Säsongen 23/24
Säsongen 23/24
En förändring är nödvändig. Det har varit för dåligt för länge nu. Osäker på vad som är rätt väg dock…
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Som några är inne på, svårt att hitta bra tränarnamn nu.
De flesta är ju under kontrakt.
Sedan måste vi träffa rätt denna gång. Laget är på tok för ojämna, och de var man redan under Fagervall.
När vi presterar på topp är vi ju riktigt bra, högstanivån är högre än de flesta lagens.
Jag är rätt säker på att processen är igång. Men den lär vara problematisk.
En ny tränare ska utses av en tränare som är på väg att få kicken i samma klubb som han ska bli sportchef för?
Till sin hjälp har den avgående tränare den avgående sportchefen.
För visst behöver den nya sportchefen ha ett ord med i valet av ny tränare?
Är minst komplicerat om vi börjar vinna och så tar vi denna säsong i mål.
Sedan måste vi träffa rätt denna gång. Laget är på tok för ojämna, och de var man redan under Fagervall.
När vi presterar på topp är vi ju riktigt bra, högstanivån är högre än de flesta lagens.
En ny tränare ska utses av en tränare som är på väg att få kicken i samma klubb som han ska bli sportchef för?
Är minst komplicerat om vi börjar vinna och så tar vi denna säsong i mål.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Garpen kommer inte bli sportchef.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-10-29 08:47:46 Som några är inne på, svårt att hitta bra tränarnamn nu.
Är minst komplicerat om vi börjar vinna och så tar vi denna säsong i mål.![]()
I övrigt tror jag inte tränarbyte eller värv är aktuella av ekonomiska skäl. Det är det här laget och den här staben som får ta sig samman och jobba med det dom har och göra något bra av den här säsongen.
Expert.
-
Säsongen 23/24
Är det 100% gällande Garpen?
Dock kommer rekrytering av sportchef vara den absolut viktigaste rekrytering vi gör iår. Kommer vara den stora skillnaden mellan ok eller fiasko säsong. Samt framtiden!
Dock kommer rekrytering av sportchef vara den absolut viktigaste rekrytering vi gör iår. Kommer vara den stora skillnaden mellan ok eller fiasko säsong. Samt framtiden!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 23/24
Hundra kan man väl aldrig vara men, min bild är att han inte är intresserad.Osten östlund skrev: ↑2023-10-29 15:39:27 Är det 100% gällande Garpen?
Expert.
Säsongen 23/24
Klarar vi ta fler än 55p-65p denna säsong?
Jag känner att det ser ut som en rimlig skörd om vi ska kommer att vinna 3 av 10 matcher, förlora 5 och ta 1/2p de andra två...
Backspel och målvaktsspel bidrar till min oro.
Jag känner att det ser ut som en rimlig skörd om vi ska kommer att vinna 3 av 10 matcher, förlora 5 och ta 1/2p de andra två...
Backspel och målvaktsspel bidrar till min oro.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Säsongen 23/24
Intresset har väll "svalnat" från båda sidor, sen i somras!?SirDIFalot skrev: ↑2023-10-29 16:17:37Hundra kan man väl aldrig vara men, min bild är att han inte är intresserad.Osten östlund skrev: ↑2023-10-29 15:39:27 Är det 100% gällande Garpen?
Säsongen 23/24
Vi kan fortfarande spela final om någon får fart på samma spelare som körde över Björklöven i premiären. Garpen riskerar att tappa gruppen om det inte löser sig, och då blir det tufft att vara slagkraftiga om ens nå ett slutspel till våren.
Efter premiären (och försäsongen) var fansen hoppfulla, det såg bra ut på isen, vi spelade med högt tempo och drog jämnt med lag som Frölunda, Brynäs och Björklöven. Vi var effektiva och spelade med självförtroende, fanns inget att oroa sig för.
Sen började det svaja lite under första bortaturnén. Fel spelare fick mindre istid, gled ner i hierarkin, blev utflyttade ur PP (innan vi knappt haft några!?) Det började laboreras med kedjorna, vilket kanske var lägligt, men sedan omgång 3 har vi saknat kontinuitet i uppställningen.
Förslagsvis spelar man ihop femmorna nu och gör utrymme för misstag framöver. En sak har Garpen rätt i, det tar tid att vända trender. Men härifrån är det helt orimligt att fortsätta frysa ut nyckelspelare efter ett svagt byte, framförallt nu när dessa metoder inte visat sig ge effekt, utan snarare riskerar att skada gruppen.
