HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Slutar vi gå kommer det bli konkurs eller tvångsdegradering.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Vilka är bänkade i sista?
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Per-Allan »

Vi spelar ju fan fast oss i egen zon gång på gång.

VAKNA för i helvete.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
BigJ

Inlägg av BigJ »

#10 skrev: 2023-11-01 21:00:55 Vilka är bänkade i sista?
Olle Liss, förra årets bästa målgörare...
RIP Djurgårn hockey

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

sauron skrev: 2023-11-01 20:57:42
Glory1 skrev: 2023-11-01 20:52:41
RIP Djurgårn hockey skrev: 2023-11-01 20:49:38 Formsvackegårdens IF
Ja, har varit en låååååååång formsvacka :lol: Som sagt skit rinner neråt, behövs städas så otroligt mycket inom organisation. Ny HC och Sportschef räcker inte.
Hela säsongen är en lång formsvacka.
Lite det som menas sas
Manijock

Inlägg av Manijock »

Detblir3poäng skrev: 2023-11-01 20:55:33
Döden skrev: 2023-11-01 20:49:13
Manijock skrev: 2023-11-01 20:46:39
Per-Allan skrev: 2023-11-01 20:31:54 Vi är ett gäng på 4 pers som redan ikväll har bestämt oss att avstå fredagens match till förmån för en tidig laddning inför sista hemma på Tele 2.
hade vi kunnat begära tillbaka pengarna för säsongskortet hade det varit frestande bara för att göra en protestaktion och visa missnöjet.

Garpen måste bort
KG måste bort
"Stjärnspelarna" måste börja åka skridskor och använda kropp istället för att envisas med slashingar.
Och varför dumpas pucken 3 av 5 ggr ner i motståndarnas zon när ändå ingen åker mot puckdumpens riktning?

Och sist men inte minst så måste fysteamet lämna skutan innan den sjunker ner i hockeyettan.
Snart kommer Alltid Oavsett-töntarna härinne och löper amok. Hur vågar du? Djurgårdens Twitterkonto skriver faktiskt att vi ska göra det här Tillsammans....

De vill ha våra pengar för att fortsätta med sin ansvarslösa skyddade verkstad...

Du/ni gör helt rätt. Stanna hemma tills vi får en hållbar RIKTIG plan på hur vi ska undvika degradering.
Jag är ju en av dom töntarna… hur mycket jag än hatar just det här laget just nu … så är jag DIF… ALLTID… OAVSETT

Du kanske håller på dom tuffa svarta killarna från grannkommunen?
Är ju inte Djurgården som man hatar på utan det här laget som representerar världens finaste sköld, samt allt och alla som ligger bakom det. Är ju passionen och den intensiva vilja att det ska bli roligt att följa Djurgården hockey igen som gör att det rinner över när framtiden för hockeyn ser såhär svart ut, och frustration över att man inte tycker att klubben själva verkar inse det. Djurgården hockey förtjänar så jävla mycket mer än det som det blivit!
Exakt så. Folk har en förmåga att inte fatta skillnaden mellan lag/ledarstab och Djurgårdens IF. Det första kommer aldrig någonsin få mig att sluta hålla på det andra. Det är de inte värda!

Det räcker onekligen inte med att resultatet är skit, insatserna är skit och att inställningen är skit... De lämnar inte frivilligt!
Klamblom

Inlägg av Klamblom »

Mattias_87 skrev: 2023-11-01 21:00:16 Slutar vi gå kommer det bli konkurs eller tvångsdegradering.
Vad är det för mening att gå om dem som sitter i båset inte kämpar
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Wishes skrev: 2023-11-01 20:58:49
Magnutz skrev: 2023-11-01 20:53:12 Att aktivt uppmana Djurgårdare att bojkotta matcher är tamejfan helt galet. Oavsett matchresultat behöver vi ha Djurgårdare på matcherna för att inte gå under. Att uppmana till bojkott är lågbegåvat och jag hoppas att det bara är filterlöshet och affektskrivande som ligger bakom.

Med det sagt. Lägg av.

Skriv till berörda. Gå på medlemsmötena.. men vänd inte DIF ryggen.
Det där köper jag inte någon dag av veckan! Varför ska supportrar ställa upp, betala inträde och pengar till en organisation och ledarstab som mer eller pissar på den sköld vi högaktar. De sista åren har det inte spelat någon som helst roll att man gått på medlemsmöten och yttrat sin åsikt, för det här förfallet började för flera år sedan. Talk the talk, walk the walk!
Okej.. men tycker du att det är för mycket begärt att vi håller forumet fritt från uppmaningar som aktivt bidrar till att det kan bli sämre? Det är smutsigt och ovärdigt. Dessutom är det korkat.

