Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

Rudi skrev: 2023-11-04 20:06:14
Janzoo skrev: 2023-11-04 18:41:24"Alla trötta spelare måste först och främst ta ansvar i den här situationen" bla, bla, bla. Det verkar vara lätt att glömma att det är levande människor det handlar om. Få här inne hade haft energin att prestera för en arbetsgivare som psykiskt misshandlar en, vilket verkar vara fallet här. Om den psykiska misshandeln leder till depression blir det dessutom värre.
Vad är det för ”psykisk misshandel” spelarna har fått utstå?
Är det så att någon känner sig "psykiskt misshandlad ". Så finns det klubbar med mindre publik/intresse att spela för.

Sedan är det ju olyckligt att 75% av laget har "blåst" sportchefen, så dom är överbetalda. Är väll "otäckt " att det krävs en motprestation till den höga lönen!?

Tips är att bryta kontraktet!
Praljak
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Praljak »

Osten östlund skrev: 2023-11-04 14:09:17
Praljak skrev: 2023-11-04 13:17:19 Garpen kommer aldrig få till nån förändring med laget som läget blivit så borde vara bättre att sparka honom så snabbt som möjligt
Det är fel ända att börja i. KG ska inte ta ett beslut till vare sig det gäller ledare/spelare.

Prio 1 är. Ny sportchef. Sedan väljer han om vi ska gå med Garpen, Honken eller ngn annan.

Åker Garpen innan. Vems ansvar är det? Samt för den nya HC?

KGs eller styrelsen, dom som tror på det? Titta i tabellen en gång till!!

Sedan har Brodin, Klasen , Rensfeldt ,Ytrell, Liss , Norman och Kruger ett enormt ansvar med. Det är inga junisar ! Samtliga är överbetalda av dessa, samt har bäst före datum passerat.

Förutom Kruger, han är en jävla hjälte!!!
Vet inte om du ställde frågan till mig, förstod den inte isf.

Men det stämmer att kruger är en hjälte och styrelsen behöver försvinna och en ny sportchef ska ju utses efter nyår.

Att vänta tills dess att göra nåt åt situationen tycker jag är försent och skicka alla spelare som underpresterar är ju aldrig ett alternativ för då har vi inget lag kvar så det återstår bara att sparka HC för att för att försöka få nån ändring.
Mabomannen
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mabomannen »

Donkels-3.0 skrev: 2023-11-03 22:04:18 Ojojoj vilken skitstorm det kommer bli på medlemsmötet på torsdag om dom nu vågar hålla det
Har du fått någon mer info angående mötet än?
Donkels-3.0

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

Mabomannen skrev: 2023-11-05 02:18:06
Donkels-3.0 skrev: 2023-11-03 22:04:18 Ojojoj vilken skitstorm det kommer bli på medlemsmötet på torsdag om dom nu vågar hålla det
Har du fått någon mer info angående mötet än?
Nej dom ligger väl lågt för att minimera deltagarantalet med tanke på dom senaste händelserna
JSparrfors

Säsongen 23/24

Inlägg av JSparrfors »

Kan inte någon gå ut och bekräfta att detta med Kruger inte stämmer. Jag tar hellre än känning/spricka i foten än att han är på väg bort. Vill inte äns tänka tanken vad som skulle hända om han försvann. Han är ju Djurgården! Låt mig vakna upp från denna mardröm..
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

Truppnyhet: Djurgården lånar in centern Arvid Costmar fram till slutet av december.
Senast redigerad av thelinho den 2023-11-05 11:24:29, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
thelinho

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

JSparrfors skrev: 2023-11-05 08:55:00 Kan inte någon gå ut och bekräfta att detta med Kruger inte stämmer. Jag tar hellre än känning/spricka i foten än att han är på väg bort. Vill inte äns tänka tanken vad som skulle hända om han försvann. Han är ju Djurgården! Låt mig vakna upp från denna mardröm..
Det avfärdades i Silly-tråden igår. Tror du kan vara lugn.
Daniel942 skrev: 2023-11-04 16:33:53 Silly fucking season. Krüger är INTE påväg någonstans, har dubbelkollat och det dementeras till 100%.

Vi har aldrig följt Krüger på instagram av någon anledning.

Krüger är DIF.
Däremot bör man ta sig en funderare på om sprickan mellan Garpen och spelartruppen som media rapporterat om i snart 2 veckor är sund för Djurgården Hockey. Får anta att det varit dålig stämning länge nu, som många sett har det låtit syrligt mellan raderna, från flera spelare, Krüger bland annat, som nyligen kommenterade träningarna som många kockar i soppan.

Vissa menar att spelarna mår dåligt under Garpens ledarskap och presterar sämre på grund av det. Andra menar att spelarna är överbetalda divor som borde skärpa sig.