Vill verkligen betona att ingenting blivit bättre av Garpens metoder, vi fortsätter ju torska matcherna och ser ofta horribla ut i situationer över hela isen, i samtliga zoner. Oklart varför Gradin, Liss, Magwood ska bosätta sig i frysboxen, när spelare som Rensfeldt, Brodda mfl i många matcher sett ännu värre ut.
Jag kräver att spelare och ledare sätter sig ner och hårtorkar varandra nu. Ingen ska komma undan, men alla bör få chansen att städa upp den här röran.
Efter premiären (och försäsongen) var fansen hoppfulla, det såg bra ut på isen, vi spelade med högt tempo och drog jämnt med lag som Frölunda, Brynäs och Björklöven. Vi var effektiva och spelade med självförtroende, fanns inget att oroa sig för.
Sen började det svaja lite under första bortaturnén. Fel spelare fick mindre istid, gled ner i hierarkin, blev utflyttade ur PP (innan vi knappt haft några!?) Det började laboreras med kedjorna, vilket kanske var lägligt, men sedan omgång 3 har vi saknat kontinuitet i uppställningen.
Förslagsvis spelar man ihop femmorna nu och gör utrymme för misstag framöver. En sak har Garpen rätt i, det tar tid att vända trender. Men härifrån är det helt orimligt att fortsätta frysa ut nyckelspelare efter ett svagt byte, framförallt nu när dessa metoder inte visat sig ge effekt, utan snarare riskerar att skada gruppen.
Vill verkligen betona att ingenting blivit bättre av Garpens metoder, vi fortsätter ju torska matcherna och ser ofta horribla ut i situationer över hela isen, i samtliga zoner. Oklart varför Gradin, Liss, Magwood ska bosätta sig i frysboxen, när spelare som Rensfeldt, Brodda mfl i många matcher sett ännu värre ut.
Jag kräver att spelare och ledare sätter sig ner och hårtorkar varandra nu. Ingen ska komma undan, men alla bör få chansen att städa upp den här röran.
Sväva i det blå
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 23/24
Skönt att höra. Jag har aldrig förstått storheten med Garpen som ledare, även om.en del velat ha honom hit länge.SirDIFalot skrev: ↑2023-10-29 15:27:35Garpen kommer inte bli sportchef.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2023-10-29 08:47:46 Som några är inne på, svårt att hitta bra tränarnamn nu.
Är minst komplicerat om vi börjar vinna och så tar vi denna säsong i mål.![]()
I övrigt tror jag inte tränarbyte eller värv är aktuella av ekonomiska skäl. Det är det här laget och den här staben som får ta sig samman och jobba med det dom har och göra något bra av den här säsongen.
Så okey för mig, spela av denna säsong, bygg nytt nästa år.
I år gör Löven och Brynäs upp om det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 23/24
Med tanke på hur det sett ut så är jag nöjd med över förväntan om vi krigar oss kvar ovanför playout serien.
DIF anno 23/24 gambackarnas hockeylag. Otack Jocke och tack KG för detta förfall.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
- Lee Harvey Oswald
Säsongen 23/24
Historiskt sett med DIF:s träningsupplägg brukar november vara nattsvart poängmässigt.
Som vi bäddat nu blir det en utmaning att undvika placering 11-14.
Denna säsong är stekt, Biffen och Löven gör upp om SHL-platsen
Som vi bäddat nu blir det en utmaning att undvika placering 11-14.
Denna säsong är stekt, Biffen och Löven gör upp om SHL-platsen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Säsongen 23/24
Sanny & Svensson snackar lite DIF i slutet av avsnittet. ”
1:07:50 på Spotify.
Kritiska till båsets taktiska förmåga, bortaföljet till Almtuna samt Klasen som inte såg superglad ut efter derbyvinsten.
Sväva i det blå
-
Säsongen 23/24
Det här med Klasen tycker jag man ser i flera spelare. Glädjen finns inte där. Det är inte roligt att spela hockey just nu, och det märks ända in i TV-rutan.
Kan ha med uppgifterna att ”Garpen” tappat omklädningsrummet, om det stämmer.
- Jim Morrison
Säsongen 23/24
KG - försvinn. Såhär behandlar man inte spelare. Den ena var även DIN sign.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 23/24
Vilket vidrigt jävla luffarbeteende av staben. Vill de begrava föreningen? Om man inte är helt jävla sinnesskadad måste man ju förstå att det är helt oacceptabelt att bedriva en verksamhet på det här sättet om man inte vill gräva sin egen grav.Jim Morrison skrev: ↑2023-10-30 18:13:54 KG - försvinn. Såhär behandlar man inte spelare. Den ena var även DIN sign.