Matchen nu då? Nej, det ser inte bättre ut än P1 och P2. Det ser likadant ut. Tempot svajar. Inget ordnat spel i zon 1 eller zon 3.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Glory1 skrev: 2023-11-01 20:52:41
RIP Djurgårn hockey skrev: 2023-11-01 20:49:38 Formsvackegårdens IF
Ja, har varit en låååååååång formsvacka :lol: Som sagt skit rinner neråt, behövs städas så otroligt mycket inom organisation. Ny HC och Sportschef räcker inte.
Varför skriver folk sånt här? Vi har redan kickat styrelsen och den nya har knappt hunnit skriva på dokumenten. Och vi har ny sportchef på väg in. Vem mer ska du kicka när coacherna inte räcker?

Skulle vara Tobias Pehrsson som jag inte har en aning om varför han är kvar och vad han gör. Är det hans spelsätt blir jag mörkrädd.(KG har visserligen dementerat) Känns som en onödig kostnad när vi behöver banta vår kostym.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Klamblom

Inlägg av Klamblom »

Alla förutom hävelid, norman och krüger
Klamblom

Inlägg av Klamblom »

Alla förutom hävelid, norman och krüger
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Klamblom skrev: 2023-11-01 21:03:14
Mattias_87 skrev: 2023-11-01 21:00:16 Slutar vi gå kommer det bli konkurs eller tvångsdegradering.
Vad är det för mening att gå om dem som sitter i båset inte kämpar
Slippa se sitt lag gå i konkurs.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jitenu

Inlägg av Jitenu »

Jag har sett denna diskussion förr.... Hmmm...

Just det, det där som aldrig skulle upprepas...

Mja, skriv till ansvariga bla bla....Har inte fått replik på nåt mail, undersökning mm. Dom kör sitt race med svågerpolitik tills det är kört, sen mot nästa jobb och inget ansvarstagande.

Att folk fortfarande tror att vi ställer ett shl-värdigt lag på isen.... Vi kommer skrälla nån match men vi får slita för att undvika neg. kval.
Detta är kört sedan länge, och det startade på kansliet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har bara sett sista 5min, men det ser ut som att DIF städar av 3:e perioden både snyggt och effektivt.
Mycket punk i offensiv zon, utan att riskera att gå bort sig.
Alltid imponerande att se när lag stänger ner matcher, liksom bara bestämmer sig att -nu ska matchen sluta så här.

Bara 1-2 borta mot Hokky-Bokky-Bikk är ju inget att skämmas över, nu vänder det

Detta DIF verkligen dryper av både vilja och skills och i båset har vi rutin, varför är det så många nojiga här inne som sprider negativ energi?
Jag förstår inte
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Döden

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2023-11-01 21:03:06
Detblir3poäng skrev: 2023-11-01 20:55:33
Döden skrev: 2023-11-01 20:49:13
Manijock skrev: 2023-11-01 20:46:39
Per-Allan skrev: 2023-11-01 20:31:54 Vi är ett gäng på 4 pers som redan ikväll har bestämt oss att avstå fredagens match till förmån för en tidig laddning inför sista hemma på Tele 2.
hade vi kunnat begära tillbaka pengarna för säsongskortet hade det varit frestande bara för att göra en protestaktion och visa missnöjet.

Garpen måste bort
KG måste bort
"Stjärnspelarna" måste börja åka skridskor och använda kropp istället för att envisas med slashingar.
Och varför dumpas pucken 3 av 5 ggr ner i motståndarnas zon när ändå ingen åker mot puckdumpens riktning?

Och sist men inte minst så måste fysteamet lämna skutan innan den sjunker ner i hockeyettan.
Snart kommer Alltid Oavsett-töntarna härinne och löper amok. Hur vågar du? Djurgårdens Twitterkonto skriver faktiskt att vi ska göra det här Tillsammans....

De vill ha våra pengar för att fortsätta med sin ansvarslösa skyddade verkstad...

Du/ni gör helt rätt. Stanna hemma tills vi får en hållbar RIKTIG plan på hur vi ska undvika degradering.
Jag är ju en av dom töntarna… hur mycket jag än hatar just det här laget just nu … så är jag DIF… ALLTID… OAVSETT

Du kanske håller på dom tuffa svarta killarna från grannkommunen?
Är ju inte Djurgården som man hatar på utan det här laget som representerar världens finaste sköld, samt allt och alla som ligger bakom det. Är ju passionen och den intensiva vilja att det ska bli roligt att följa Djurgården hockey igen som gör att det rinner över när framtiden för hockeyn ser såhär svart ut, och frustration över att man inte tycker att klubben själva verkar inse det. Djurgården hockey förtjänar så jävla mycket mer än det som det blivit!
Exakt så. Folk har en förmåga att inte fatta skillnaden mellan lag/ledarstab och Djurgårdens IF. Det första kommer aldrig någonsin få mig att sluta hålla på det andra. Det är de inte värda!

Det räcker onekligen inte med att resultatet är skit, insatserna är skit och att inställningen är skit... De lämnar inte frivilligt!
”Det första kommer aldrig någonsin få mig att sluta hålla på det andra” exakt! Dvs ALLTID OAVSETT … Tönt 😘
Skriv svar