitt jobb är slutspel inte alls omöjligt.
Förvisso, men grabbarna har fortfarande en hel del kvar att jobba med..Det som skrämmer mig är att vi har så förbannat svårt att kamma hem 3-poängare mot andra bottenkollegor..Tro mig, att trycka dit de bättre lagen,som vi lyckats relativt bra med hittils, kommer att bli så jävla mycket svårare när det börjar närma sig slutspel och dessa lag börjar slipa formen och odla slutspelsskägg..Då är det i första hand Tälje,Leksand och Mora som ska piskas, inte LHC och Frölunda..

113 WHB
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Det är förvisso sant att vi måste plocka hem poäng mot botten konkurrenterna. Givetvis! Men det visar ju även att DIF har kapacitet att plocka poäng mot alla lag i toppen. Det tyder på en potential i laget att hålla ett bra spel.

Jag tror att när lagen i botten spelar mot varandra, går man in i matchen med ett defensivt spel som bygger på snabba spelvändningar. Ingen vill ju släppa till något mål mot någon runt samma placering i serien.

När man spelar mot Frölunda, Linköping och HV71 slår man ur underläge. Det finns en viss underskattning från topplagens sida att "det här tar vi lätt". Det visade Frölunda när de var i Globen. I matchen mot Linköping visade DIF att man kan vara effektiva. Man förlorade skotten men vann matchen effektivt, och puckarna flög in bakom en annars så bra Norrena.

När försvaret fungerar i DIF, vinner man matcherna! I lördags var det helt och hållet Andersson som räddade oss i mål, hans utmärkta och precisa räddningar. 17-1 i skott talar klarspråk i sista perioden. Hade det varit DIF som hade de chanserna, hade man garanterat varit förbannad för att inget mål gick in.

Som sagt, fortsätter vi så här, 2 trepoängare av 3 möjliga borta de senaste, och poäng på hemmaplan, då når vi garanterat slutspel.

Förövrigt tror jag att det kommer rasa för Luleå nu när stjärnorna har blivit skadade.

Citat av Renberg, luleås lagkapten:
"Vem var målvakten? Han var ju riktigt bra, fortsätter DIF såhär når de lätt slutspel"
Skriv svar