Riskerar att det ligger en sanning i båda delarna, men tyvärr blir det svårt att få överbetalda divor att prestera på topp om det inte finns kemi och gruppen jobbar åt samma håll.

Jag tycker Garpen har fått ut nära noll av den här truppen, och att sätta poängsprutor som Liss, Magwood och Gradin lägst i hierarkien har inte gjort saken bättre.

Nu har vi spelat 1/4 av säsongen och ligger nästan sist. När har det gått för långt?
Sväva i det blå
Döden

Säsongen 23/24

Inlägg av Döden »

thelinho skrev: 2023-11-05 10:48:39
JSparrfors skrev: 2023-11-05 08:55:00 Kan inte någon gå ut och bekräfta att detta med Kruger inte stämmer. Jag tar hellre än känning/spricka i foten än att han är på väg bort. Vill inte äns tänka tanken vad som skulle hända om han försvann. Han är ju Djurgården! Låt mig vakna upp från denna mardröm..
Daniel942 skrev: 2023-11-04 16:33:53 Silly fucking season. Krüger är INTE påväg någonstans, har dubbelkollat och det dementeras till 100%.

Krüger är DIF.
Däremot bör man ta sig en funderare på om sprickan mellan Garpen och spelartruppen som media rapporterat om i snart 2 veckor är sund för Djurgården Hockey. Får anta att det varit dålig stämning länge nu, som många sett har det låtit syrligt mellan raderna, från flera spelare, Krüger bland annat, som nyligen kommenterade träningarna som många kockar i soppan.

Vissa menar att spelarna mår dåligt under Garpens ledarskap och presterar sämre på grund av det. Andra menar att spelarna är överbetalda divor som borde skärpa sig.

Riskerar att det ligger en sanning i båda delarna, men tyvärr blir det svårt att få överbetalda divor att prestera på topp om det inte finns kemi och gruppen jobbar åt samma håll.

Jag tycker Garpen har fått ut nära noll av den här truppen, och att sätta poängsprutor som Liss, Magwood och Gradin lägst i hierarkien har inte gjort saken bättre.

Nu har vi spelat 1/4 av säsongen och ligger nästan sist. När har det gått för långt?
”Nu har vi spelat 1/4 av säsongen och ligger nästan sist. När har det gått för långt?”

NU!!!
Användarvisningsbild
captcash

Säsongen 23/24

Inlägg av captcash »

Eller så kanske Krüger blivit utfryst ändå och lämnar... tänker på att vi helt plötsligt lånar in en ny center när det är backar vi egentligen behöver först och främst. :o
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels-3.0

Säsongen 23/24

Inlägg av Donkels-3.0 »

captcash skrev: 2023-11-05 11:34:26 Eller så kanske Krüger blivit utfryst ändå och lämnar... tänker på att vi helt plötsligt lånar in en ny center när det är backar vi egentligen behöver först och främst. :o
Vi behöver både forwards och backar som jag ser det så det ena utesluter inte det andra
Flunk

Säsongen 23/24

Inlägg av Flunk »

Döden skrev: 2023-11-05 11:17:14
thelinho skrev: 2023-11-05 10:48:39

Krüger är DIF.

”Nu har vi spelat 1/4 av säsongen och ligger nästan sist. När har det gått för långt?”

NU!!!
Vi riskerar faktiskt att ligga allra sist efter dagens matcher. Det är inte klokt!
Osten östlund

Säsongen 23/24

Inlägg av Osten östlund »

captcash skrev: 2023-11-05 11:34:26 Eller så kanske Krüger blivit utfryst ändå och lämnar... tänker på att vi helt plötsligt lånar in en ny center när det är backar vi egentligen behöver först och främst. :o
Är rörigt nu. Kruger skrev ju 2+2. När måste han "aktivera "dom 2 sista åren? Kan vara så att det läcker ut . Att han skrivit på för någon annan klubb i vinter/ eller nästa säsong.

Ber till hockey gudarna, att han vill avsluta sin karriär. Med att åka buss till div. hålor i Sverige!
MARRUS9010
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av MARRUS9010 »

Att vi inte försöker oss på att låna in myrenberg? Målvakterna har ju sett darriga ut och jag tycker han gjorde ett bra slutspel
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 23/24

Inlägg av Exile »

DIF ligger just nu på kvalplats...Garpen sitter också kvar, hur sjukt är inte det?

Bild
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Exile skrev: 2023-11-05 15:23:47 DIF ligger just nu på kvalplats...Garpen sitter också kvar, hur sjukt är inte det?

Bild
Det är ju positivt att det är så pass jämt än i alla fall. Och att det är en haltande tabell. SSK är i lika dåligt sitts. DIF är inte det ända topplaget som floppar hittills.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar